Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp

    Hei!
    Jeg er en jente som kommer ifra oslo, som har forvillet meg inn hit
    Jeg har fått en golf 4 av faren min, som er helt orginal, noe jeg akter og gjøre noe med.
    Og som dere sikkert da forstår vil jeg gjerne ha annlegg i bilen også.Men saken er den, at jeg har ikke peiling på bil og bilstereo som jenter flest, hehe og jeg hadde kunnet trenge litt hjelp med denne biten.
    Vet noen om noe sted man kan få hjelp til sånt? som ikke koster alt for mye? evnt har noen råd om hva jeg bør kjøpe, som basser litte granne?
    Jeg trenger også hjelp med styling til bilen, men da er kanskje ikke dette stedet det riktige å spørre.
    Jeg har ca 75 tusen og bruke på annlegg og styling, så jeg håper jeg får litt for det.

    Tusen takk for at du tok deg tiden til og lese alt dette, og jeg håper på et svar eller 2
    Jeg er også intresert i hjelp av privatpersoner, hvis dere kan hjelpe meg og har litt peiling, kassebygging og montering osv... heller ikke noe ulempe om dere er kjekke;P hehe, ikke ta det personlig, men som dere sikkert fårsto, er jeg singel, men ikke desperat. men uannsett, hovedsaken er at jeg trenger hjelp med alt dette, kan noen hjelpe?for betalt selvfølgelig. jeg befinner meg for tiden i trondheim, da jeg studerer der.

    Mvh Silje

  • #2
    anlegg kan www.planethifi.no hjelpe deg med, holder til i industriparken i romuslia

    Comment


    • #3
      Er nok noen her som har gode kontakter for styling.
      Har du funnet noe stylingsett du kunne tenkt deg?
      | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

      Comment


      • #4
        Vel,siden du bor i Trondheim burde du ta deg en tur til stylingtech her på levanger.ca 7 mil nord for Trondheim.Du kan ta en titt på hjemmesiden deres www.styling-tech.no. Der finner du en god del styling.Om du tar turen innom butikken kan du også se igjennom kataloger,da det kan være endel produkter som ikke ligger ute i nettbutikken.

        Angående bilstereo så finnes det 3 butikker i Trondheim:

        www.bilradiospesialisten.no
        www.autohifi.no
        www.planethifi.no

        Kan anbefale planethifi.Reale karer som vet hva de driver med.De er også behjelpelige med montering av utstyr og lignende.
        Last edited by Vinje; 21-01-2010, 06:40.

        Comment


        • #5
          Originally posted by halseth View Post
          anlegg kan www.planethifi.no hjelpe deg med, holder til i industriparken i romuslia
          En liten rettelse. De holder på å flytte så nå befinner de seg på tempe bak der bussene blir parkert. er et stort skilt på veggen så er lett å se det når du kommer dit.
          Mvh Thor Helge N. Rønning
          Alfa Romeo 156 1.8 TS
          Citroen Xantia Racerbil
          Alpine Ground Zero Focal

          Comment


          • #6
            Med 75.000,- blir det nok mer en "basser litte granne" ;-) hehe.. Om du vil da, såklart.. For 75.000,- vil du få en meget god stereo, og en fet styling!

            Er nok flere som kan hjelpe deg i tr.heim, og jeg vil ikke anbefale noen over de andre, da jeg ikke har personlig erfaring med noen av de fohandlerne som holder til i tr.heim.

            En ting jeg vil anbefale deg, er å forhøre deg om tilbud på alle de tre plassene som ble nevnt over her, og ikke bestem deg før du har fått et godt tilbud fra alle. Vil tro at du kommer til å spare mange kroner om du gjør det på denne måten, da jeg er sikker på at de vil strekke seg langt for å få et salg i 50.000+++ klassen!

            Enda en ting jeg vil anbefale deg, er å ta med en kompis/vennine som har god peiling på bilstereo, så du ikke blir "lurt".. Er fort gjort.. Sier ikke at noen av forhandlerne i tr.heim er noen luringer, tvert om, men det er bare et tips.. =) Nå kan det jo diskuteres hva som menes med "god peiling", men jeg mener da såklart IKKE sånne som kjører rundt med store Rockford klistremerker i bakruta, eller "We ride togheter we die togheter - Volvo 4 life" osv.. De kan jo ha peiling de også såklart, men det er som reger bare en forsterker og to suber som dunker, og ikke noe mer.. Hele bilen skrangler og rister.. Ja du har sikkert sett sorten, og jeg regner med det ikke er sånn du vil ha det...?

            Men, lykke til!
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

            Comment


            • #7
              Skal ikke anbefale noen, men kan fraråde deg de sosekoppene på autohifi ihvertfall.

