Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt lydsystem i Mondeo MK2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt lydsystem i Mondeo MK2

    Hei!

    Fått inn litt ekstra penger på konto den siste tiden og lurte på om jeg skulle anskaffe meg god lyd i min Ford Mondeo Sedan 1997 modell.

    Har holdt på nesten en uke nå med å sikle rundt på diverse nettsider for å finne noe som kunne være midt i blinken for meg.

    Har mer eller mindre forelsket meg i JL Audio etter en del research!

    Havnet tilslutt på Sonicelectronix.com og satt opp ett forslag:



    Etter hva jeg har funnet ut er det 6x8 høytalere som finnes i dørene i Mondeo fra før av.

    Tilbehør:

    Er det noen som har benyttet seg med å handle fra Sonicelectronix og brukt Jetcarrier før?

    Synespunkter på dette? Evt andre forslag og løsninger. Tenkte på å handle overgang fra standard spiller til 1DIN her hjemme, samt en spiller med tankte på at de benytter satelitt radio i statene.


    Takk på forhånd!
    Ford Mondeo MK2 Ghia '97

    -JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

  • #2
    Bumper denne.

    Virkelig hekta nå, så hadde vært kjempeflott med noen synspunkter!
    Ford Mondeo MK2 Ghia '97

    -JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

    Comment


    • #3
      Så bra ut det meste her, men har du ikke frontsett, bytt ut de 6x9" med det...
      Har selv ikke hørt noe gode 6x9", får vel en del skarpe tilbakemeldinger nå :P

      Ellers så virka kassen/subben intereisang

      Mvh Even
      Mvh Even S. Jensen
      Tlf 41091189
      Digital Designs, nothing is even close!

      Comment


      • #4
        ser bra ut, men ville nok ha bytta ut 6x9 med 6,5" komponent sett
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

        Comment


        • #5
          På Mondeoer er det disse som passer rett inn i dørene. Tenkte på evt ett 6.5" komponent sett selv.

          Evt ta komponen sett foran og beholde de jeg har valgt bak. Noen formeninger om dette?
          Ford Mondeo MK2 Ghia '97

          -JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

          Comment


          • #6
            Om rett skal være rett, så skal jo lyden komme framfra..
            Man står ikke med ryggen til scenen på konsert heller..
            Men alt kommer jo an på hvor gira man er da..

            Har høyttalere bak i bilen min, men i døren, å kraftig dempet..

            Men det jeg villa ha gjort, er å droppa de høyttalerne, å kjøpt ett dyrere frontsett vil ikke angre på det
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

            Comment


            • #7
              Er ganske enkelt å skjere ut en plate som dekker hullet til 6x9 i døra og lage nytt hull til 6,5" i den plata. hadde droppa høytallere bak og heller satsa på et godt komponent sett forran
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

              Comment


              • #8
                Takker for svar!

                Da dropper jeg de bak å statser på Komponentsett foran.

                Noen ideer hvor jeg burde plassere tweeteren?

                Tenkte på dette settet:
                JL Audio C5-650

                EDIT: Produktet var utgått på JL sine sider.
                Last edited by winchestr; 15-09-2009, 21:16.
                Ford Mondeo MK2 Ghia '97

                -JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

                Comment


                • #9
                  Nå er det bestilt og på vei

                  Jeg endte opp med:


                  Pluss diverse strømkabler og høytalerkabler.
                  Ford Mondeo MK2 Ghia '97

                  -JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg fått koblet alt opp og det fungerer Trenger å få en 2/4 kanals forsterker så jeg får dratt høytalene skikkelig.

                    Må si at jeg er virkelig imponert over lydkvalitenen og hvordan denne suben slår så rent. Er vel noe justeringer jeg må få gjort for å få det til å spille helt optimalt, men dette tar tid så det tar vi etterhvert.

                    Møtte på problemer når jeg skulle få opp listene langs dørene i bilen. Det var en type plastikklips som har en skrue du skrur i så klipsen utvider seg. Denne var også av plastik og gjengene fungetre ikke når jeg skrudde de ut. Må finne en løsning for å feste listene igjen når jeg får tid.

                    Om noen i Sarpsborg/Lillestrøm har lyst til å lytte litt evt hjelpe til med noen justinger hadde det vært morro Eller folk som generelt er nygjerring til disse komponentene jeg har benyttet.
                    Ford Mondeo MK2 Ghia '97

                    -JL Audioi, Alpine, Monster Cable-

                    Comment


                    • #11
                      Gratulerer med nytt utstyr!

                      Ford bruker for mye plast





                      Per Kristian
                      Per Kristian Parken
                      BMW e39 528IAT

                      Comment


                      • #12
                        Om lyden kommer forfra eller bakfra er vel opptil hver enkelt hva man syntes er best. Personlig, med oppsettet jeg har i Range Roveren nå, syntes jeg det er fint å ha bittelitt lyd bak. Man hører ikke at det kommer bakfra. Men det virker som om lyden ikke helt kommer fra høyttalerne foran men en hvis posisjon i luften midt foran meg. Gir en slags headsett effekt i lyden, slik at det virker bedre. Det beste etter min mening er om det kun kommer forfra, men for at man skal få en fyldig og god lyd når man kun spiller forfra må det brukes gode komponenter, dempe dører, fintune kilder, tidskorr osv mener jeg.

                        Svært få har lyttet til biler som virkelig spiller fint, slik som EA, Typhoon og de store guttas oppset Så da kan det jo kanskje virke slik at om man har mest mulig høyttalere overalt i bilen som er ûber-dyre så er dette den beste løsningen, men det blir helt feil. Etter en lytt i en EMMA bil skjønner man dette ganske fort, men hver enkelt har jo som sagt sin smak
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment

                        Working...
                        X