Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kassehjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kassehjelp

    Er det noen som vet om noen som bygger eller kan bygge en god kasse til meg? Samme for meg om det er en privatperson eller et firma som bygger, jeg trenger bare kassen så fort som mulig.

    Denne kassen skal være stor og bli brukt til 4 x 6x9" Rockford Fosgate T1693c.

    Kassen skal skrus fast i hattehylla bak etter hva jeg har tenkt.

    Her er et par bilder av hvordan det står nå:









    Greia er det at jeg MÅ ha en kasse før elementene blir ødelagt, basserne mine spiller så mye at dette vil skade elementene utrolig mye over lengre tid.

  • #2
    kjøpe noe ala dette: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4022
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Det er jo bare til 1 6x9", hadde vært helt konge å fått noe så supert i x4 strl istedetfor å kjøpe 4 sånne.

      Comment


      • #4
        da er det bare å lage en boks som passer under og så bruker du hattehylla som en frontplate til kassa.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          XTC-boksene blir nok for myke. Mye penger for ei dårlig "kasse" (men så er det heller ikke dette de er ment for).Tenkte først på isbokser for en quick fix, men jeg tror det også blir for tynt. Og vanskelig å feste skikkelig. Du deler antakeligvis 6x9-tommerne litt høyt? Rundt 70-100 hz? Da trenger du i hvert fall ikke en diger kasse, 3-4 liter per stk bør være nok.

          Hør med nærmeste snekkerverksted om de kan snekre sammen en passende sak i 22mm spon?

          Comment


          • #6
            Kjøpe noen sånne kasser da? 398 for paret.
            http://www.mamut.net/dynabel/subdet676.htm
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

            Comment


            • #7
              kasse

              Originally posted by epifant View Post
              XTC-boksene blir nok for myke. Mye penger for ei dårlig "kasse" (men så er det heller ikke dette de er ment for).Tenkte først på isbokser for en quick fix, men jeg tror det også blir for tynt. Og vanskelig å feste skikkelig. Du deler antakeligvis 6x9-tommerne litt høyt? Rundt 70-100 hz? Da trenger du i hvert fall ikke en diger kasse, 3-4 liter per stk bør være nok.

              Hør med nærmeste snekkerverksted om de kan snekre sammen en passende sak i 22mm spon?
              Jeg vet ikke noe om de kassene, så ikke vet jeg. Vet ikke akkurat hva de står på nå, men hva anbefaler du at jeg skal dele de på? Nja, får se hvordan kasse det blir til, tror typhon kunne hjelpe meg med å bygge en

              Han er kjempe flink innenfor dette så tenker dette skal gå fint

              Comment


              • #8
                for dyr og lite praktisk for meg

                Originally posted by Crazytaxi View Post
                Kjøpe noen sånne kasser da? 398 for paret.
                http://www.mamut.net/dynabel/subdet676.htm
                Jeg har mest lyst på en kasse med plass til alle, eller at alle sitter sammen. Veldig fin løsning det med den nedfelte kassen da, men den var ikke igjen noe god fikk jeg høre. Vil ikke ha 4 enkeltkasser slengende rundt der=P Dessuten var de veldig dyre 800 kroner + frakt for kasse til de som bare er enkeltkasser er dyrt.

                Comment


                • #9
                  Om Typhon skal lage kasse hjelper han deg nok med delefilterinnstilling også. Det er uansett noe man bør lytte og justere seg frem til.

                  Comment


                  • #10


                    Originally posted by epifant View Post
                    Om Typhon skal lage kasse hjelper han deg nok med delefilterinnstilling også. Det er uansett noe man bør lytte og justere seg frem til.
                    Har HPF på 80hz og LPF på 63hz på spilleren, utgjør det noe forskjell om jeg stiller på forsterkeren da, eller skal jeg ta av HPF på stilleren for å stille det etter forsterkeren?

                    Comment


                    • #11
                      Om du kjører HPF på 80 og LPF på 63 hz har du et sort hull mellom 63 og 80 hz Deler du 6x9-tommerne på 63 hz og subbene på 80 hz mener du?

                      Ville nok holdt meg til å dele alt på spilleren dersom du har mulighet til det. Mye enklere å ratte på spilleren enn å kravle i bagasjerommet!

                      Comment


                      • #12
                        Når jeg stillte inn delefilteret ditt så satt jeg vel både HP og LP på 63 mener jeg. Slope aner jeg ikke siden det var en fast verdi. Sikkert 12dB eller noe.
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Low pass og High pass

                          Originally posted by Typhon View Post
                          Når jeg stillte inn delefilteret ditt så satt jeg vel både HP og LP på 63 mener jeg. Slope aner jeg ikke siden det var en fast verdi. Sikkert 12dB eller noe.
                          Du stilte inn LP på 63 og HP på 80. Hadde først HP på 63, men så byttet du om til 80. Slope aner ikke jeg hva er engang.

                          Kan du svare på priv meldingene?

                          Comment


                          • #14
                            http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16409041

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jokkiz91 View Post
                              Du stilte inn LP på 63 og HP på 80. Hadde først HP på 63, men så byttet du om til 80. Slope aner ikke jeg hva er engang.

                              Kan du svare på priv meldingene?
                              MSN er fint
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X