Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker har strøm konstant!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker har strøm konstant!

    Hei,

    Har en soundstream picasso 2000d som står på hele tia når jeg setter i sikringen til anlegget foran ved batteriet.. forsterkeren får kun + og - ikke styrestrøm, t.o.m kobla vekk spillern helt fortsatt samme..hva kan være feil?

  • #2
    Når man ikke har remote kabel, står den IKKE på hele tiden. Det er remote kabelen som gjør at forsterkeren skrur seg på samtidig med spilleren da spilleren sender ut et styrestrømssignal (om jeg kan kalle det det) til forsterker når den er på
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Går det en ledning fra + til remote på forsterkeren? Isåfall vil den få konstant strøm.. Om den ikke har en ledning inn på remote, så burde den jo ikke få strøm.. Litt mer info, kanskje et bilde av hvordan det ser ut der du har koblet?
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        Originally posted by Larsmartin1985 View Post
        Hei,

        Har en soundstream picasso 2000d som står på hele tia når jeg setter i sikringen til anlegget foran ved batteriet.. forsterkeren får kun + og - ikke styrestrøm, t.o.m kobla vekk spillern helt fortsatt samme..hva kan være feil?
        står vel klar her? men dårlig jording kan også gi en sånn feil så prøv å slå på forsterkeren og tilfør signal/musik og hør om den fungerer som det skal -og om den også fungere like bra uten tilkoblet styrespenning/remote.
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Originally posted by matador View Post
          står vel klar her? .
          Jo, forsåvidt, men tenkte at han kanskje mente at det ikke gikk en remote kabel fra spilleren. Og at han kunne oversett/ikke visste om den lille kabelen som eventuelt gikk fra + til remote.. Prøver ikke å fremstille trådstarter som en totalt klossmajor, men det er fort gjort å overse sånne ting dersom man ikke har litt erfaring med bilstereo =)

          Jeg merka at det var litt vanskelig å skriftlig få fram hva jeg mente..
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Takker får alle svar!

            fant feilen 4-kanaleren min gikk i protect og jeg koblet styrestrøm ledningene dobbelt og kun 1 sett med phono kabler koblet i spilleren.. gjorde om til 2 sett i spilleren og kun 1 remote til forsterkerene så ble alt velstand bortsett fra at 4-kanaleren min har ikke tålt å stå på loftet i 3år .
            Må ha ny 4-kanaler da hehe...

            Comment

            Working...
            X