Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd forsvinner!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyd forsvinner!

    Hei. Har montert anlegg i Bmw'n min.. en 12" sub i tillegg til det orginale anlegget. dette gikk bra i 2 dager. men dersom jeg skrur opp lyden på anlegget så kutter den all lyd i alle høytalere og i subben, og jeg må skru av tenninga på bilen for at den skal komme på igjen.. Noen som vet hva dette er??

  • #2
    samme problem har bruttern,,, der trekker forsterkeren bak så mye strøm at cd-spilleren slår seg av,, det skal vi nå fixe ved å legge 50mm kabler mellom dynamo og batteri og bak til ampen
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      Husk å tenk på hele kretsen som en helhet da gutter. Hjelper ikke å ha FET plusskabel om jordingskabelen er tynn som en hyssing fra f.eks batteri og til jord
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Originally posted by Typhon View Post
        Husk å tenk på hele kretsen som en helhet da gutter. Hjelper ikke å ha FET plusskabel om jordingskabelen er tynn som en hyssing fra f.eks batteri og til jord
        du har sikkert ikke lest tråden min?

        trur nok jeg er en av de få her på forumet som er overkill når det gjeller kabling..

        selv i golfen min har jeg 50mm pluss og minus fra dymano til en 90mm kobberskinne som fordeles ut til batteriet fram med 50mm og en 50mm minus og 50mm pluss og minus bakover til batteriene bak.

        jeg vet selv av erfaring at å drive å tulle med å sette minusen i karoseriet er ikke bra! hvertfall ikke på nyere biler.. selv fikk jeg hørbar forskjell ved å legge en 50mm minus bra fronten å bak til batteriet.

        jeg har ikke engang blinking med nesten 400amp strømtrekk,,, bare en søt å saktegående voltdrop

        Edit: er ikke direkte ment til deg bare et lite hint om hvor viktig kablingen egentli ER!
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic
        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
        www.sandviksbassogbongel.com

        Comment


        • #5
          Nei har nok ikke fulgt med i tråden din. Kun rene bassbygg er lissom ikke så spennende for min del Men hyggelig å se at noen gjør det skikkelig
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Originally posted by Øivind Sandvik View Post
            samme problem har bruttern,,, der trekker forsterkeren bak så mye strøm at cd-spilleren slår seg av,, det skal vi nå fixe ved å legge 50mm kabler mellom dynamo og batteri og bak til ampen
            Hmm, det problemet har jeg aldri fått fordi voltdropen på batteriet er for stor, men heller fordi spilleren har råtne og altfor spinkle kabler. De ganger jeg har hatt spillere som skrur seg av pga stort strømtrekk har det bare vært å legge opp ny kabel til spiller så er det bankers igjen. Dette har da vært de få gangene jeg har brukt spiller som forsterker til høyttalerne i dørene.

            Hvis spilleren ikke brukes som forsterker og slår seg av pga voltdropen, så må droppen være meget stor. Hva ligger droppen på når dere spiller så høyt?
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Typhon View Post
              Nei har nok ikke fulgt med i tråden din. Kun rene bassbygg er lissom ikke så spennende for min del Men hyggelig å se at noen gjør det skikkelig
              er ikke rene bassbygg selv om man skulle tru det hehe

              men til trådstarter: prøv å mål spenning når du drar på er det mye under 11volt blir det kansje stille ja
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by DDaudio.no View Post
                Hmm, det problemet har jeg aldri fått fordi voltdropen på batteriet er for stor, men heller fordi spilleren har råtne og altfor spinkle kabler. De ganger jeg har hatt spillere som skrur seg av pga stort strømtrekk har det bare vært å legge opp ny kabel til spiller så er det bankers igjen. Dette har da vært de få gangene jeg har brukt spiller som forsterker til høyttalerne i dørene.

                Hvis spilleren ikke brukes som forsterker og slår seg av pga voltdropen, så må droppen være meget stor. Hva ligger droppen på når dere spiller så høyt?
                det vet jeg ikke Henrik men begynner å kjenne bilen nå og vet det er for lite med 25mm til en amp på 2000w rms værtfall når det ikke er noe batt bak.
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                  det vet jeg ikke Henrik men begynner å kjenne bilen nå og vet det er for lite med 25mm til en amp på 2000w rms værtfall når det ikke er noe batt bak.
                  Okei da så. Jeg legger aldri opp under 50mm2 kabler uansett jeg, så det er sikkert på tide med en oppgradering slik du beskriver systemet ditt ja

                  Bare syntes det hele var litt rart hvis spilleren IKKE brukes som forsterker til dørhøyttalere. For da må droppen være ganske stor, men brukes spilleren som forsterker virker det som om det heller er kablene til spilleren som er for dårlige. Men dette kjenner du til bedre enn meg, da jeg ikke vet noe som helst om oppsettet i den bilen
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by DDaudio.no View Post
                    Okei da så. Jeg legger aldri opp under 50mm2 kabler uansett jeg, så det er sikkert på tide med en oppgradering slik du beskriver systemet ditt ja

                    Bare syntes det hele var litt rart hvis spilleren IKKE brukes som forsterker til dørhøyttalere. For da må droppen være ganske stor, men brukes spilleren som forsterker virker det som om det heller er kablene til spilleren som er for dårlige. Men dette kjenner du til bedre enn meg, da jeg ikke vet noe som helst om oppsettet i den bilen
                    er brutter sitt nej det er noe riv ruskende der ja har ikke hadt tid til å se på det enda
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

                    Comment


                    • #11
                      Det oppfører seg helt merkelig hele anlegget nå! :P Før i dag så kjørte jeg helt hjem fra jobb uten at lyden skrudde seg av, og jeg spillte relativt høyt! Og når jeg skulle ut å kjøre senere på dagen da koblet høytalerne ut etter 2-3 min med samme lydstyrke?!?! Har ikke målt noe, og kablene fra spiller til orginal høytaler er standard kablene,, så kan godt hende de er for små..

                      Comment

                      Working...
                      X