Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor store er orginal høytalere i bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor store er orginal høytalere i bil?

    Har tenkt til å kjøpe høytalere til bil,, ( jeg har ikke bilen enda) lurer på hvor store høytalerene jeg kjøper bør være?? hvor store er orginal høytalere i bil? går det med 6x9" høtalere??
    bil jeg har tenkt til å kjøpe er enten: bmw, honda accord, mitsubitchi galant/lancer eller opel vecta... vet dere hvor store orginal høtalerene pleier og være?? slik jeg vet hvilke høytalere jeg bør kjøpe uten å måtte mekke til større plass? eller er det stress å lage til større plass? blir det styggere da?
    Last edited by zuppah; 22-01-2010, 15:12.

  • #2
    Kjøp først bilen, så kjøper du høyttalerne.

    Om du skal velge bil etter hvor bra lyd det kan bli i den, så sjekk hvor store høyttalere det er plass til fremme i døren. Større høyttalere gjør valgfriheten større.

    16,5cm er bra, 13 mindre bra og 10 ikke bra :-)

    Comment


    • #3
      ja men :P

      Originally posted by Elutstyr.no View Post
      Kjøp først bilen, så kjøper du høyttalerne.

      Om du skal velge bil etter hvor bra lyd det kan bli i den, så sjekk hvor store høyttalere det er plass til fremme i døren. Større høyttalere gjør valgfriheten større.

      16,5cm er bra, 13 mindre bra og 10 ikke bra :-)
      eh, viss jeg skal ha 16,5 høytaler må jeg vel lage til større plass i hattehyllen?? jeg lurer på hvor store høytalerene normalt er i biler, slik at jeg slipper å stresse med å lage større hull osv,,

      Comment


      • #4
        Det finnes ingen normal standard i bil.
        Andreas Dibbern
        Ford Fiesta
        Takk til B2Audio
        B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

        Comment


        • #5
          Det er som å spørre hvor stor motor det er i en normal bil.

          Du driver å snakker om 6x9, disse er utelukkende mest normalt å ha i hattehyllen BAK i bilen.

          Lyden vil du vel skal komme fremme i fra?

          Hvis du ikke har tenkt å sitte i baksetet når du kjører da.

          Comment


          • #6
            Vanligvis pleier det å være 6.5" eller 5.25" i dører foran. Er det ikke høyttalere i dørene foran, men nede under rattet på venstre side eller opp med viduet og samme på andre siden foran, er det vanligvis 4". Men dette blir kun synsing. Kjøp deg bil først og så høyttaler senere som elutstyr sier

            Jo større membranoverflate, jo dypere og høyere kan de spille ved de lavere frekvensene
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment

            Working...
            X