Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stille inn 4kanalsforsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stille inn 4kanalsforsterker?

    Har en billig 4kanaler fra SSL hvor jeg kjører 6x9ere og sub på ch1 og ch2 (subben er brokoblet.)
    Har en freq knapp fra 40 hz til og med noe, og en bassboost med en skruknapp på siden, som jeg ikke husker hva er til, men sikkert noe til bassboost.

    Hvordan sånn ca skal EQen se ut(har en pioneer AVH-P5100DVD, så kan ha ganske kontroll på EQen!)
    Også kjører jeg frontsett comp.sett fra pioneer på spillerforsterkeren

    Sykt rotete forklart, men er trøtt Spør bare om dere trenger mer info, så skal jeg prøve å gi etter beste evne

    btw, er sykt dårlig lyd i 6x9erne atm :/
    It's all Pioneer, bby!

  • #2
    Originally posted by Espen View Post
    Har en billig 4kanaler fra SSL hvor jeg kjører 6x9ere og sub på ch1 og ch2 (subben er brokoblet.)
    Har en freq knapp fra 40 hz til og med noe, og en bassboost med en skruknapp på siden, som jeg ikke husker hva er til, men sikkert noe til bassboost.

    Hvordan sånn ca skal EQen se ut(har en pioneer AVH-P5100DVD, så kan ha ganske kontroll på EQen!)
    Også kjører jeg frontsett comp.sett fra pioneer på spillerforsterkeren

    Sykt rotete forklart, men er trøtt Spør bare om dere trenger mer info, så skal jeg prøve å gi etter beste evne

    btw, er sykt dårlig lyd i 6x9erne atm :/
    40hz-og-til-og-med-noe-knappen er nok delefilter. Vil jeg anta. Vil samtidig anta at du har to slike knapper? En til kanal 1+2 og en til kanal 3+4?

    Angående EQ så finnes det ikke noe fastisvar på det. Ingen bil er lik. Den spilleren har kun 3 bånds EQ, men for ferske justerere så er det et fint sted å starte Er jo bare å leke seg med den og se om man lærer noe

    Hvordan "dårlig lyd" er det i 6x9'erne da?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Er nok 2 stk. 1+2 og en til 3+4 ja

      Lyden er slik at den vrenges når jeg passerer volum 10 av 50 ca på enkelte sanger..

      Finnes det noen lett guide for hva de forskjellige hertzene utgjør på de forskjellige stedene(Low, mid og high) ?
      It's all Pioneer, bby!

      Comment

      Working...
      X