Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiller Alpine VS Pioneer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spiller Alpine VS Pioneer

    Hei

    Skal ha meg ny spiller, Pioneer DEX-P99RS frister veldig.
    Men pioneer er kjent for ødelagte signalutganger og hoppende cd ved masse bass.
    Ser folk skriver alpine ikke er slik, er det noen alpine spillere som kan konkurere med denne?

    Eller har den nye til pioneer blitt noe bedre?
    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

  • #2
    Som Pioneer-fanboyen jeg er, kan jeg bare skrive følgende fra egen hukommelse...

    Hoppende CD'er kjenner jeg ikke til, fordi jeg hovedsakelig bruker MP3.

    Ødelagte signalutganger er vel ikke noe som skjer av seg selv, normalt sett? Aldri hatt det problemet heller, unntatt da jeg kom borti plusspolen på batteriet med en phonokabel. Fikset det lett selv med litt kjapp lodding, though... Og hadde jo skjedd på hvilken som helst spiller, det som er verdt å merke seg er jo at Pioneeren faktisk hadde bittesmå sikringer på signalutgangen! (De er nå loddet over, så jeg må passe meg for å la det skje igjen, hehe...).

    Uansett. Jeg har vært gjennom "en del" Pioneer-spillere, og aldri (!!!) hatt et eneste problem med noen av dem. Derfor sverger jeg til Pioneer inntil videre.

    Har vært borti Alpine, men det er ikke min personlige favoritt pga designet - og brukeruvennligheten. Ble solgt fort, for å si det sånn.

    Comment


    • #3
      Jeg tror ikke det er noe "kjente" problemer med Pioneer-spillere generelt.... Som Miniboom skriver så bare funker og funker og funker de.....
      Jeg har slettes ikke noe imot Pioneer... Bruker Pioneer i begge bilene på gården.... MEN når en kommer til LYDEN synes JEG Alpine er bedre i mine ører....

      Bol
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #4
        Pioneer 4ever!

        har aldri hatt problemer med min Pioneer DEH P9800BT (som jeg hadde før)
        har Pioneer DEH P980BT(premier utgaven) nå og den funker like bra

        var toppspiller for mange år siden, det har kommet ut mye bedre modeller fra Alpine og Pioneer nå.

        men utseende så slår pioneer alpine!
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          hmm syntes alpine er bedre en pioneer . det er min smak da .
          ole k bergerud til tjeneste
          b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

          Comment


          • #6
            hmm..

            tenker litt på oss dødelige i motsettning til dere bilstereo gudene.

            Merker man egentlig forskjellen på lydkvaliteten av disse 2 merkene? i samme prisklasse...

            Comment


            • #7
              Har hatt pioneer og alpine, alpine er favoritten min så langt bruker CDA-105 alpine nå og uansett hvor høyt jeg spiller så hopper ikke plata. og så er det jo bare å plugge i ipoden på den også. Er veldig fornøyd med den!
              Mvh Werner Harstad

              Comment


              • #8
                Originally posted by berniebp87 View Post
                Har hatt pioneer og alpine, alpine er favoritten min så langt bruker CDA-105 alpine nå og uansett hvor høyt jeg spiller så hopper ikke plata. og så er det jo bare å plugge i ipoden på den også. Er veldig fornøyd med den!
                Sant nok, det er faktisk to veldig gode argumenter for å velge Alpine.

                Og rimelig Pioneer vs rimelig Alpine har jeg ikke hørt "mot hverandre", så skal ikke si noe der ang. lydkvaliteten.

                Comment


                • #9
                  Kjør den helt ut lillegutt.
                  McIntosh mx4000 og DEQX evt. DCX2496 m/modifikasjoner. Sistnevnte får man kjøpt 12v strømforsyning til å nå.
                  Da snakker vi oppsett..
                  Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                  Comment


                  • #10
                    Går nok heller for ting jeg har hørt om og som har garanti innenfor de norske grenser.

                    Jeg har problemer med hoppende cd.
                    og har en merkelig feil med spilleren ingen kan forklare.
                    Men blir nok sikkert Pioneer igjen, da jeg ikke er så fan av utseende på Alpine.
                    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                    Comment


                    • #11
                      Jeg ville "aldri" basert valget mitt på design når det kommer til bilstereo..
                      Klart det er greit at det ser flott ut, men at det er mest funksjonellt er jo det beste, ikke sant ?
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • #12
                        Synest egentlig de fleste spillerne fra både alpine, pioneer og kenwood ser bra ut. Er iallefall ikke mange som er spesielt stygge å se til. Dessuten så tror jeg de fleste ikke ser på spilleren med første øyekast. Så lenge de ikke er "plagsomt" stygge så ville jeg gått for en spiller som gir specs/kvalitet foran en som ikke gjør det. Gjør seg vel å velge ut noen av de øvrige merkene,sammenligne specs og kvalitet på disse for så å plukke ut de som ser ut til å gi mest for pengene eller som støtter ditt behov. Om du deretter finner spillere som er likestilte kan du begynne å velge etter utseende. Slik ville jeg ha tenkt iallefall
                        Last edited by Assa91; 06-10-2009, 08:43.
                        Mvh
                        Asbjørn Aarø
                        2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++

                        Comment


                        • #13
                          såklart.
                          men jeg fårstår meg ikke på alpine siden så om noen kunne henvist til en tillsvarende hadde jeg blitt glad.

                          og jeg tør påstå DEX-P99RS har nokså gode specs.
                          Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                          Comment

                          Working...
                          X