Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøre forsterker i 3 ohm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøre forsterker i 3 ohm?

    hei

    Lurer på hvordan det er å kjøre en forsterker i 3 ohm? Vurderte å kjøpe meg en JL audio 13w7 og den har dual 1.5 ohm spoler. Jeg har en soundmagus x1502 som ifølge papiret skal gi 950wrms i 2 ohm og 600wrms i 4 ohm. Det står ingenting om hvordan den er i 3 ohm.

    Så går det å bare laste forsterkern i 3 ohm eller tåler noen ikke det?

    Takker for svar

  • #2
    Tåler den 2 ohm så tåler den 3 ohm også. Husk at impedansen (ohm) på et element aldri er konstant uansett
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Så lenge forsterkeren tåler en minimumsverdi som er mindre enn 3 ohm, tåler den 3 ohm.

      Siden forsterkeren din tåler 1 ohm, hadde jeg antagelig dristet meg til å kople subwooferen i 0,75 ohm. :P

      Comment


      • #4
        Originally posted by Miniboom View Post
        Så lenge forsterkeren tåler en minimumsverdi som er mindre enn 3 ohm, tåler den 3 ohm.

        Siden forsterkeren din tåler 1 ohm, hadde jeg antagelig dristet meg til å kople subwooferen i 0,75 ohm. :P
        hehe, har forstått at 13W7 skal være en kraftig sub iforhold til hvor mange watt den er på. Noen som har erfaring med denne subben?

        Står mellom denne og DD3512

        Comment


        • #5
          13W7, lett.

          Har to 10W7, og de er helt rå.

          Pluss at de er mer anvendelige, for de spiller flott i lukkede kasser også.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Miniboom View Post
            13W7, lett.

            Har to 10W7, og de er helt rå.

            Pluss at de er mer anvendelige, for de spiller flott i lukkede kasser også.
            Å nice Hvor bestilte du dine fra da? Fant den belligste fra norge koster 7999,- på xtremcar.no og di koster ca 4000 på ebay.For 13W7 altså

            Comment


            • #7
              Hadde 2 10W7 før å jeg har aldri angra så mye på å ha solgt noe
              Har en 13W7 nå, riktignok i ubrukelig stor lukka kasse og litt for lite forsterkerkraft, men den spiller fremdeles rått synes jeg
              Kjøpte min brukt BTW
              Hør med audioart.no, jeg har fått kjekke priser på JL hos han før

              Comment


              • #8
                4k på eBay er jo ikke så verst pris. Hadde nok gått for den.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Miniboom View Post
                  4k på eBay er jo ikke så verst pris. Hadde nok gått for den.
                  jaok, var inkl frakt også så. Men hvordan er det med toll og moms? samme som med bil deler?

                  Comment


                  • #10
                    Må vel betale 25%, altså 1000kr i moms. Sikkert også tollgebyr på ett par hundre
                    1989 Volvo 740 GL

                    Comment


                    • #11
                      Er ikke noe toll på bilstereo, for n'te gang...

                      Det eneste er at du evt. kan få et fortollingsgebyr/momsutleggsgebyr på rundt en hundrelapp, avhengig av fraktfirma. I tillegg til momsen, selvsagt.

                      Comment


                      • #12
                        Enkelt: Verdien på pakke * 1,25 også skal posten ha en hundrelapp for den jobben.
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #13
                          Eller faktisk er det verdien på pakke OG frakt til Norge * 1,25, pluss den nevnte hundrelappen.

                          Comment

                          Working...
                          X