Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine G-series?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine G-series?

    Bare lurte på om det er noen flere som har erfaringer med G-serien til Alpine?
    Jeg har et 5,25" frontsett (2-veis m/ separat diskant) som er forholdvis nytt på markedet
    og synes det er ganske greit, særlig med tanke på prisen. Noen flere som har noe G-type i bilen sin?
    Flere som synes dette er en bra serie? Hvordan er denne serien samenlignet med R? ...og godt nyttår forresten

    Last edited by TakeTheTime; 01-01-2010, 14:28.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    Ingen? Tenkte meg det, som jeg sa virker det ikke som serien er så utbredt ennå... Men det betyr jo ikke at det er dårlig (?)
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Originally posted by TakeTheTime View Post
      Ingen? Tenkte meg det, som jeg sa virker det ikke som serien er så utbredt ennå... Men det betyr jo ikke at det er dårlig (?)
      allt har jo med smak å behag for hvert enkelt produkt, den serien du viser til er sikkert god spl/SQ messig
      betyr ikke at de er dårlige, likevell om ingen på forumet bruker/harprøvd de
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

      Comment


      • #4
        Originally posted by mustang<3 View Post
        allt har jo med smak å behag for hvert enkelt produkt, den serien du viser til er sikkert god spl/SQ messig
        betyr ikke at de er dårlige, likevell om ingen på forumet bruker/harprøvd de
        Yes Beklager at jeg spørr, men hva er spl/SQ?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Spl = Sound pressure level
          SQ = Sound Quality

          Comment


          • #6
            Ok, tusen takk
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              har ikke testett disse i bil men har hørt en del på de i demorom og de har overasket meg i forhold til prisen. i forhold til gamle E klassen og S klassen vil jeg nok mene de er litt over gamle S serien i sq. Overaskende i forhold til pris=)
              Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

              Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
              Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

              Comment


              • #8
                Ok Jeg betalte egentlig 1500,- for de jeg da, men ser at de er helt nede i 1195,-
                hos Bernhards Billyd... http://www.bernhardsbillyd.no/productview/20154740/

                Edit: De spilte betraktlig bedre med en forsterker,
                brokobla min 4-kanals Alpine til 2x 180w rms i 4 ohm
                og det ble merkbar forskjell. Kan spille veldig høyt, og rent...
                Last edited by TakeTheTime; 08-01-2010, 12:25.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment

                Working...
                X