              Ta deg god tid å forhør deg meg bekjente, og hør på anleggene de har fått bygget. For 50 000,- får man godlyd uten like :-)

              Comment


              • #8
                Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt maks 20-25.000kr på bilstereo og resten på bilen.

                Stylingkit + lakk blir nok rundt 15-30.000kr spørs hva du kjøper. Kamerat betalte vel rundt 8000kr for lakk av komplett stylingkitt for hans A3. Spørs helt hva du skal ha og hvor vanskelig det er å lakke og hvilket lakkverksted du tar en tur innom, sjekk flere steder er veldig store forskjeller på pris.

                Jeg ville gjort noe ala dette hadde det vært opp til meg:

                Stylingkit (16000kr+10000kr(lakk) = 26000kr)
                18" Felger (12000kr)
                Soting av vinduer (6000kr)
                senking (2500kr + montering)
                eksos (4000kr)
                sportsfilter (2000kr)
                = 52.500kr

                Da blir det 22.500kr igjen til bilstereo. Du kan evt også kjøpe det under, men da blir det enda mindre til bilstereo.

                evt nye baklykter/hovedlykter (3000kr+2500kr)
                interiør deler, girkule, pedaler og håndbrekk. (500+600+400=1500kr)

                Det spørs helt hva du prioriterer, jeg ville ikke brukt mer enn 25.000kr på bilstereo hvis jeg ville ha en bil som er stylet, for det blir dumt å ha en skikkelig stylet bil, uten f.eks. pene sommerfelger. Du kan også droppe sportsfilter/eksos, men det er helt opp til hva du prioriterer. Prisene som er der er uten frakt fra norske nettbutikker.

                Når det gjelder bilstereo så ville jeg sjekket butikker i nærområdet, men ikke glem at det finnes nettbutikker, hva som er billigst varierer. Men skal du få det installert så får du sikkert en god deal på bilstereo du kjøper. Er kanskje også noen her som kunne sikkert gjort det for deg og.

                Så kommer spørsmålet hvor kraftig bass system vil du ha, vil du ha veldig høylytt eller vil du ha det det slik at du hører det, men ikke at ørene holder på å bli sprengt?

                Når det gjelder hvilke høyttalere, så bør du som sagt gå rundt å lytte på de forskjellige høyttalere som finnes og finn ut hva du liker. Jeg har hørt høyttalere som koster flere ganger mer enn mine, men jeg syns ikke de var så bra at jeg hadde betalt så mye. Også prøv å lytt på om du vil ha front høyttalere og bak høyttalere eller om du vil ha kun fronthøyttalere. Jeg ville gått for kun fronthøyttalere, i prisklassen rundt 2-3000kr, da får du bra høyttalere som høres bra ut og som ikke koster skjorta, igjen så behøves det en lytte test for den prisklassen, jeg ville aldri kjøpt høyttalere uten å hørt dem. Blir som å kjøpe en bil uten å prøvekjøre den.

                link til en side med linker til butikker som selger tuning/styling deler: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=451542
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Elutstyr.no View Post
                  Skal ikke anbefale noen, men kan fraråde deg de sosekoppene på autohifi ihvertfall.

                  Ta deg god tid å forhør deg meg bekjente, og hør på anleggene de har fått bygget. For 50 000,- får man godlyd uten like :-)
                  Er veldig stor forskjell på begrepet 50 000 kr, det er noen folk som lyger så det renner når det kommer til pris på anlegg. Snakka med en kar som påsto han hadde anlegg for 70 000 kr en stund tilbake og ble jo veldig ivrig etter å se hvordan et anlegg for 70 000 så ut som. Hva var der? 2 12" pioneer 3000w, 1 farad kondis, helt vanlig pioneer spiller og noen midt på treet komponenter. Men han hadde visst fått folk fra en eller annen bilstereosjappe til å gjøre all jobben. Og det var ikke noe fancy glassfiber arbeid der eller noe som ropte 70 000. Så hvor mye folk sier anlegget er verdt, tar jeg med en god klype salt.

                  Men når det er sagt, bruker du pengene rett, får du MYE for 50 000. Se litt rundt på nettet på hva du liker og pris forskjeller. det er stor forskjell på prisene og ikke minst servicen til forhandlere.
                  Mvh Werner Harstad

                  Comment


                  • #10
                    Det er ihvertfall penger å spare på å handle på nettet og montere det selv, ekspertise koster. Kanskje du har en kompis som kan hjelpe deg.

                    Det spørs hvilket resultat du vil ha også. Skal anlegget låte pent eller se pent ut? Skal man til med glassfiber/neonlys speil og krom, ja du skjønner tegninga, så koster det ofte en del i arbeid. Men resultatet kan bli VELDIG bra, om noen som kan jobben sin bygger for deg.

