Announcement

Collapse
No announcement yet.

"magisk" boks for aktiv deling, fins det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "magisk" boks for aktiv deling, fins det?

    Fins det en "magisk" boks som jeg kan koble til min pioneer spiller som gjør at jeg kan ha aktiv deling. Har et treveis frontsett som jeg vil dele aktivt på. Lurer på om det har noe for seg og dele aktivt på subben? Eller bare dele den på lowpass på spilleren? Skal dele midbass aktivt og mellomtone og diskant passivt mens jeg får meg kronasjer nok til en ny forsterker... Men vil ha mulighet til og dele Midbass, mellomtone og diskant aktivt hver for seg. Boksen skal helst ikke koste så altfor mange kronasjer... Da jeg kun har lærlinglønn fortsatt:P
    Spiller: Pioneer p6600DVD
    Frontsett: Seas Lotus Performance
    Sub:Morel Elate Sw10

  • #2
    Hvilken spiller har du?

    På pioneer er dps integrert i spilleren, så da må du vel ha alpine for og få den magiske boksen

    Comment


    • #3
      pioneer har vel en boks som kan brukes, men tror den koster myyye

      så ny spiller er vel det enkleste da.

      for de som har alpine av nyere dato kan en imprintboks benyttes (hvor imprint støttes)

      Comment


      • #4
        Audison BitOne gjør susen
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          3495 for Alpine Cda 105ri + PXA-H100(imprint) på Dynabel.no
          har samme spilleren selv med imprint.
          men har nå byttet den ut til fordel for Alpine Iva D 106r også med Imprint.

          Cda 105ri er en meget god spiller med støtte for ipod(kabel skal følge med)
          usb utgang og 3x 2v linje utganger.
          Front, Rear og Subwoofer.
          linje utgangene blir oppgradert til 4v ved bruk av PXA-H100 (Imprint).
          et lite minus med denne spilleren er at brukermanualene er særs dårlig forklart og vansklig å lete fram i.
          ved bruk av Imprint får du også aktiv deling over 3 kanaler.
          high,Mid og Low.
          du får også 7bånd Eq ved bruk av imprint.
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

          Comment


          • #6
            istedenfor å kjøpe alpine cda 105ri + pha-h100 imprint prosessor (som koster mere), så hadde jeg heller kjøpt alpine cda 9887r som nå er å få til under 4000,-. denne har imprint innebygd.

            Comment


            • #7
              Hvis budsjett er det viktigste, koster vel en Pioneer-spiller med aktiv deling og tidskomp. ca. 2500,- inkl frakt og mva fra USA, i alle fall var det noe sånt jeg betalte for min DEH-P880PRS for et par-tre år siden.

              Om du selger spilleren du har i dag, så har du i alle fall en rimelig overgang til aktiv deling og tidskomp.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Stianuno View Post
                Hvilken spiller har du?

                På pioneer er dps integrert i spilleren, så da må du vel ha alpine for og få den magiske boksen
                Har en Pioneer AVH-P6600DVD. Gammel spiller med flipout skjerm.


                Originally posted by Toby91 View Post
                3495 for Alpine Cda 105ri + PXA-H100(imprint) på Dynabel.no
                har samme spilleren selv med imprint.
                men har nå byttet den ut til fordel for Alpine Iva D 106r også med Imprint.

                Cda 105ri er en meget god spiller med støtte for ipod(kabel skal følge med)
                usb utgang og 3x 2v linje utganger.
                Front, Rear og Subwoofer.
                linje utgangene blir oppgradert til 4v ved bruk av PXA-H100 (Imprint).
                et lite minus med denne spilleren er at brukermanualene er særs dårlig forklart og vansklig å lete fram i.
                ved bruk av Imprint får du også aktiv deling over 3 kanaler.
                high,Mid og Low.
                du får også 7bånd Eq ved bruk av imprint.
                Originally posted by kimmen View Post
                istedenfor å kjøpe alpine cda 105ri + pha-h100 imprint prosessor (som koster mere), så hadde jeg heller kjøpt alpine cda 9887r som nå er å få til under 4000,-. denne har imprint innebygd.
                Kan jeg med denne kjøre aktiv deling på midbass, mellontone og diskant gjennom imprint'en og kjøre sub+ et sett med bakre høyttalere på de andre inngangne på spilleren? eller tar imprint'en og "bruker opp" alle 3 kanalene for og gjøre de 3 om til aktiv deling?


