Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få plass til lyd i en familiebil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få plass til lyd i en familiebil?

    Har en Mercedes C220d stasjonsvogn W202 som jeg kunne tenke meg å få litt god lyd i.
    Begynte med å skifte ut frontsettet til ett Focal 165A1, det var det jeg kom over som så ut til å kunne spille litt dypt, men samtidig være så lettdrevent att jeg kunne kjøre det på hovedeneheten i bilen (som for tiden er en eldre sak som heter Pioneer DEH-P5530MP). Er bortskjemt med god lyd hjemme, så tenkte att kanskje jeg skulle prøve å få til litt OK lyd i bilen også, men har lite erfaring med bilstereo selv. Bilen skal ha plass til barnevogna, så å fylle bagasjerommet med subkasse og forsterkere er for tiden ikke aktuelt. Har sett litt på Focal BUS25 kit BombA, så om noen har erfaringer fra denne i ei stasjonsvogn, så er jeg takknemmelig for tilbakemeldinger på den, men her er det bare å pøse på med alternative greier, alt som lar seg utføre uten å ta for mye plass i bagasjerommet blir vurdert. Tanken var å skifte ut spilleren med en Alpine CDA-9887R, å drive frontsettet med denne og bruke aktiv deling i spilleren mellom fronsettet og "sub'en".

    Kom gjerne med bilder også av alternative løsninger!

  • #2
    Tidenes dårligste unnskyldning! (Når frua krevde mer plass i bagasjerommet til barneting så kjøpte jeg faktisk MER utstyr enn jeg hadde fra før)

    Jeg har forøvrig en 9887 til salgs, for 2500,-

    Plass til barnevogn pluss litt

    Comment


    • #3
      Jo, selvfølgelig en mulighet det
      Men sett att plassen er nødvendig, hvor mange liter går det med til sub'ene i reservehjulsbrønnen der, og hva er namn og nummer på? De ser ut til å være fra Kicker, men det er alt jeg ser.
      Om det blir snakk om snakk om å bygge noe i bilen, så må det bli i reservehjulsbrønnen, så da er det bare å melde seg inn i NAF. Problemet med W202 er att bagasjerommet er minimalt, så å ta noe særlig av plassen der er ikke aktuelt.

      Comment


      • #4
        Anngående den 9887, har du noe mer info, alder og tilstand, gjerne ett bilde?

        Comment


        • #5
          Spilleren var ny i april.
          tilstand skal være strøken.
          Kan ordne bilde

          Subbene er MTX T610S-44

          Comment


          • #6
            Send meg en PM med ett telefonnummer jeg kan nå deg på.

            Comment

            Working...
            X