Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monacor Pulsar 10 og 12 uten kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monacor Pulsar 10 og 12 uten kasse

    Kjører en gammel bil med bensintanken montert under hatte hylla, noe som resulterer i et forholdsvis lite bagasjerom.

    Derfor kikker jeg litt på div løsninger for subbass som ikke tar noe av den lille plassen jeg har til rådighet.

    Pulsar 10 og 12 elementene har vekket min nyskjerrighet pga det minimale monteringsdypet, Høy QTS og lav VAS

    Så jeg må nesten spørre:

    Har noen erfaring av disse elementene i en "open Air" løsning?
    eller en mening av hvordan dette kunne fungere?

    Med litt tetting mellom bagasjerom og Coupe, noe støydemping og litt kutting av MDF eller Finer, burde jeg kunne klare å montere 2 pulsar 10 eller 12 i hattehylla uten at de tar i tanken, og på det viset unngå å sløse med dyrebar bagasjeplass

    Ps utluftinga fra Coupeen på denne bilen er foran bakhjulene i selve bakskjermene, så et potte tett bagasjerom skaper ingen problemer med klimaet i bilen.

    Ps. 2 simuleringer i Winisd med kassevolumer fra 300L og opp så høyt programmet tillater gir ganske ok kurver

  • #2
    Jeg tror det kan bli bra. Ville nok gått for 12", membranareal (og slaglengde) er viktig ved IB/open air/osv. Det eneste jeg stusser litt på er prisen egentlig. Noe høy for prestasjoner som egentlig ligger nær de billigere Peerless SLS og XXLS. SLS er ikke helt der på parametrene, og XXLS finnes i så mange versjoner at jeg ikke orka å sjekke... Earthquake SWS får jo også veldig god omtale, men koster også endel mer. Fant ikke parametre på dem heller, mulig jeg bare leita dårlig?

    Hvor stor dybde kan du tillate egentlig? Er slim-elementer et must?

    Comment


    • #3
      Tror nok Pulsar 12 med sine 90mm er i grenseland for hva som går uten at saker butter i bensintanken

      Comment


      • #4
        Hmm... Tymphany LAT700? 97mm monteringsdybde. Kan se ut til at Pulsar er et bedre valg, men jeg nevner den bare for å tenke litt høyt. Ulempen kan vel fort være at den bygger det samme oppover pga. konstruksjonen. Prismessig havner den nok på det samme som Pulsar 12.

        Comment

        Working...
        X