Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audison og ACB1 moduler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audison og ACB1 moduler

    Jeg har hørt litt om disse modulene, som skal gjøre at man kan spille i klasse A med en VRX forsterker.
    Har funnet null info på nettet om disse, så jeg spør her istedenfor.

    kan man stadig få fatt i disse? Er de dyre? Blir effekten på utgangen betydelig mindre? Kan man på en 6 kanaler gjøre dette med 4 kanaler eller kun 2?

  • #2
    Har aldri fått prøvd denne så jeg vet ikke hvor stor lydmessig forskjell det er.
    Men den blir nok mye varmere rent fysisk og vil trekke mer strøm, samt å bli mer ineffektiv.

    Har en ACB1 modul liggende

    Comment


    • #3
      Du er en skremmende effektiv selger

      Men har lest at de kun tar en kanal, så da må jeg velge mellom diskant eller mellomtone om jeg kun bruker en forsterker.... så vil tenke litt over det der... prøver med kun vrx først. Hva koster forresten en sånn modul?

      Ellers så begynner lyden å bli OK

      Comment


      • #4
        Originally posted by flaago View Post
        Du er en skremmende effektiv selger

        Men har lest at de kun tar en kanal, så da må jeg velge mellom diskant eller mellomtone om jeg kun bruker en forsterker.... så vil tenke litt over det der... prøver med kun vrx først. Hva koster forresten en sånn modul?

        Ellers så begynner lyden å bli OK
        799,- koster den
        Men du kan sikkert få en bra pris på den vi har liggende om du vil ha den.

        Tror da den skal funke på hele forsterkeren? Men nå har jeg ikke prøvd dette selv.

        Har du fått tak i VRx?
        Du vil nok få et lite løft i lyden ved å bytte fra lrx til vrx, men jeg tror ikke forskjellen blir så veldig stor. Du har veldig mye mer igjen av å få det du har til å bli justert optimalt
        En bil er ikke enkle saker å få god lyd i

        Comment


        • #5
          VRX 6 kanalers på vei, så vil høre på den en stund, men på sikt så blir det nok klasse A tenker jeg.

          Vil tenke på den modulen, men ikke vits i det før jeg har fått mellomtone installert i bil, og det blir en litt smådyr operaasjon, ca 6000 sa de på bilstereospesialisten. Så før det vil den bare være pynt uansett.

          Comment


          • #6
            Lars Ove kan sikkert hjelpe deg med montering av mellomtoner, om det er i dørpanel eller noe annet som kan sendes i posten

            Den modulen går nok til førstemann med penger i labben, så skal du ha den så bør du ikke vente for lenge. De har gått ut av produksjon og er ikke å få kjøpt lenger. Alternativet er bruktmarkedet.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Neida dørpaneler klarer jeg selv, men disse 3 tommerene hadde jeg planlagt å støype ned i dashbordet i overgangen til fremre vindusstolpe. Det klarer jeg ikke selv, om det skal se noenlunde pent ut

              Og den modulen er nå mere en kuriositet som det kunne vært kjekt å prøve når ting er på plass. Er ikke voldsomt viktig, vil vel uansett oppgradere til en Thesis eller lignende forsterker.

              Comment


              • #8
                Originally posted by flaago View Post
                Neida dørpaneler klarer jeg selv, men disse 3 tommerene hadde jeg planlagt å støype ned i dashbordet i overgangen til fremre vindusstolpe. Det klarer jeg ikke selv, om det skal se noenlunde pent ut

                Og den modulen er nå mere en kuriositet som det kunne vært kjekt å prøve når ting er på plass. Er ikke voldsomt viktig, vil vel uansett oppgradere til en Thesis eller lignende forsterker.
                Du får passe på nå, vi har en Thesis UNO som går billig nå se under kjøp og salg
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Så er 6 kanalers VRX på plass, og lyden er en stor forbedring over Lrx. Mykere, litt lettere mellomtone og diskant, men samtidig stram bass. Veldig behagelig å lytte til. Mangler stadig en del i mellomtonen, men håper det ordner seg når jeg får 3 tommeren på plass.

                  Men seriøst, dere guruer som tuner millimetre og limer hodet fast for å få det korrekte lydbilde..... Merker dere egentlig forskjell på 10 cm?? Jeg har miksa og triksa justert avstander on-the-fly med pioneeren, men merker altså ikke den store forskjell! Inverterte fasen til diskanten og nada !
                  Kan jo være pga monteringen av dikantene som gjør at det blir mye reflekser kanskje?

                  Comment


                  • #10
                    Men for å bruke et eksempel ved 10 khz:

                    y= v/f---> bølgelengden i luft ved 10 k er 3,43 cm. Det er fra topp til topp, så om du inverterer fasen, så kommer du til en forskyvning på ca 1,7 cm !.

                    Det vil jo si at om du beveger øret 1,7 cm så er du plutselig i motfase !

                    For ikke å snakke om at vi har to ører, og de siter betydelig lengre fra hverandre enn 1,7 cm hos de aller aller fleste


                    Comments?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by flaago View Post
                      Men for å bruke et eksempel ved 10 khz:

                      y= v/f---> bølgelengden i luft ved 10 k er 3,43 cm. Det er fra topp til topp, så om du inverterer fasen, så kommer du til en forskyvning på ca 1,7 cm !.

                      Det vil jo si at om du beveger øret 1,7 cm så er du plutselig i motfase !

                      For ikke å snakke om at vi har to ører, og de siter betydelig lengre fra hverandre enn 1,7 cm hos de aller aller fleste


                      Comments?
                      Det er ingen som tør å kommentere det du skriver av frykt for at jeg sabler dem ned!
                      Du har helt rett i dine antagelser, men i virkeligheten forholder lydbølger seg anderledes.
                      Det finnes noen på dette forumet som utfører mirakler med tidskomp, som greier å spikre vokalisten i lydbildet, som sikkert kan gi deg noen råd, men det er svært få som kjenner den eksakte vitenskapen bak det som skjer.
                      Morsomt at du tar opp det med avstand mellom ørene, for det har faktisk stor betydning for hvordan vi opplever lyden.
                      En særdeles interesant artikkel som jeg anbefaler de fleste - med litt over gjennomsnittet interesse - å lese er denne artikkelen:
                      http://www.aip.org/pt/nov99/locsound.html

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment

                      Working...
                      X