Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt jordingspunkt til Pioneer-spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt jordingspunkt til Pioneer-spiller

    Hei! Røska ut jordingskabelen til deh-3000mp'en her om dagen, og må finne et nytt punkt til å feste den.
    Har ett par spørmål om dette. Går det greit å borre/spikre hull som vist og feste med denne skruen? Bilder:




    Hvis ikke, hvorfor ikke?
    Kom med andre forslag.

    Takkar & bukkar
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    Mål om det er kontakt fra der du skal jorde til karosseri.
    Er det kontakt bør det gå bra.
    | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

    Comment


    • #3
      Kan jeg "måle" ved å putte kabelen helt inntil og se om jeg får skrudd på spilleren?? Har ikke noe særlig med måleinstumenter skjønneru
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        joda du kan sikkert gjøre det, men et multimeter koster ikke allverdens hos biltema eller clas
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Eller en prøve-lampe. Sånn med bananpære inni og ledning med krokodillelemme. Og er spiss i enden,sånn at du kan stikke inni ei ledning for å sjekke om det er strøm.
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            Andre forslag? Det funka ikke...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Trekk en ny ledning fra batteriet. Sørg for at den er tykk nok til å overføre den strømmen som spilleren trekker.

              Mvh
              Kristoffer
              __________________________________________________ __________
              Kristoffer Kåsin
              Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

              Comment


              • #8
                Ja, kan gjøre det senere (vinterferien). Men akkurat nå vil jeg bare ha litt forløpig liv i spilleren. Hvor skal jeg borre/feste??
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Trekke en ledning tar vel ikke mer enn 5 minutter. Finn et hull i torpedoveggen, dra ledningen gjennom, sett på kabelsko og koble til spiller. Deretter setter du den på ved batteriet.
                  __________________________________________________ __________
                  Kristoffer Kåsin
                  Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

                  Comment


                  • #10
                    Det, letteste er vel og dra en kabel ned til rett under dashbordet og jorde i torpedoveggen.. Bare bruk et av de nederste skruefestene til dashen, huk på en kabelsko og fiks ferdig. Tar maks 5 min og du slipper og knote under panseret
                    Spiller: Pioneer p6600DVD
                    Frontsett: Seas Lotus Performance
                    Sub:Morel Elate Sw10

                    Comment


                    • #11
                      Takk for tips folkens, skal se på dette imorra. Forhåpentligvis ordner det seg da
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment

                      Working...
                      X