Announcement

Collapse
No announcement yet.

kicker solo x kasse:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kicker solo x kasse:)

    hei, har enn kamerat som har kjøpt en solo x 18" av meg, han lurer på hvor stor kasse han trenger for at den skal spille best muli til all slags musikk? noen forslag på liter og stor port han må ha?? han har enn lancer stasjonsvogn

    håper på svar mvh

  • #2
    300 liter, og tuning rundt 30-35hz... Trur eg.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Miniboom View Post
      300 liter, og tuning rundt 30-35hz... Trur eg.
      oki han har fire 6" bass porter ligenes, er det noe tess å bruke dem? hvordan kan hn finne ut hvordan han fått 30-35 hz? sorry for maset:P

      Comment


      • #4
        http://justfuckinggoogleit.com/

        Comment


        • #5
          Hehe

          http://www.carstereo.com/help/Articles.cfm?id=31

          Comment


          • #6
            300 liter, 30hz tuning = 2 x 16cm porter á 32cm lengde. Lager du portene litt lenger (ca. 34-35cm, f.eks.), så kompenserer du vel sånn ca. omtrentlig for volumet portene og elementene opptar i kassa, så du får tilnærmet 30hz tuning fortsatt.

            Mener å huske at flensene som medfølger Aeroportene tilsvarer 4cm port hver? Noe sånt. Så dvs. at totallengden blir tilsvarende lenger om du bruker flenser. Altså: Trenger du to rør på 35cm hver, blir det da to rør kappet til 27cm og en flens i hver enda på hver av dem. Herregud, jeg er dårlig til å forklare.

            Men det er ikke noen krise om du bommer med noen millimeter, for å si det sånn.

            Comment


            • #7
              hehe syns det var bra forklart takker for svaret, får håppe det blir bra

              Comment


              • #8
                Originally posted by jone87 View Post
                hehe syns det var bra forklart takker for svaret, får håppe det blir bra
                jeg hadde en 180 liters kasse på den jeg hadde. hadde 146,7dB ved 40HZ med en 6" aeroport på 17cm.

                hadde 150,05dB ved 48HZ med 1 x 6" port på 15cm og 2 x 4" porter på 15cm ja, det var litt jalla me forskjellige porter men det var noe jeg hadde liggende

                ampen jeg brukte var en LIB på 5kw
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  oki ja ikke dorlikt det til å ver 130 liter for lite å me 15 cm lange porter

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jone87 View Post
                    oki ja ikke dorlikt det til å ver 130 liter for lite å me 15 cm lange porter
                    Kicker anbefaler vel 54hz tuning eller noe, for SPL-kasse. Kassestørrelsen vil ikke ha sinnsykt mye å si når tuninga er så høy.

                    Men du ønsket "best mulig til det meste av musikk", eller noe slikt. Så da er det, i alle fall teoretisk, og mest sannsynlig også praktisk, en dårlig løsning med høy tuning og liten kasse.

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE=Miniboom;100814]300 liter, 30hz tuning = 2 x 16cm porter á 32cm lengde. Lager du portene litt lenger (ca. 34-35cm, f.eks.), så kompenserer du vel sånn ca. omtrentlig for volumet portene og elementene opptar i kassa, så du får tilnærmet 30hz tuning fortsatt.

                      Mener å huske at flensene som medfølger Aeroportene tilsvarer 4cm port hver? Noe sånt. Så dvs. at totallengden blir tilsvarende lenger om du bruker flenser. Altså: Trenger du to rør på 35cm hver, blir det da to rør kappet til 27cm og en flens i hver enda på hver av dem. Herregud, jeg er dårlig til å forklare.

                      Men det er ikke noen krise om du bommer med noen millimeter, for å si det sånn.[/QUOTE

                      hei, kan du finne ut ca lengde på poren når det blir enn 250 liters kasse?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jone87 View Post
                        oki ja ikke dorlikt det til å ver 130 liter for lite å me 15 cm lange porter
                        ? for lite? kicker har vel strengt tatt ingen anbefalinger av kasse på dette elementet på side sin,, de ber deg skrive til dem om hva slags bil du har så skal de sende det et forslag

                        men jeg har prøvd med 400 liter kasse på den også dog 48hz tuning,,, da ble det 2dB lavere score

                        så hvordan du kan si det er 130 liter for lite var da litt påståelig
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • #13
                          hehe ja ikke vet jeg:P jaja trur du at 250 vil duge da?

                          Comment

                          Working...
                          X