Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Elutstyr1
    replied
    Originally posted by TakeTheTime View Post
    Fikk du med deg hvor mye penger hun hadde til å bruke på dette?
    Hvor mye penger hun hadde til rådighet er spiller vel ingen rolle, selv om man har mye å bruke, betyr det ikke at man trenger å kaste de i søpla vel?

Hun kunne brukt 10 000,- mindre og fått bedre lyd og ekstra penger til styling f.eks.

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Originally posted by Elutstyr.no View Post
    Hvis du ikke fikk BF8701 med 80% rabatt, er det helt høl i hodet spør du meg.

Hvis du har brukt 15k på denne forsterkeren til de subbene har du ikke bare kastet 10 000,- rett ut vinduet, du ville også fått bedre lydkvalitet med en annen og billigere forsterker. F.eks hertz eller focal...
    Fikk du med deg hvor mye penger hun hadde til å bruke på dette?

Leave a comment:

• Alfert
    replied
    Originally posted by babe89 View Post
    jeg skal blåse øra av dere

subb 2 stk:
    Hertz ML 2500 10" 2x4 ohm spole, 600 watt RMS
    hihi<3
    Siden målet er å blåse øra av oss , kan det jo være greit og revurdere disse elementene, før du pakker de ut og prøve de.
    Du får nok helt sikkert bytta de inn igjen.

Ellers så har jeg troa på dette jeg.

Leave a comment:

• Elutstyr1
    replied
    jeg har handla litt til bilen nå etter annbefaling fra en god kompis jeg skal blåse øra av dere

spiller:
    Alpine IVA-D106R + PMD-DOK2 + PMD-B200P - Navigasjonspakke

forsterker
    dynaBel BF8701 - 1x7000 Watt RMS Bilforsterker

2 stykk høytalersett:
    Focal 165KR - 2-veis komponentsystem (Par)

subb 2 stk:

hihi<3
    Hvis du ikke fikk BF8701 med 80% rabatt, er det helt høl i hodet spør du meg.

Hvis du har brukt 15k på denne forsterkeren til de subbene har du ikke bare kastet 10 000,- rett ut vinduet, du ville også fått bedre lydkvalitet med en annen og billigere forsterker. F.eks hertz eller focal...

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Men du skal vel ha forsterker til frontsettet også??

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    Bra liste, Silje Greit med Dynabel, da har du masse kapasitet å gå på til evt en oppgradering senere. Pr nå kan du jo bare laste i 4 eller 8 ohm, hvis mulig

Leave a comment:

• tofter
    replied
    Hvis hairtrick er målet er vell ikke Mille serien til hertz veien å gå? Ser heller for meg DD elns... Men ingenting er umulig, sikkert potensiale for mye trykk dem og!

Hei!
    Jeg er også intresert i hjelp av privatpersoner, hvis dere kan hjelpe meg og har litt peiling, kassebygging og montering osv... heller ikke noe ulempe om dere er kjekke;P hehe, ikke ta det personlig, men som dere sikkert fårsto, er jeg singel, men ikke desperat. men uannsett, hovedsaken er at jeg trenger hjelp med alt dette, kan noen hjelpe?for betalt selvfølgelig. jeg befinner meg for tiden i trondheim, da jeg studerer der.

Mvh Silje
    BTW første gang jeg har sett en kontaktannonse på bilstereoforumet

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Evnt. at hun har kjøpt den for å ha mulighet senere til å bygge ut?!

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Er vel mer "fail" å mate de med såppas med effekt når de kun tåler en brøkdel av hva forsterkeren leverer. Men nå MÅ den ikke bli lastet ned i 1 ohm heller da

Leave a comment:

• GENEXXA
    replied
    Eller for små subber til forsterkern?

Btw, kjøpe Dynabel til Hertz ML subber er FAIL.

Leave a comment:

• halseth
    replied
    litt stor forsterker til subbene ?

Leave a comment:

• Dibbern
    replied
    Ikke værst den lista der!
    Du får lage en prosjekttråd da vetdu! Må få sett dette en dag!

Leave a comment:

• babe89
    replied
    jeg har handla litt til bilen nå etter annbefaling fra en god kompis jeg skal blåse øra av dere

spiller:
    Alpine IVA-D106R + PMD-DOK2 + PMD-B200P - Navigasjonspakke

forsterker
    dynaBel BF8701 - 1x7000 Watt RMS Bilforsterker

2 stykk høytalersett:
    Focal 165KR - 2-veis komponentsystem (Par)

subb 2 stk:

hihi<3

Leave a comment:

• TheCharger
    replied
    Originally posted by Elutstyr.no View Post
    13 måneder? Haha. Hvis jeg hadde måttet vente i 13 mnd da hadde jeg sendt dem en diplom i posten.
    Ringte de når jeg fikk pakken og spurte om det var vanlig at det skulle ta så lang tid når de på nettsiden opplyste om 3-5 uker. Jeg hadde gitt opp å vente og regnet ikke med de skulle komme og bilen var solgt. Driver enda og krangler med de om betalingen de krever for frakt siden jeg ikke hentet ut pakken. De gir seg ikke så lett heller.

Men nok om det.

Hairtrick ja. Morsomt.
    Ikke mange jenter med den interessen. Ville vell gått for to 15 tommere. Vil du beholde baksetene eller kan du være dem for uten?

Leave a comment:

• Dammed
    replied
    alt kommer til hvem du skal få til å bygge det for deg. For det kan lønne seg som sagt å kjøpe rett fra dem eller kjøpe fra en nettbutikk. Jeg ville gått for 2 x 12" eller 1 x 15" i en porta kasse, kanskje til og med 2 x 15" hvis du har plass til det.

Og minst 3000W rms til subbene.

Sjekk med firmaer som bygger bilstereo hvor mye det vil koste å installere dette. Evt hvor mye noen privat personer skal ha for å bygge det for deg. Så vet vi litt mer om hvor mye du har å bruke på bilstereo.

Spør om dette: Lyddemping, trekking av kabler, bygge kasse, og justere innstillinger i ettertid.

Leave a comment:

Working...
X