Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer ??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva skjer ??????

    Hadde net min nevø på telefon . Han var ute å ragget en liten tur. Da han gir gass og turtallet øker,så forsvinner lyden på anlegget. Og når han senker turtallet igjen,så kommer det på igjen ????

    Noen som kan forklare denne ?

  • #2
    Skjer det samme hvis han skrur av varmetråder i bakruta, varme i setene og det meste annet som bruker strøm i bilen?

    Batteriet kan være kaputt. Men rart han har fått startet da.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by InstallBay View Post
      Skjer det samme hvis han skrur av varmetråder i bakruta, varme i setene og det meste annet som bruker strøm i bilen?

      Batteriet kan være kaputt. Men rart han har fått startet da.
      Det tror jeg ikke han har prøvd. Men tror han mener selv at batteriet ikke er som det skal . Men kan be han gjøre en test på det. Han skulle få sjekket batteriet i morgen. Er det gåent,så hører du fra meg :-)

      Comment


      • #4
        Originally posted by InstallBay View Post
        Skjer det samme hvis han skrur av varmetråder i bakruta, varme i setene og det meste annet som bruker strøm i bilen?

        Batteriet kan være kaputt. Men rart han har fått startet da.
        Han sier han t.o.m kjører med parklys. Eneste som er på som bruker strøm er viften. Men vil den gjøre et så stort utslag på batteriet ?

        Comment


        • #5
          Mål heller spenningen over forsterker på høyt volum men ikke så høyt at forsterkeren slutter å gi signal. Er spenningen veldig lav da, kan du måle spenningen over polene mens du fortsatt spiller musikk. Er den en del høyere der, så er det kablene/jordingen som er for dårlig.

          Hvor lav last tåler forsterkeren?

          Hvis den for eksempel er 2 ohm stabil og dere kjører 1 ohm, så kan det være derfor. Jeg kjørte 0.5 ohms last på en 2 ohm stabil forsterker. Spilte veldig høyt i noen sekunder før den gikk av. da måtte jeg skru ned volumet før den gikk på igjen.
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Originally posted by DDaudio.no View Post
            Mål heller spenningen over forsterker på høyt volum men ikke så høyt at forsterkeren slutter å gi signal. Er spenningen veldig lav da, kan du måle spenningen over polene mens du fortsatt spiller musikk. Er den en del høyere der, så er det kablene/jordingen som er for dårlig.

            Hvor lav last tåler forsterkeren?

            Hvis den for eksempel er 2 ohm stabil og dere kjører 1 ohm, så kan det være derfor. Jeg kjørte 0.5 ohms last på en 2 ohm stabil forsterker. Spilte veldig høyt i noen sekunder før den gikk av. da måtte jeg skru ned volumet før den gikk på igjen.
            Da må jeg spørre deg.. Hvordan måler man spenning over forsterker ?

            Hvor lav last forsterkeren tåler mmmmmm hehehe. Denne er det http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

            Hvordan blir det koblet ved 2 ohm kontra 4 ohm ? Er det måten man kobler på ?
            Last edited by Jan Erik; 13-01-2010, 12:02.

            Comment


            • #7
              Den tåler 2 Ohms last.

              En sub har vanligvis 4 Ohm spole. Det er motstanden den gir forsterkeren. Noen litt dyrere subber har veldig ofte doble spoler.

              Hvis man da har 2stk 4 Ohm spoler på en sub, og parallellkobler disse inn på en kanal på forsterker vil man ha 2 Ohms last. Parallellkobling halverer Ohmen (motstanden), og seriekobling dobler motstanden.

              Hvis du f.eks. kobler spolene i parallell og i TILLEGG brokobler på to kanaler på forsterker får du 1 ohms last. Og brokobler du alle fire kanalene får du 0.5 ohms last, og da er man på tynn is om man bruker en 2 ohm stabil forsterker.

              Har du enkel eller dobbel spole på subben din?

              Har du dobbel spole vil jeg anbefale å brokoble 2 kanaler pr spole for å oppnå optimal effekt innenfor 2 ohms last. Har du enkel spole brokobler du kun to kanaler totalt på forsterker for optimal effekt innen for 2 ohm.

              Gå inn på denne siden for å se hvordan du brokobler forsterkere eller parallellkobler/seriekobler spoler

              WWW.B2AUDIO.NO
              Last edited by DD-Henrik; 13-01-2010, 16:59.
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                (Linken til kobling mangler.)
                Er det batteriet, så kan det hende det blir for lav volt til magnetisering av dynamo..
                Eller at ledning til magnetiseringsstrøm er dårlig/avisolert av varme.
                | http://Sundownaudio.no | http://stereovest.no |

                Comment


                • #9
                  Originally posted by DDaudio.no View Post
                  Den tåler 2 Ohms last.

                  En sub har vanligvis 4 Ohm spole. Det er motstanden den gir forsterkeren. Noen litt dyrere subber har veldig ofte doble spoler.

                  Hvis man da har 2stk 4 Ohm spoler på en sub, og parallellkobler disse inn på en kanal på forsterker vil man ha 2 Ohms last. Parallellkobling halverer Ohmen (motstanden), og seriekobling dobler motstanden.

