Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker på Qxl.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker på Qxl.no

    Bare lurer om dette kan være en forsterker laget på samme fabrikk som Alpine sine gamle forsterkere http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-fot...v/an589536120/
    Noen som har en formening?
    No Windows-crap,just Mac Power

  • #2
    Eller kanskje ENDA no kinaræl som spiller på design av kjente forsterkere? Er ikke få av de
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Typhon View Post
      Eller kanskje ENDA no kinaræl som spiller på design av kjente forsterkere? Er ikke få av de
      Sant nok.... Men det likner jo ganske mye sånn utseendemessig. Og var det ikke noen som sa: All the good stuff is made in Japan(Back to the Future,tror jeg) Så innholdet kan jo være "greit nok" men byggekvaliteten er det vel værre med. Og for en annen sak´s skyld så likte ikke jeg den serien til Alpine heller(MRV var det vel).
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bassoflove View Post
        Sant nok.... Men det likner jo ganske mye sånn utseendemessig. Og var det ikke noen som sa: All the good stuff is made in Japan(Back to the Future,tror jeg) Så innholdet kan jo være "greit nok" men byggekvaliteten er det vel værre med. Og for en annen sak´s skyld så likte ikke jeg den serien til Alpine heller(MRV var det vel).
        Vet ikke om jeg skjønte deg rett, men her må det skilles kraftig på Kina og Japan. Stort sett er det to helt forskjellige klasser av kvalitet
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Originally posted by InstallBay View Post
          Vet ikke om jeg skjønte deg rett, men her må det skilles kraftig på Kina og Japan. Stort sett er det to helt forskjellige klasser av kvalitet
          Jeg ser ikke forskjell på en Japse og en Kineser. Gukk begge to i mine øyne. Men at de har forskjellig kvalitet er for meg helt nytt.
          Da får jeg ta det til etteretning.
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            Er selv meget stor forskel på Kina og Kina. Men det er ganske lett å se forskjell på folkeslagene, selv om Gukk er en uttalelse en bør holde oss fra...
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Originally posted by B2 Audio View Post
              Er selv meget stor forskel på Kina og Kina. Men det er ganske lett å se forskjell på folkeslagene, selv om Gukk er en uttalelse en bør holde oss fra...
              Det G-ordet ble vel brukt mest under ww2 og om det har en negativ lading i seg vet ikke jeg(er ikke rasist,men.....) Så la meg om formulere det litt. Jeg ser ikke forskjell på folk fra Østen. Japan,Kina,Vietnam,Thailand. Alle ser like ut for meg. Men at noe som blir produsert i Japan VS Kina er bedre? Mulig det. Men for meg er det samme greia. Og mange ting vi har av stereo i bilene(elektronikk) kommer fre Østen. Og vi er fornøyde med det.
              No Windows-crap,just Mac Power

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bassoflove View Post
                Det G-ordet ble vel brukt mest under ww2 og om det har en negativ lading i seg vet ikke jeg(er ikke rasist,men.....) Så la meg om formulere det litt. Jeg ser ikke forskjell på folk fra Østen. Japan,Kina,Vietnam,Thailand. Alle ser like ut for meg. Men at noe som blir produsert i Japan VS Kina er bedre? Mulig det. Men for meg er det samme greia. Og mange ting vi har av stereo i bilene(elektronikk) kommer fre Østen. Og vi er fornøyde med det.
                Nå har vel ikke utseendet på folkene og deres tekniske kunnskaper noen sammenheng, men bortsett fra det så er alt av Infinity/Harman Kardon laget i Kina Og det er ikke dårlig for det.

                Japan er kjent for å ligge foran alle andre når det gjelder teknoligi innen de fleste områder, og Kina er kjent for billig arbeidskraft. Dermed blir det meste av all slags utstyr produsert i Kina, men derfor er det også veldig lett for de mindre merkene å få produsert sine varer billig, og sette utenkelig store tall på utsiden.

