Announcement

Collapse
No announcement yet.

Garanti problemer med bilradiospesialisten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Garanti problemer med bilradiospesialisten

    Heisann

    Har ett ganske så stort problem, sendte inn mine 2 stk rockford fosgate t40001bd forsterkere til reprasjon på bilradiospesialisten i februar i fjor, og har enda ikke fått dem igjen, er vanskelig å få kontakt med dem. Den ene forsterkeren har vært på reprasjon der for tredje gang nå. Nå er problemet det att dem er ferdig fikset og alt, og det jeg får nå når jeg ringer dem eller sender mail til dem er det att jeg ikke sendte med kvitteringen på når dem var kjøpt, og det gjorde jeg, så nå vil dem ha på dato når jeg sendte dem opp til dem, og jeg har ikke postseddelen siden det nesten er 1 år over siden jeg sendte dem opp, det dem sier nå er att om jeg vil ha dem tilbake er att enten må jeg betale 5000kr pr stk for reprasjoner. Kjøpte dem med en underlevrandør/ en som hadde med garantien sin der oppe med produktene sine han solgte.

    Så lurer på hva jeg skal gjøre? begynner å bli ganske desperat.
    ganske så mye penger å tape.

  • #2
    Om sporingsnr. er blitt sendt: har bilradiospes. epostarkiv?
    Skriver du epost på nettet, kan sendte eposter være lagret.

    Hvor lenge posten lagrer data for sendinger vites ikke, kan være en mulighet.

    Faktura fra underleverandør / en som hadde (...) burde kunne løse saken.
    | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

    Comment


    • #3
      Har sendt med meg alle kviteringer ifra han underlevrandøren osv.
      posten tviler jeg på har sendings informasjon som er ett år siden, men det kan jo være godt mulig.( må få sjekket dette)
      som sagt så har jeg sendt med dem alt jeg eier av kviteringer osv, og der står det navn på underlevrandøren og firma og alt. Så skjønner ikke hvorfor dem skal rote så inn i * * * * * *.

      Comment


      • #4
        Om forsterkeren repareres for iboende feil for tredje gang, så har du krav på å få hevet kjøpet, eller erstatning i nytt produkt. Les kjøpsloven og pressenter den gjerne for selger.

        Ta kontakt direkte med Auto hifi og oppgi serienummer på forsterkerne. Da kan de finne ut hvem som kjøpe de og når de ble solgt fra dem. Det bør gi BRS en pekepinn mtp garantispørsmålet.

        BRS er proffe og dette løser de nok, bare de får de rette opplysningene
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          også er det kanskje lurt neste gang å ta en kopi av kvittering å sende Dette gjør jeg alltid(ikke blitt mer enn 2 ganger men) hvis noe skal til rep. Orginalen ligger trygt her hjemme mens verksted får en kopi
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment


          • #6
            Hei, har kontfrontert dem på bilradiospesialisten att den ene forsterkeren har vært reparert 2 ganger før, dette er den tredje gangen. Takk for tips, skal prøve å kontakte dem.
            hehe, jo kviteringer er kjekt å ha

            Comment


            • #7
              mulig dette er litt O.T

              jeg har også hatt litt problemer med å få kontakt med dem på e-post, etter at jeg kjøpte et produkt derfra.
              lurte på hvorfor de hadde opplysninger ang. en monoblokk som ikke stemte med produktet i det hele tatt, så jeg ble lurt.
              dette burde de vell fint klare å svare på.

              Mvh Daniel s.h
              Daniel s.h
              200sx s13
              200sx s14a
              volvo 240 stasj

              Comment


              • #8
                Det er nok lettere å ringe dem.Har også hatt problemer med at de aldri svarer på e-post.Men har ikke hatt noe problem med å få tak i de når jeg ringer.

                Comment


                • #9
                  Da har jeg send enda en mail til gutta på bilradiospesialisten, kanskje dem får fingern utav ræva nå

                  Comment


                  • #10
                    tar lang tid ja... Kan jo bare nevne at det tydeligvis er veldig forskjell fra firma til firma. Sendte avgårde en monoblokk torsdag og fikk den i posten idag ferdig reparert.Dette var hos ice audio. Kan å nevne at laderen tok kvelden her så den måtte å på rep. Dette tok å under en uke fra jeg sendte til den lå ferdig i postkassen. Gutta hos installbay ordner opp
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, det gikk da veldig fort, tar lang tid ja, det skjønner jeg jo, men det skal jo ikke ta ett år, tilsammen på dem 2 forsterkerene så har dem vært på bilradiospesialisten 1,5 år. så det er litt vel drøyt. men får se, kanskje dem får ut fingern etter jeg sendte siste mailen. Får bare håpe dem tar seg skikkelig sammen, for alle sin del som handler der

                      Comment


                      • #12
                        Om det ikke skjer noe så kan du jo nevne for dem at de ikke akkurat får noe god reklame på norges største bilstereoforum om ikke saken løser seg nå
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Hifonic View Post
                          Om det ikke skjer noe så kan du jo nevne for dem at de ikke akkurat får noe god reklame på norges største bilstereoforum om ikke saken løser seg nå
                          +1

                          titei
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Hei!

                            Kanskje dette kan hjelpe deg litt, her står det litt fra forbruker kjøpsloven.

                            § 27 2 ledd. "Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. "

                            Forsterkere har du 5 år på.

                            "§ 30. Gjennomføring av avhjelp

                            Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

                            Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

                            Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

                            Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. "

                            Kontakt verkstedet som har hatt reprasjonen på de, også be om arbeidsrapportene. Også bør du ha kjøpskvitteringen på salget. Dumt du ikke har post lappen. Du kan kanskje slite litt da.

                            http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html


                            Lykke til!
                            Last edited by pip; 30-01-2010, 12:32.

                            Comment


                            • #15
                              pip, den der var ikke dum, tusen takk.
                              Skal prøve å lete etter post seddelene men tviler sterkt på att jeg finner dem, siden det er så lenge siden

                              Men takk skal dere ha folkens

                              Comment

                              Working...
                              X