                  Hvis du f.eks. kobler spolene i parallell og i TILLEGG brokobler på to kanaler på forsterker får du 1 ohms last. Og brokobler du alle fire kanalene får du 0.5 ohms last, og da er man på tynn is om man bruker en 2 ohm stabil forsterker.

                  Har du enkel eller dobbel spole på subben din?

                  Har du dobbel spole vil jeg anbefale å brokoble 2 kanaler pr spole for å oppnå optimal effekt innenfor 2 ohms last. Har du enkel spole brokobler du kun to kanaler totalt på forsterker for optimal effekt innen for 2 ohm.

                  Gå inn på denne siden for å se hvordan du brokobler forsterkere eller parallellkobler/seriekobler spoler
                  tror det er en meget kjip subb som står i den bilen. Hva spoler som står i tror vet ikke jeg. Og tror neppe han har det heller .-)
                  Koblingen vi har er kun fra rear utgangene på forsterker til sub.
                  Glemte kanskje å nevne at dette har virket en god stund..Helt til i går. Men skal sjekke ut dette med brokobling

                  hvilken side skulle jeg inn på ? :-)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by StereoVest View Post
                    (Linken til kobling mangler.)
                    Er det batteriet, så kan det hende det blir for lav volt til magnetisering av dynamo..
                    Eller at ledning til magnetiseringsstrøm er dårlig/avisolert av varme.
                    Tror han skulle få målt batteriet i dag. Og slik jeg har lest her inne et sted,så bør det ikke være under 14V ??

                    Comment


                    • #11
                      Batteriet skal ligge på rundt 12.8v.

                      14volt er det dynamoen som gir, så mål batteriet uten motoren på.

                      Spenningen over forsterker måler man ved å bruke et vanlig multimeter og trykke pinnene inntil pluss og minus på forsterker. Samme med batteri og dynamo også

                      Eller, dynamo jordes i gods, men har en plusskabel som går til batteri. så du kan måle på motor og plussen på dynamoen.
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by DDaudio.no View Post
                        Batteriet skal ligge på rundt 12.8v.

                        14volt er det dynamoen som gir, så mål batteriet uten motoren på.

                        Spenningen over forsterker måler man ved å bruke et vanlig multimeter og trykke pinnene inntil pluss og minus på forsterker. Samme med batteri og dynamo også

                        Eller, dynamo jordes i gods, men har en plusskabel som går til batteri. så du kan måle på motor og plussen på dynamoen.
                        Supert.. da skal jeg bare få skaffet meg et multimeter å sitte i gang å måle :-) Takker så mye for hjelpen så langt

                        Comment


                        • #13
                          Spent på å høre hva som er problemet her, har mange års erfaring med bilstereo, men aldri hatt dette problemet før...

                          var jo en søt liten forsterker, så du har nok ikke for tynne kabler ihvertfall

                          tror det må være noe med ladingen siden det er turtallsavhengig.

                          høres merkelig ut rett og slett, mulig problem med laderegulatoren eller hva det kalles? så den lader for mye når den kommer på turtall? at forsterkeren rett og slett går i en "overspenningsmodus" ?
                          Tommy Stensland - 24 år - Mandal - Deejay og Lyd-Freak!
                          Mercedes w123 240D touring + Ford Escort mk4 RS Cabriolet

                          Trenger du billig DVD spiller til bil, eller Xenonlys ta kontakt =)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by DjTimoty View Post
                            Spent på å høre hva som er problemet her, har mange års erfaring med bilstereo, men aldri hatt dette problemet før...

                            var jo en søt liten forsterker, så du har nok ikke for tynne kabler ihvertfall

                            tror det må være noe med ladingen siden det er turtallsavhengig.

                            høres merkelig ut rett og slett, mulig problem med laderegulatoren eller hva det kalles? så den lader for mye når den kommer på turtall? at forsterkeren rett og slett går i en "overspenningsmodus" ?
                            Ja da er nok flere som er spent på dette problemet hehehe. Sikkert mer spennende for dere som kan dette, og ikke vært borti et slikt problem før

                            Ja er nok ikke av den største kraftpakken,men duger nok til hans utstyr

                            Som sagt,så har jeg null peiling på dette,men det høres veldig riktig ut det du skriver

                            Kommer tilbake med rapport

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by DjTimoty View Post
                              Spent på å høre hva som er problemet her, har mange års erfaring med bilstereo, men aldri hatt dette problemet før...

                              var jo en søt liten forsterker, så du har nok ikke for tynne kabler ihvertfall

                              tror det må være noe med ladingen siden det er turtallsavhengig.

                              høres merkelig ut rett og slett, mulig problem med laderegulatoren eller hva det kalles? så den lader for mye når den kommer på turtall? at forsterkeren rett og slett går i en "overspenningsmodus" ?
                              Vist forsterker evt skulle gå i en overspenningsmodus... Hva kan evt gjøres med det ?

                              Comment

                              Working...
                              X