Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy ved MP3-avspilling på Alpine 9855

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy ved MP3-avspilling på Alpine 9855

    Ja, topic sier det meste men kan fylle ut med dette:

    Min Alpine 9855 har en "murrelyd" når jeg spiller av MP3. Lyden høres i høyttalerne. Følger volumet til en viss grad. Saken er den, at når jeg spiller av vanlig musikk-cder så er det helt plettfritt!

    "Logisk nok" er det vel da feil på en MP3-duppeditt inni der?

    Er dette en kjent feil, og hvor mye ville dette koste å fått reparert? Skal bruke denne spilleren litt til, og når den skal selges så vil jeg ikke at den er sånn halvveis.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

  • #2
    5års reklamasjonsrett?.....
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Med eller uten kvitteringen? :/
      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

      Comment


      • #4
        Mp3 har 98% lavere lydkvalitet enn orginal cd'er... Mp3 bra?
        Øyvind Kalbækken

        Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Øyvind View Post
          Mp3 har 98% lavere lydkvalitet enn orginal cd'er... Mp3 bra?
          Jaha? Mener du virkelig det?

          Comment


          • #6
            Nå var det vel ikke DET vi diskuterte her da, var det vel?

            Joda... kan sikkert sende den inn og vente 2 uker på at den blir reparert. Går jo an. Seff har jeg kvittering på den

            Greit å spørre her først, om noen har vært borti det samme problemet eller noe.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Har ikke hatt noe problem med dette på min spiller, men spiller nå svært lite mp3 også. går vell sånn 99% i musikk kopiert rett fra orginal plater hos meg. Skal gå ut å teste litt mp3 nå. Har vell bare spillt mp3 et par ganger før på min spiller.

              Fikk foresten fiksa spilleren min Fikk pusset polene godt både på frontpanelet og spilleren + strammet skrunene litt. Nå funker den helt perfekkt igjen
              sigpic

              Comment


              • #8
                Originally posted by Øyvind View Post
                Mp3 har 98% lavere lydkvalitet enn orginal cd'er... Mp3 bra?
                skal være enig i at rippet musikk ikke har likegod lyd kvalitet!
                men det går ann å ripe musikken på mer 128kbps! hjelper på lite bite granne
                det å men genrelt sett er det ikke spes god lyd i rippa musikk nei!!
                ellers så kan vi jo site å vente å håpe på at bil spillerne snart
                takler loss less formater !?
                Last edited by Hammernes; 30-08-2007, 20:51.
                Aleksander Hammernes
                Trondheim (Hitra)
                JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

                Comment


                • #9
                  Fikk testa endel på mp3 nå. Var ingen ulyder her
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Får se om jeg ikke får levert den inn på service, da Skal ha ny spiller uansett, men blir ikke heeeelt enda vet jeg!
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Har ikke merket noe på min, men skal prøve og høre litt ekstra etter i morgen, om jeg kan høre noe forskjell.
                      Vw Golf 3.
                      Kenwood hovedenhet.Alpine MRD - M1005. Alpine V12 Firekanaler, Mb quart 4" comp. Kenwood - KFCWPS1D x2
                      Stor takk til Rune på Spaceworld Hønefoss

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by gbraen View Post
                        Jaha? Mener du virkelig det?
                        Ja det mener jeg... Jeg har lagt Mp3 under HAT for lenge sia! Men det funker sikkert greit...................

                        Go Orginal-Cd'er!!!!!!!!!!!!
                        Øyvind Kalbækken

                        Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Øyvind View Post
                          Ja det mener jeg... Jeg har lagt Mp3 under HAT for lenge sia! Men det funker sikkert greit...................

                          Go Orginal-Cd'er!!!!!!!!!!!!
                          Kjører du på med god bitrate så er MP3 et greit alternativ
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Typhon View Post
                            Kjører du på med god bitrate så er MP3 et greit alternativ
                            Joa, funker sikkert greit det. Bruker det noen ganger jeg å, i nødstilfelle
                            Øyvind Kalbækken

                            Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                            Comment


                            • #15
                              Husker du spurte om dette på travbanen under emma og max power treffet tony.. så jeg spurte han som kjøpte 9855'en min om dette. Han har ingen støy på sinn når han spiller mp3 og han bruker brente plater med mp3 hele tiden.

                              en ting jeg lurer på er om du har forsøkt forskjellige plater, brennere og eventuelt prøvd cdene på annet media.. er feilen på plata er det dumt å sende inn cd spilleren

                              NB: Nero har lagd en del strul for meg noen ganger.. enda det pleier å funke veldig bra
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment

                              Working...
                              X