Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy i Genesis forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy i Genesis forsterker

    Har en Genesis Fourcannel som brukes på mellomtone og diskant i ett 4,5-veis oppsett. Forsterkeren har alt for mye egenstøy, er hørbar sus selv om volum er skrudd helt ned. Har Pioneer P90, så denne gir ikke fra seg noe signal ved helt nedskrudd volum. Støyen kommer ikke fra signalkablene, den er der selv med de koblet fra, så den kommer fra selve forsterkeren.

    Gain er justert slik at jeg kan skru opp til -10 på volumkontrollen ved "vanlig" musikk og få full utstyring på forsterkerne. Alle er balansert til å gi riktig nivå og ingen av de andre forsterkerne støyer ved denne innstillingen. Mener det er en grei justering, slik at jeg har litt å gi på med ved lave innspillinger. Har høy utgangseffekt på dsp'en, så gainet er ikke skrudd mye opp heller...

    Har liksom forventet at denne forsterkeren skulle være av skikkelig kvalitet siden mange bruker dem i konkurransebiler og ellers skryter veldig av Genesis.. Men kan ikke si jeg er overimponert over hverken lyden eller støyen. Har prøvd McIntoshene på samme elementer og synes de gir finere lyd og ingen støy, er bare så vriene å få tak i til en lommebokvennlig pris..

    Noen som har opplevd det samme med denne typen forsterker? Er eneste mulighet å sende sjiiten på verksted? Den skal vel ikke være sånn?
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

  • #2
    høres ut som noe er feil på den, jeg har ikke vært borti noe slikt før.

    Comment


    • #3
      Ok, takker for svar! :-) Service neste..
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Jeg hadde en rockford forsgate power ett eller annet 4 kanaler som lagde en rar lyd hver gang det var kaldt (-20 til -30). Lyden kom fra selve forsterkeren og ble ikke sendt til høytalerene, men etter hvert som forsterkeren (og bilen) ble varm, forsvant denne lyden. Nå brydde jeg meg ikke noe serlig om hva som skjedde med høytalerene og subbene når de var kalde (billig drit som jeg ville bli kvitt, men ennå bruker ), så jeg økte bare lyden til høytalerene overdøvde denne lyden. Jeg hadde også en annen 2 kanalers power forsterker denne drev subbene, og hadde vært utsatt for akkurat det samme klimaet bare litt lenger. Den lagde ikke denne lyden.

        For dere som tror at dette er bare OT, så må jeg skuffe dere for jeg har faktisk ett spørsmål. (Liker bare ikke å lage nye tråder.) Vil dette skje igjen med en annen forsterker, må jeg vente 15 min til bilen blir varm i kupeen (stasjonsvogn, så forsterkere er i samme "rom" som meg) før jeg begynner å spille med nye "mer verdifulle" (i hvertfall for meg) forsterkere? (som jeg en gang i tiden skal få i postkassen.)

        Oh glemte å ta med, jeg klarte faktisk å selge forsterkeren
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Feilen er funnet og fikset! Dårlig lodding ved en kondensator.. Var ett par andre loddinger som ikke helt holdt mål også.. Litt skuffende synes jeg.. Men nå er støyen iallefall vekk!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment

          Working...
          X