Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finish på subwoofer-kasse...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Finish på subwoofer-kasse...

    Har lurt på å kjøpe noen tynne, ettlags glassplater kuttet etter mål, spraylakkere dem sort på "innsiden", og lime dem med sort Tec7 e.l. til kassa. Det skulle da bli en blank, sort overflate...

    Noen som vet priser på sånt, og om glassmestere i det hele tatt har sånt glass på lager?

    Og en annen ting:

    Når man skal lage grill foran elementet - hva i alle dager skal man bruke for å lage den "ramma" man spenner stoffet over? Det er liksom plast på de fleste høyttalere, men jeg har ikke så god tilgang på utstyr for å mekke noe solide greier i plast... Noen som har prøvd med tynne trepinner eller noe?


  • #2
    Glassmesteren har kvadratmetervis med 4mm glass. Det bruker de i drivhus, varevinder osv. Koster ikke mange kronene å få kuttet noen firkanter. I kantene må du legge noen vinkellister el.l da? For kantene blir veldig skarpe.

    Grillfront lager du i MDF. Fres kanten i den buen du vil ha den. Trekk den med ønsket tekstil, fell inn grill-snaps og vips, ferdig
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Ah. Lurt! Og jeg kjenner jo tilfeldigvis en som monterer glasshus! Kan jo høre med han, da! Og glassmesteren kan jo slipe kantene også, så det ikke blir så skarpt. Husker en nevnte det da jeg var der ifm noe annet!

      Hukommelsen min er så treg, takk for at du hjelper den igang!

      MDF, ja. Lurt! Hmmm. *Setter huskelapp om å ringe til Dag*.

      Comment


      • #4
        Kan slipe kantene på glasset med diamantbryne, for å få de litt avrunda, slik at du slipper så skarpe kanter. Eller så kan du bestille herda glass, men da stiger prisen fort.
        Hvor store glass er det snakk om?

        Comment


        • #5
          Hei, har ikke vært på nett på noen dager, så glemte denne!

          De største platene er 66 x 81.

          Comment

          Working...
          X