Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av batteri/løsning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefaling av batteri/løsning

    Heisann,

    Har en Toyota Celica T20 som jeg har bygd litt stereo i.
    Problemet mitt er strømbruket og det å få dette stabilt og godt.

    Idag sitter dette i bilen:
    Seas performance frontsett
    DY9812
    BF0804
    BF7501
    Pioneer bakhøyttalere 3 veis.

    Per dags dato har jeg en standard batteri som driver dette, første dagen med dette i dag.
    Hva burde jeg gjøre? Kjøpe ett ekstra batteri, eller vil det holde å oppgraddere det jeg har i dag? Dette er vel det jeg har mest lyst til å gjøre, i steden for å legge opp til ett ekstra batteri. Jeg spiller skjelden høyt lenge, og bilen er i daglig bruk så det går mye i kose musikk. Forsterkerne er koblet i 4 Ohm.

    Vil gjerne ha råd, evt link til batterier som jeg kan bruke.

    Takk for hjelpen

    Christian Solberg

  • #2
    Ta målebåndet og mål hvor fysisk stort batteri du har plass til, da er det litt enklere og svare på spørsmålet ditt

    Comment


    • #3
      Heisann.

      Dette har vært diskutert litt i andre innlegg,så jeg anbefaler deg å søke litt.

      Jeg ville ha kjøpt et AGM-batteri(som Stianuno sier; ta mål av plassen du har til rådighet) eller et Gelé-batteri.
      Oppgrader kabler fra Dynamo til Batteri og sjekk om jording mellom Motor og Karrosseri holder mål.
      Skulle du tenke i retning av en kondis ved senere anledning BØR du heller se på et batteri nr.2 som du kan ha bak. Behøver jo ikke å være så stort,men tenk deg at en 1F kond ligger på ca 1000,-(grovt sett) og et lite AGM-batteri rundt 1500,-.

      Lykke til

      Bol
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #4
        http://en.wikipedia.org/wiki/Absorbe..._mat_.28AGM.29

        Litt å lese på hvertfall
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Hva syns dere om biltema da?

          Comment


          • #6
            Huff, kjøp heller noe skikkelig når du først er i gang. Optima, Northstar/Apollo, Stinger e.t.c. er merker som gir mye mer for penga enn et biltemabatteri gjør
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Ok, bare lurte

              Comment


              • #8
                Først ville jeg gjort "The Big 3" -> ( http://www.stevemeadedesigns.com/boa...howtopic=13280 ) og deretter kjøpt ett AGM batteri som du erstatter det originale med. Er ikke det nok så kan du gå for ett batteri til, men ikke kast bort pengene på kondensator, du får 100 ganger mer for pengene med ett batteri
                Mvh Werner Harstad

                Comment


                • #9
                  bannerbatterier fungerer helt fint har 50/300 i bilen min, pluss et bosch sølvtopp i reservehjulsbrønnen å de fungerer helt fint, å har ikke tømt noen av batteriene enda men trur du får plass til 50/500 i celicaen. men dette er vanlige syrebatterier da
                  Last edited by saab9000; 03-01-2010, 17:12.
                  Lars Ole Spitalen
                  bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                  anlegg: DD, mtx, kenwood
                  skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                  Comment

                  Working...
                  X