Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til 8" sub i free air?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til 8" sub i free air?

    Har planer om å prøve en 8" sub i free air og lurer på hvilke alternativer jeg har.

    Budsjett: 1000 kroner. Bør være rimelig lettdreven, gjerne dual 4 ohm.

    Etter litt søking har jeg funnet Eartquake SWS 8 som et alternativ. Noen som selger disse i Norge enda?
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

  • #2
    Se der ja!

    Noe over budsjett, men den er verdt å vurdere. Mulig det finnes noen på bruktmarkedet også.

    Men jeg tar gjerne imot alternativer.
    Alpine
    Audison
    Hertz
    Soundstream

    Comment


    • #3
      Er pris og følsomhet de eneste rammene? Kan du f.eks. bruke flere eller større elementer dersom de bare har riktig pris og følsomhet?

      EDIT: Peerless SLS213 til 695,- er vel nærmeste konkurrent, i hvert fall så langt jeg kan se akkurat nå. Men skal man dømme ut fra parametrene er SWS et stykke foran. Har du plass til to blir det nok mer dødt løp. Har ikke hørt noen av dem selv, bare så det er sagt.



      EDIT 2: Tang-Band W8Q ser heller ikke ut til å være noen dum kandidat. Litt vanskeligere å få tak i kanskje, men heller ikke like dyr: $80.

      Last edited by epifant; 30-10-2009, 20:46.

      Comment


      • #4
        En 8" er maks. Så 8", pris, følsomhet og free air er kriteriene.

        SLS er jo såpass rimelig at den kan verdt et forsøk. Tangband blir for stor dessverre.

        Planen er nemlig å teste med en sub i skiposehullet i en sedan der det ikke skal gå bort noe bagasjeplass.
        Last edited by spade; 31-10-2009, 00:34.
        Alpine
        Audison
        Hertz
        Soundstream

        Comment


        • #5
          CSS Trio 8 skal ha mer umph enn SLS213 helt nederst, men være litt mer tungdrevet. Må bestilles fra utlandet og havner nok noen hundrelapper over SLS i pris, men absolutt et spennende element...

          Comment


          • #6
            For å være ærlig så frister både SLS, Trio og DLS sitt alternativ nå. Skal prøve å kjøre de i et beregningsprogram for å se om jeg blir noe klokere eller ikke.

            Det eneste som er litt synd er at alle er SVC 8 ohm. Jeg har 2x65W i 4 ohm tilgjengelig. Tror ikke jeg har mulighet for å brokoble heller. Føler liksom at 30W blir i svakeste laget selv om det sikkert ikke er noe problem på normale lyttenivåer.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #7
              hør med pikoflex her på forumet.. solgte han 2 sws8 for ei stund siden,mulig han har dem enda..

              Comment


              • #8
                Takker for tipset, har sendt han en PM.
                Alpine
                Audison
                Hertz
                Soundstream

                Comment


                • #9
                  Har sjekket opp litt og jeg har faktisk 260W tilgjengelig i 4 ohm og da ca. 130W i 8 ohm. Hukommelsen spilte meg et puss når det kom til min gamle 4-kanaler, trodde du måtte kjøre 4 kanaler eller brokoble to og to. Men det viste seg at jeg kan kjøre 2+1

                  I første omgang ser jeg etter en SWS 8 brukt. Tror det kan bli bra.
                  Alpine
                  Audison
                  Hertz
                  Soundstream

                  Comment

                  Working...
                  X