Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamostøy grunnet strømkabler ved signalkabler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynamostøy grunnet strømkabler ved signalkabler

    Helt ærlig, har dere noen gang opplevd dynamostøy, støy som varierer med turtall eller annen ulelyd, ved å legge strømkabler nært signalkablene?
    31
    Ja
    35.48%
    11
    Nei
    64.52%
    20
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

  • #2
    Nope, ikke enda

    Comment


    • #3
      Har aldri prøvd...
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • #4
        Nei, Har altid vert andre grunner til støy i min bil...

        Men det er mange år siden jeg begynte og legge dem separat, så jeg vet ikke om det kan oppstå?

        Comment


        • #5
          nei... og det er vel ikke noe nytt da pseudo balanserte innganger skal eliminere dette ved 99,9% av tilfelle som forsårsakes av indusering i signal kablene også litt avhengi av kvaliteten og strukturen på kablen...men dette "tommelfinger regel" henger fra gamle dager egentlig...
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            Så kom du og ødela hele greia
            Er så mye som henger igjen fra gamle dager synes jeg.
            Alle som begynner med bilstereo skaffer seg denne "kunnskapen". Strøm og signal adskilt, kondensator, trege store elementer, watt blablabla. Jeg var også der noen år siden, og klarer fortsatt ikke fatte hvor jeg fikk alt det fra. Sikkert noen på et forum som trodde de visste hva de snakka om
            Last edited by Hifonic; 11-09-2009, 14:19.
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              hahaha... det var jo ikke meningen da... men du er inn på noe der ja...
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                Hmm... aldri hatt støy egentlig jeg, annet en da jeg hadde en Pioneer 7600 hvor jeg knerta linjeutgangene på vanlig vis Jordinga på forsterkern var ikke god nok gitt!

                Ellers, ikke noe støy Selv om jeg hadde et rotterede av en kabelsalat en stund, men ingen støy selv med billige kabler.
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Jeg er i alle fall veldig glad for at det er noen av dere "eldre" her inne som kan lære opp oss "litt yngre" til det rette, og bort ifra den gamle vranglæren
                  2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                  Comment

                  Working...
                  X