Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger innspill til oppkobling / deling med P88RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger innspill til oppkobling / deling med P88RS

    Da er det tatt noen avgjørelser, og utstyr er bestilt.

    Tanken er å kjøre et HSK163 med en EP4X, med mellomtoner og diskanter oppe på dash, og midbass langt nede på døra.
    Har da lyst å kjøre passivt filter på mellomtone/diskant på 2 utganger , og aktivt dele mellom mellomtone/midbass , og da ha midbassene på de to andre utgangene..

    Grunnen er helt enkelt å få ha separat tidskomp på midbass og så ha mellomtone/diskant samlet.

    Får jeg da til dette med en P88RS ?

    Får jeg muligheten til å velge et HP filter på front utgang som går ned til 250hz og helt til topps? Eller må en da bruke mid filter funksjonen? (som såvidt jeg forstår har maks 12.5khz og er da ubrukelig til formålet)

    Midbassene er jo enkle å styre med rear utgangen ser jeg for meg, med LP filter aktivt og HP i bunn med forsterkeren..

    Innspill mottaes med takk
    02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
    01` Seat leon R 4x4 turbo
    Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

  • #2
    Tungt emne, eller stilte jeg et dumt spm kanskje?

    Det ser litt mørkt ut for å kjøre spilleren i NW.

    Det jeg derimot lurer på nå, er å ha spilleren i STD mode, og så kjøre front utgangen uten deling overhodet (mellomtone har jo HP filteret innebygd ved nærmere ettertanke :P), og kjøre midbass på REAR utgangen med LP filter på spiller og HP på forsterker.

    Det jeg nå spekulerer i, er om tidskompen blir forstyrra av at jeg kjører REAR utgang på midbassene som blir stående foran meg...

    I teorien burde det vel ikke ha stort å si? Kan dette være en grei løsning?
    02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
    01` Seat leon R 4x4 turbo
    Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ola View Post
      Det jeg nå spekulerer i, er om tidskompen blir forstyrra av at jeg kjører REAR utgang på midbassene som blir stående foran meg...

      I teorien burde det vel ikke ha stort å si? Kan dette være en grei løsning?
      Det har ingenting å si da retningen på lyden ikke påvirker noe i tidskompinnstillingene på det viset Bare å knatte inn avstanden til hvert element likevel
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Da har vi nok løsningen
        02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
        01` Seat leon R 4x4 turbo
        Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

        Comment

        Working...
        X