                    Hvis du vil montere det selv, så skal jeg gi deg et godt tilbud, bare ta kontakt :-)

                    Comment


                    • #11
                      Hei Gutta!
                      Tusen takk for mange gode råd
                      Skal se litt rundt, og forhøre meg med flere, som dere annbefaler.
                      Men når dere snakker om subb navn og forsterkernavn osv... om hva som er bra og div... da forstår jeg ikke en dritt for å være helt ærlig.
                      Så det er derfor jeg vil ha hjelp til dette.
                      Ja jeg hadde tenkt meg et annlegg i 50,000 kr klassen, og resten på styling. jeg har fått bilen lakert nå da så den er perfekt.
                      Finnes det subber i samme farge som bilen? Og kan jeg trekke opp kassen osv i hvilken som helst farge jeg vil ha? Vil at det skal se stilrent ut. Og jeg vil ikke ha masse ledninger som henger og slenger rundt i bilen. Det er det styggeste jeg ser.
                      Og som en av dere nevnte ovenfor, så vil jeg ikke ha skrangling i bilen, men det er vel ikke til og unngå. Har aldri hørt en bil med et bra annlegg som ikke skrangler.
                      Men det er dere som er proffene
                      Bruker litt tid på og svare, går skole og jobber, så tiden strekker ikke alltid til.
                      Men som sagt tusen takk for hjelpen
                      Og jeg setter veldig pris at det er så mange som vil hjelpe meg privat, kommer til og benytte meg av dette tror jeg.

                      I LOVE YOU BOYS

                      Comment


                      • #12
                        Dere kan foresten legge meg til på msn, er oftere på der, og det er lettere og prate
                        Golfbabe89@hotmail.com

                        Comment


                        • #13
                          Hei! Det er klart du kan lakkere basskassene dine utenpå? Det er jo bare kasser Selve subwooferen er jo inni kassa.
                          Helt enig i at masse løse kabler ser stygt ut. Men det skal stort sett gå veldig fint å skjule det under matter, lister, osv.

                          Har et forslag til noe du kan ha foran i bilen,
                          som er noe av det viktigste av anlegget (imo)...

                          Frontsett: Polk Audio Signature Reference SR6500 (6.5")
                          Forsterker: Polk/MOMO (2 kanaler til venstre/høyre foran)
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by babe89 View Post
                            Hei Gutta!
                            Tusen takk for mange gode råd
                            Skal se litt rundt, og forhøre meg med flere, som dere annbefaler.
                            Men når dere snakker om subb navn og forsterkernavn osv... om hva som er bra og div... da forstår jeg ikke en dritt for å være helt ærlig.
                            Så det er derfor jeg vil ha hjelp til dette.
                            Ja jeg hadde tenkt meg et annlegg i 50,000 kr klassen, og resten på styling. jeg har fått bilen lakert nå da så den er perfekt.
                            Finnes det subber i samme farge som bilen? Og kan jeg trekke opp kassen osv i hvilken som helst farge jeg vil ha? Vil at det skal se stilrent ut. Og jeg vil ikke ha masse ledninger som henger og slenger rundt i bilen. Det er det styggeste jeg ser.
                            Og som en av dere nevnte ovenfor, så vil jeg ikke ha skrangling i bilen, men det er vel ikke til og unngå. Har aldri hørt en bil med et bra annlegg som ikke skrangler.
                            Men det er dere som er proffene
                            Bruker litt tid på og svare, går skole og jobber, så tiden strekker ikke alltid til.
                            Men som sagt tusen takk for hjelpen
                            Og jeg setter veldig pris at det er så mange som vil hjelpe meg privat, kommer til og benytte meg av dette tror jeg.

                            I LOVE YOU BOYS
                            SKRANGLING ER til å unngå. Tro meg! :-)

                            Hvis du har brukt 50 000,- på anlegg og bilen SKRANGLER, da har du gjort et dårlig kjøp :-)

                            Comment


                            • #15
                              Det er ingen problem å få en basskasse til å matche bilen, er bare å lakke den i samme farge som bilen. Her ser du en basskasse som har blitt lakka for en golf: http://www.youtube.com/watch?v=wzAgN5A3S7Q

                              Finn ut hvor mye bass du vil ha, sjekk litt rundt i andres biler og tenk på lydtrykket du opplever i bilen, når du finner en bil som har passe nok med bass for deg så skriver du ned hvilke forsterker/forsterkere, subber, basskassetype og bil det er og så kome rher og fortell oss.

                              For det umulig å anbefale et anlegg for deg uten at vi vet hvor mye bass du vil ha.
                              Mvh. Damir

                              Comment

                              Working...
                              X