Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polk MM6 og nettbutikk erfaring?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polk MM6 og nettbutikk erfaring?!

    Heisann.. Nytt spm:

    Er det nok med en 53 mm2 kabel bak til en fordelerblokk? Skal brukes til 4 forsterkere.

    2 x 650w Polk Audio monoblokker
    1 x 4 kanals Herman Kardon (4 x 80w)
    1 x 2 kanals Polk Audio (2 x 150w)

    Hvis det skulle gå bra, hvordan kabel mm2 bør jeg bruke til de 4 forsterkerene?

    Det under er LØST!

    Er det noen som har god erfaring med www.woofersetc.com ?
    Ser at de er så utrolig billig at det nesten blir mistenkelig, men hva vet vell jeg...
    f.eks Polk Audio Signature SR6500.

    Koster 7990 på www.bilradiospes.no
    Koster 3330 på www.woofersetc.com !!

    Så noen erfaringer?

    Og på den siden, så fant jeg Polk Audio MM6 6,5" til 1050 kr.

    Er dette et bra frontsett, eller bedre en det jeg har?
    Har Polk Audio DB6501 fra før.


    -Fredrik : )
    Last edited by KrQlle; 27-01-2010, 00:14.
    ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
    99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
    § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

  • #2
    woofersetc.com , onlinecarstereo.com og sonicelectronix.com er butikker som er blant de tryggeste du kan kjøpe ting fra statene.

    Men et tips, sjekk ebay også, er mange selgere som har mange gode erfaringer som klarer å slå prisen til dem tre butikkene. Jeg tenkte selv å kjøpe en Soundstream forsterker fra woofersetc.com men så fant jeg den 50 dollar billigere og ink frakt (innenfor usa) på ebay.

    Men husk moms og frakt også, det høyttalersettet blir ca 5000kr når du legger til frakt og moms.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Håper virkelig det er Signature frontsettet du mener som blir over 5000 : P

      Og regner med at det blir fraktet til Sverige, så henter jeg det der. For da blir det vell billigere?

      Men takk for svar.

      Skal sjekke ebay, når jeg finner ut/får vite om det er bedre en mitt Polk Audio DB6501 frontsett.
      ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
      99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
      § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

      Comment


      • #4
        blir ikke noe billigere hehe, trodde det selv en gang før. Momsen inn til sverige og inn til Norge er ca den samme. Og du må betale svensk moms når du henter pakka i sverige, så det er like greit å bestille den til Norge.

        Ja selvsagt mente jeg signature høyttalerne.

        Dine høyttalere har veiledende pris $239 (LINK), det er halvparten av det Competition Component koster og 4 ganger så lite som Signature settet. Regner med at disse høyttalere er ganske så mye bedre ja.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Okay. Da blir det sikkert sendt til Norge : )

          Nå er det jo ikke alltid slik at prisen sier hva som er best... Men trodde også at MM6 settet var bedre.
          Men håpet kansje noen hadde erfaring med dette : )

          Men sier takk igjenn, og gleder meg til lønningsdag
          ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
          99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
          § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

          Comment


          • #6
            jeg har erfaring med på både sonicelectronix og woofersetc og kan anbefale begge. men frakt prisen varierer. det kan vere oppgitt forskjellig frakt på samme vare. f.eks så kan en subwoofer fra woofersetc koste 80 dollar i frakt på nettsiden deres, mens den på ebay kan koste 65 dollar selv om det er woofersetc som selger den på ebay.

            Comment


            • #7
              sonicelectronix har noen drøye fraktpriser synes jeg, har vært på nippet til å bestille der flere ganger, men når det blirf.eks nesten 200 dollar i frakt på 1stk 8" (JL 8W7) forsvinner hele innsparingen og vitsen med å bestille derfra. Men prisene på selve produktene er som regel veldig bra.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                Originally posted by KrQlle View Post
                Heisann.. Lurer på noen ting.

                Er det noen som har god erfaring med www.woofersetc.com ?
                Ser at de er så utrolig billig at det nesten blir mistenkelig, men hva vet vell jeg...
                f.eks Polk Audio Signature SR6500.

                Koster 7990 på www.bilradiospes.no
                Koster 3330 på www.woofersetc.com !!

                Så noen erfaringer?
                -Fredrik : )
                Har ingen erfaringer med den nettbutikken, men kan anbefale Polk SR-serien.
                Tror det er en som selger det billig her på forumet nå også. Jeg har akkurat fått
                liv i mitt sett, og det høres veldig lovende ut! Gleder meg enormt til å høre mer!

                Å legge litt penger i et skikkelig komponentsett foran er en investering
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Kimmen:
                  Skal se litt på ebay også når det gjelder frakten på produktene : )


                  TakeTheTime:
                  Blir ikke at jeg legger SÅ mye penger i et frontsett. Det blir i neste bil : )
                  Blir ikke mye dyrere enn Polk Audio MM evt MOMO.

                  Bør holde en liten stund til.
                  Så når lærlingetiden er over... DA blir det stereo : D

                  Tusen takk alle sammen for svar på mine spørsmål
                  Ha en fin kveld videre
                  ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
                  99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
                  § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KrQlle View Post
                    Kimmen:
                    Skal se litt på ebay også når det gjelder frakten på produktene : )


                    TakeTheTime:
                    Blir ikke at jeg legger SÅ mye penger i et frontsett. Det blir i neste bil : )
                    Blir ikke mye dyrere enn Polk Audio MM evt MOMO.

                    Bør holde en liten stund til.
                    Så når lærlingetiden er over... DA blir det stereo : D

                    Tusen takk alle sammen for svar på mine spørsmål
                    Ha en fin kveld videre
                    Ja, jeg ser den Veit åssen det er altså, går videregående selv...
                    Men var heldig med SR-settet mitt jeg da. Fikk det ubrukt til 3000,-

                    Fin kveld til deg også.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      Forresten.. Er det nok med en 53 mm2 kabel bak til en fordelerblokk? Skal brukes til 4 forsterkere.

                      2 x 650w Polk Audio monoblokker
                      1 x 4 kanals Herman Kardon (4 x 80w)
                      1 x 2 kanals Polk Audio (2 x 150w)

                      Hvis det skulle gå bra, hvordan kabel mm2 bør jeg bruke til de 4 forsterkerene?
                      ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
                      99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
                      § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

                      Comment


                      • #12
                        http://www.elutstyr.no/bilstereoguide.php

                        scroll ned til du ser kabeltykkelse, legg sammen sikring størrelsene til forsterkerne dine for å se hvilken kabel du trenger til fordeleren. og fra fordeleren ser du på sikringen til hver enkelt forsterker. Bruk gjerne større kabel enn nødvendig, da blir installasjonen mer fremtidsrettet.

                        Jeg la f.eks. 50mm2 kabel selv om jeg brukte kun en 600W rms forsterker. Nå når jeg oppgraderer 2 år etter trenger jeg ikke å kjøpe nye kabler.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          Takk Dammed
                          ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
                          99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
                          § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

                          Comment

                          Working...
                          X