Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i S2 Avant: valg av frontsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i S2 Avant: valg av frontsett

    Var å henta meg et godt stykke bil på fredag; En omtrent strøken sort Audi S2 Avant

    Har planer om å bygge litt i denne og går nok for et SQ oppsett. Varm og naturlig lyd er det jeg er ute etter.

    Her er det jeg har liggende av komponenter:

    Alpine 9887R
    2 stk Mille 2500
    Hertz HP1D
    Hertz HP4 (kjøper meg trolig en til)
    Har også en bulk med M1 og et par pakker med 4mm splen

    Det som står på innkjøpslisten:
    Frontsett
    Connection kabler++
    Odyssey batteri
    Bitoplast
    Støpeplast og div

    Er usikker på hvilket komponenter jeg skal bruke som frontsett. Og siden det er så mange kloke hoder med masser av erfaring her på forumet, tenkte jeg det var like greit å lage meg en tråd.


    Jeg har en ganske bred musikksmak, hører på alt fra Gojira og In Flames til The Cardigans.


    Tidligere tenkte jeg å kjøre både Hertz Mlk 165 og HV200 i dørene, men har kommet frem til at jeg egentlig ikke er så gira på å bygge om dørtrekkene for å få plass.

    Så lurer på å gå for et aktivt 3-veis oppsett med diskant i a-stolpe, en 4" mellomtone i originale hull i dashbordet, og en 8" i døra. Høres dette fornuftig ut?

    Har sikla mye på Morel i det siste og da spesielt på Piccolo diskantene. Så komponenter som vil spille bra sammen med Piccoloene er å foretrekke.


    Samlet pris på komponentene bør ikke være mye over 12000kr. Så Supremo midbassene blir nok i dyreste laget


    Forhandlere kan gjerne komme med tilbud.
    Last edited by Dreamer; 25-09-2009, 21:59.

  • #2
    du kommer nok ikke til å bli skuffet over morel i alle fall
    mvh Sindre Carlsen

    Comment


    • #3
      Gratulerer med morsom familiebil !
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #4
        Takktakk
        Er så langt strålende fornøyd. Digger femmerlyden, og synes anlegget må klare å følge opp

        Comment

        Working...
        X