                Så det er stor forskjell på "billig-greier" og bra greier, og det er stor forskjell på Kina og Japan
                Last edited by Custom; 09-12-2009, 22:48.
                Mvh Julian Sommer
                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                Comment


                • #9
                  Tror det har lite å si hvilket land forsterkerene er laget i, men heller hvor griske produsentene er når det gjelder å spare penger på å bruke billige komponenter.

                  De fleste gode forsterkere lages vel i Korea, og om dem lages i USA/Kina/Korea/Japan så har det lite å si på kvalitet så lenge produsentene spanderer på gode komponenter. Er jo kun monteringen som foregår i de forskjellige landene

                  EDIT: Bare for å ta et eksempel eller to så er både DD og B2 Audio sine forsterkere laget i Korea (sorry hvis jeg husker feil Jay), og begge merkene har ekstremt gode forsterkere av ypperste kvalitet. Noe enhver DD eier kan skrive under på
                  Last edited by DD-Henrik; 10-12-2009, 01:01.
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Stemmer det Henrik...

                    Men det viktigste er også at de som monterer har en ordentlig kvalitets sjekk. Ofte er det her det går gæli.
                    Da er det likegyldig hvor bra eller dårlige komponenter som kommer i.
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Joakim
                      Men det er jo den veien det har gått med stort sett alle merker de senere årene, tungdrevne møkkaelementer med membraner så tunge som en biffmiddag! (rappa uttrykket ditt Dag) som trenger en hel haug med effekt for å gi fra seg litt trykk.
                      Og dermed har dette watthysteriet vi opplever i dag dukket opp som et resultat av det.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by B2 Audio View Post
                        Stemmer det Henrik...

                        Men det viktigste er også at de som monterer har en ordentlig kvalitets sjekk. Ofte er det her det går gæli.
                        Da er det likegyldig hvor bra eller dårlige komponenter som kommer i.
                        Sant det ja

                        Med hver eneste DD forsterker følger det individuelle testpapirer for hver enkelt forsterker hvor dem tester og måler alt alle veier og kontrollerer at alt er i skjønneste orden før den går ut til kunder.

                        Noe B2 garantert gjør med sine forsterkere også.

                        Men til kinaræl som Tony såfint kalte det : Ville ikke forundre meg om feks. billige kinaforsterkere har stor differanse i uteffekt og lydkvalitet selv om det er samme forsterkere, for med så billige komponenter og (sikkert) dårlig montering er det vel variasjoner på de forskjellige verdiene/egenskaper på komponentene?
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          Eksemplarvariasjon er nok ikke heeelt ukjent på slike forsterkere uten strenge kvalitetskrav, nei
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Bassoflove View Post
                            Jeg ser ikke forskjell på en Japse og en Kineser. Gukk begge to i mine øyne. Men at de har forskjellig kvalitet er for meg helt nytt.
                            Da får jeg ta det til etteretning.
                            Ser jeg ingen grunn til å ta til etteretning.. er nok mye ræl som kommer fra kina, men så leverer kina utstyr i alle prisklasser... kjøper du billig billig fra hvor som helst vil kvaliteten være deretter.. De fleste av oss skjønner vel såpass.. Rotel er kina vare.. den som kaller det for billig kina ræl vet ikke hva dem prater om.. er flere kina produkter som overgår produkter fra andre land.. Bare noen som drar en kam over hele kina å sier det er ræl.. uvitenhet.. pioneer er fra japan, de leverer da mye ræl dem også, bare gå litt ned i pris det
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                            Comment


                            • #15
                              Har hatt "æren" av å hive en av de forsterkerne ut av en bil, skikkelig jalla med nesten null innmat.

                              Eieren ble lei den dårlige lyden, og at RCA-koblingene datt av bare han så på den så den fikk en god flygetur i bakken

                              Comment

                              Working...
                              X