Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD2512 og soundmagus x1502

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DD2512 og soundmagus x1502

    Hei

    Vurderer og kjøpe meg en DD2512 eller DD2510.

    Lurer på hvordan denne blir sammen med Soundmagus x1502 siden den gir ut ca 900wrms i 2 ohm og DD2512/DD2510 skal ha 750wrms?

    Det jeg har nå er Soundmagus x1502, pioneer ts-w3001d4. Har en L-port kasse på 56 liter som er tunet til 39Hz. Er denne dugelig til DD2512 eller DD2510? Og vil jeg merke noe forskjell fra pioneer til DD?

    Burde jeg gå for 10" eller 12"?

    Takker for svar
    Last edited by zr900turbo; 03-11-2009, 06:46.

  • #2
    2510 trenger en 42L kasse og 2512 trenger en 70L kasse så den kassa du har fra før havner midt i mellom de to elementene. Vil du ha bra lyd så ville jeg enten kjøpt eller bygd en kasse som passer en av elementene, tror ikke den du har fra før vil passe noen av elementene godt.

    Forsterkeren er grei og ja, tror nok du merker en positiv forskjell når du bytter til DD
    Mvh Werner Harstad

    Comment


    • #3
      En god forskjell vil du merke ja, men skal du ha ett element ville jeg bestilt 1stk DD2510/2512 med doble 2 Ohm spoler for å komme ned i en Ohm. Da klarer du sikkert å stresse elementet litt, og det vil nok trøkke hinsides mye bedre enn Pioneeren din i en riktig kasse som vår kjære bassnarkoman Berniebp sier
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        Så jeg kan altså kjøre 1500 wrms inn på denne subben uten problemer?

        Comment


        • #5
          det kan du, men forsterkeren din takler ikke 1 ohm..
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #6
            Står jo at min forsterker er stabil i 1 ohm?

            Comment


            • #7
              Originally posted by zr900turbo View Post
              Så jeg kan altså kjøre 1500 wrms inn på denne subben uten problemer?
              Jaja, lett!

              9515g subben vi hadde i Omegaen "tålte" bare 1500W RMS på papiret, men kjørte 7000W RMS inn i den uten problemer DD subber tåler langt mer enn det dem er ratet til.

              Jonas kjører 5500W RMS inn i 2stk DD1508. Men så bruker han ikke all effekten, men garantert langt over det dem er ratet til
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                Hmm, må vell kanskje bli en 12" da Må bare vente på stipend

                Comment


                • #9
                  Den er god

                  Ta bare kontakt du, så slenger vi opp en ordre for deg når du er klar
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Det skal jeg gjøre

                    Comment

                    Working...
                    X