Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midbass monteringsplass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Midbass monteringsplass

    Hei,

    Jeg har en A3, og har akkurat fått litt lyd i bilen med Hertz HSK 130 komponentsett foran med Pioneer forsterker, Soundstream Picasso PW-12 og Soundstream Lil Wonder 1.350D.
    Nå lurer jeg litt på midbass, om det er nødvendig for enda bedre lyd..? Og om jeg vil merke store forskjellen fra det utstyret jeg allerede har uten midbass. Montering av denne, MÅ det være foran ved frontsettet, eller er det mulig å montere den på den allerede oppsatte 6,5" plassen som er ved baksetet i lårhøyde, uten å merke forskjell på lyd? Eller burde jeg heller gå for et sett til med høyttalere i 6,5" bak?
    Er forsåvidt fornøyd med lyden nå, men lurer på om det ikke kan bli enda bedre, også for de som sitter bak! ;-)
    98' Audi A3 1,8

  • #2
    Et billig alternativ er å kjøpe en liten mellomtone, f.eks Hertz HL 70 og montere denne sammen med diskant i a-stilpen eller dashbordet. Så kan du bruke HV 130, som sitter i HSK 130 settet ditt som en midbass. Dette forutsetter at du har to kanaler ekstra på forsterkeren til å drive midbass, ellers må du kjøpe deg en liten 2 kanaler for dette.

    Alle høyttalerne bør stå foran og diskant og mellomtone bør stå så nært hverandre som mulig. Midbass kan godt stå nede i døra, uten at dette gir det store utslaget på lyden i negativ retning.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kenny View Post
      Er forsåvidt fornøyd med lyden nå, men lurer på om det ikke kan bli enda bedre, også for de som sitter bak! ;-)
      Kjøp deg et komponentsett til og sett det bak davel..
      Øyvind Kalbækken

      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

      Comment

      Working...
      X