Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer Hertz 8"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer Hertz 8"

    Hei lurer på om noen har erfaring med HErtz 8". Planen var 10" i bilen til svigerinna, det går men blir masse ekstrajobb kontra 8". Synspunkter 8" kontra 10". Skal sitte i hatthylla på en chrysler neon.
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    En kompis av meg har 2stk hx200 i en 200sx.

    De låter bra trykker godt!

    Comment


    • #3
      Akkurat nå bruker jeg selv en DD1508 (8"), og den spiller utrolig pent og høyt, og omtrent like dypt som en 15" sålenge du bygger god kasse og elementet du skal bruke har grei xmax og litt forskjellig
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        har denne subben sjøl og blei faktisk overraska over hvor greit den spilte...

        men er jo ikke noe vannvittig element, men gjør nytta si til den prisen
        hertz es200 heter den vel
        mvh Sindre Carlsen

        Comment


        • #5
          Det var vel den du demonstrerte for Stian? Han ble meget imponert hvertfall
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            den står vel hos stian nå, MULIGHET for at den skal inn i båten hvis han får fingeren ut av ræva.

            er jo selvfølgelig ikke noe sinnsyk sub, men til den prisen og til å være 8" syntes jeg den leverte bra
            mvh Sindre Carlsen

            Comment


            • #7
              Originally posted by DDaudio.no View Post
              Akkurat nå bruker jeg selv en DD1508 (8"), og den spiller utrolig pent og høyt, og omtrent like dypt som en 15" sålenge du bygger god kasse og elementet du skal bruke har grei xmax og litt forskjellig
              Et veldig relevant innlegg... Grattis.

              Trådstarter: "Hey, jeg lurer på om noen har erfaring med Fiat Bravo 1.6".

              Du: "Jeg kjører Audi S3 og er veldig fornøyd".

              Comment


              • #8
                hehehehehehehehehe

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Miniboom View Post
                  Et veldig relevant innlegg... Grattis.

                  Trådstarter: "Hey, jeg lurer på om noen har erfaring med Fiat Bravo 1.6".

                  Du: "Jeg kjører Audi S3 og er veldig fornøyd".

                  Ehh okei??

                  Trådstarter skriver dette: "Synspunkter 8" kontra 10"? Skal sitte i hatthylla på en chrysler neon."

                  Jeg skriver at 8" kan spille vel så dypt som f.eks. en 15". Det var vel et helt rent og klart synspunkt og et direkte svar på det trådstarter spurte om!

                  Grunnen til at jeg dro opp DD1508 er fordi jeg nettopp har montert en i min egen bil, og aldri hatt andre 8" selv, og baserte mitt svar på akkurat det jeg har erfart med mitt

                  I tillegg skriver jeg 8" i parentes rett etter at jeg skriver DD1508, bare for å understreke at det er en 8" jeg snakker om. Kanskje jeg formulerte meg feil, men selv syntes jeg det var klinkende klart hva jeg prøvde å få frem
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    kan igrunn lukkes. har bestemt meg for å ta jobben å bruke 10"
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by biffen071278 View Post
                      kan igrunn lukkes. har bestemt meg for å ta jobben å bruke 10"
                      Så lenge det blir nok kassevolum, så. En 8" i riktig kasse spiller nok bedre enn en 10" i for liten kasse.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by DDaudio.no View Post
                        Ehh okei??

                        Trådstarter skriver dette: "Synspunkter 8" kontra 10"? Skal sitte i hatthylla på en chrysler neon."

                        Jeg skriver at 8" kan spille vel så dypt som f.eks. en 15". Det var vel et helt rent og klart synspunkt og et direkte svar på det trådstarter spurte om!

                        Grunnen til at jeg dro opp DD1508 er fordi jeg nettopp har montert en i min egen bil, og aldri hatt andre 8" selv, og baserte mitt svar på akkurat det jeg har erfart med mitt

                        I tillegg skriver jeg 8" i parentes rett etter at jeg skriver DD1508, bare for å understreke at det er en 8" jeg snakker om. Kanskje jeg formulerte meg feil, men selv syntes jeg det var klinkende klart hva jeg prøvde å få frem
                        Hehe, jeg skjønte hva du mente, men emnet var jo erfaringer med Hertz 8". At en 8" kan spille like dypt som en 15" er ikke er direkte svar på 8" kontra 10" heller. Du blander "direkte" og "ekstremt indirekte" her.

                        I tillegg er det vel et ytterst snevert antall av det totale utvalget av 8" subwoofere, som IKKE kan spille like dypt som en 15". Spørsmålet er jo hvilket lydtrykk og hvilken lydkvalitet man kan oppnå ved de lave frekvensene, sammenliknet med tilsvarende 15" i samme serie. Og det er neppe mye å skryte av.

                        For du påstår vel ikke at DD1508 spiller de dype frekvensene like godt/høyt som DD1515?

                        Jeg påstår heller ikke at det ikke finnes 8" som er bedre enn visse 10" (eller 15"), men man må jo sammenlikne epler med epler. Når man snakker Hertz ES200 vs. ES250, bør virkelig ES250 overgå 8-tommer'n på alle områder, gitt at man har nok kassevolum til begge.

                        Comment


                        • #13
                          Ja opptimal kasse er jo bare 27l så da skal nok gå fint å få til
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Miniboom View Post
                            Hehe, jeg skjønte hva du mente, men emnet var jo erfaringer med Hertz 8". At en 8" kan spille like dypt som en 15" er ikke er direkte svar på 8" kontra 10" heller. Du blander "direkte" og "ekstremt indirekte" her.

                            I tillegg er det vel et ytterst snevert antall av det totale utvalget av 8" subwoofere, som IKKE kan spille like dypt som en 15". Spørsmålet er jo hvilket lydtrykk og hvilken lydkvalitet man kan oppnå ved de lave frekvensene, sammenliknet med tilsvarende 15" i samme serie. Og det er neppe mye å skryte av.

                            For du påstår vel ikke at DD1508 spiller de dype frekvensene like godt/høyt som DD1515?

                            Jeg påstår heller ikke at det ikke finnes 8" som er bedre enn visse 10" (eller 15"), men man må jo sammenlikne epler med epler. Når man snakker Hertz ES200 vs. ES250, bør virkelig ES250 overgå 8-tommer'n på alle områder, gitt at man har nok kassevolum til begge.
                            Er helt med på hva du sier. Selv velger jeg alltid de største elementene jeg har plass til eller kan få tak i. Kinoprosjektet mitt kan vel fint understreke det

                            Men det er dessverre altfor mange som fortsatt tror på myten om at en 8" spiller mye kjappere enn f.eks. 15", men ikke like dypt osv. Så det var egentlig bare det jeg prøvde å få fram. At hvis han ønsker å velge 8" istedenfor 10" pga mindre arbeid, så gjør ikke det noe da 8"ere kan spille like dypt og pent. Men de kan selvfølgelig ikke spille like høyt som større elementer
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment

                            Working...
                            X