                Originally posted by InstallBay View Post
                Audison BitOne gjør susen
                Denne koster desverre et 2-3tusenlapper for mye for meg.


                Originally posted by Miniboom View Post
                Hvis budsjett er det viktigste, koster vel en Pioneer-spiller med aktiv deling og tidskomp. ca. 2500,- inkl frakt og mva fra USA, i alle fall var det noe sånt jeg betalte for min DEH-P880PRS for et par-tre år siden.

                Om du selger spilleren du har i dag, så har du i alle fall en rimelig overgang til aktiv deling og tidskomp.
                Har du noen linker til noen sider som er gode og handle med "over dammen"?
                Spiller: Pioneer p6600DVD
                Frontsett: Seas Lotus Performance
                Sub:Morel Elate Sw10

                Comment


                • #9
                  ved aktiv deling deler den bare Low, Mid og High
                  altså Sub, mellomtone og diskant.
                  imprinten bruker opp alle tre utgangene.
                  ihvertfall såvidt jeg vet(er ikke de letteste manualene å finne fram i)
                  Cda 105ri pluss Imprint koster 3495,- på Dynabel.no dette er inkludert frakt.
                  Mvh Tony Andrè
                  Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                  Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                  Comment


                  • #10
                    Den nye modellen var visst litt dyrere. DEH-P800RS.

                    Men fortsatt bare rundt 1900,- pluss frakt og mva. Med andre ord bør du greie deg med under 3000,- ferdig levert. OBS: Dette er en refurb, altså en fabrikkreparert B-vare (men fungerer som den skal, den er bare billigere).

                    Om de sender til Norge, hadde jeg ikke lurt på å kjøpe denne om jeg hadde trengt en sånn spiller:

                    http://cgi.ebay.com/PIONEER-DEH-P800...item335774d709

                    Comment


                    • #11
                      Evt Alpine 9887 fra ebay om man først skal kjøpe derfra. Den er rimeligere
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #12
                        Lurt, lurt!

                        Comment


                        • #13
                          Hvor nyttig er det justerings kitet til imprinten? er det verdt kronene eller kan man llike gjerne justere det manuelt?
                          Men med Alpine 9887 er det også kun 3 kanaler og dele aktivt på og de står som front, rear, and sub preamp outputs. altså 2 av dem er kanaler med hele spekteret og sub kanalen kun gir ut lavere tonere? Skulle helst delt diskant, mellomtone og midbass for seg selv da jeg innbiller meg at det vil gi meg den beste lyden. altså jeg har brukt opp alle 3kanelen der... Hvordan gjør jeg det da med subben?

                          Kommer med mye rare og rotete spørsmål nå sikkert, men dette med aktiv deling er nytt for meg.
                          Spiller: Pioneer p6600DVD
                          Frontsett: Seas Lotus Performance
                          Sub:Morel Elate Sw10

                          Comment


                          • #14
                            Imprint har også bare 3 kanaler
                            Da må du evt kjøre sub og midbass på en kanal og dele de med delefiltrene i forsterkerne.
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Ok, bruke et y-ledd på kabelen bare da. Hva er en vanlig frekvens for midbass og spille ned til da?
                              Fant noe som heter 3sixty er rf som lager den. Hvis jeg har forstått det rett så vil jeg kunne dele aktivt med denne men kun på to kaneler siden den kjører mono i senter og sub?
                              Spiller: Pioneer p6600DVD
                              Frontsett: Seas Lotus Performance
                              Sub:Morel Elate Sw10

                              Comment

                              Working...
                              X