Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prøvde å montere frontsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prøvde å montere frontsett

    Jeg fikk i dag noen ting jeg hadde bestilt meg, bl.a Hertz HSK 130 frontsett. Jeg har en audi a3, og i den må man ha et adapter for å få den til å passe, pga originalt er det bare 3 skruehull til høyttaler (tåpelig originalløsning spør du meg) og det tok sin tid før jeg fant ut hvordan jeg fikk av hele dørsiden. Monterte fast adapteret, som er ca 1 cm dypt, og da høyttaleren utenpå den igjen, satt som støpt. Men når jeg skulle ha på dørsiden igjen passet den ikke nederst til venstre, der høyttalern sitter, den var for dyp..
    Er det noen modifikasjoner jeg kan gjøre for å få den til å passe? Er snakk om ca 1 cm.. Mounting Depth på høyttalern er 63 mm. Skal ut igjen nå å prøve igjen, vil den ikke på, skal den på!


    Mvh
    Kenneth
    98' Audi A3 1,8

  • #2
    Originally posted by Kenny View Post
    Jeg fikk i dag noen ting jeg hadde bestilt meg, bl.a Hertz HSK 130 frontsett. Jeg har en audi a3, og i den må man ha et adapter for å få den til å passe, pga originalt er det bare 3 skruehull til høyttaler (tåpelig originalløsning spør du meg) og det tok sin tid før jeg fant ut hvordan jeg fikk av hele dørsiden. Monterte fast adapteret, som er ca 1 cm dypt, og da høyttaleren utenpå den igjen, satt som støpt. Men når jeg skulle ha på dørsiden igjen passet den ikke nederst til venstre, der høyttalern sitter, den var for dyp..
    Er det noen modifikasjoner jeg kan gjøre for å få den til å passe? Er snakk om ca 1 cm.. Mounting Depth på høyttalern er 63 mm. Skal ut igjen nå å prøve igjen, vil den ikke på, skal den på!


    Mvh
    Kenneth
    Greier du å få tatt noen bilder av problemet?

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Jeg monterte et 5,25" Morel sett i en A3 for litt siden med slikt adapter. Det gikk, men det elementet er 55mm dypt.

      Mulighet for å måle hvor langt inn du kan stikke ting?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Originally posted by Typhon View Post
        Jeg monterte et 5,25" Morel sett i en A3 for litt siden med slikt adapter. Det gikk, men det elementet er 55mm dypt.

        Mulighet for å måle hvor langt inn du kan stikke ting?
        Aha, så adapteren sitter på dørtrekket og ikke på selve døra?

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Adapteret sitter fast på innsiden av dørtrekket. Jeg kom akkurat inn fra garasjen igjen, droppa og prøve igjen i dag, skal prøve igjen i morgen. Fikk ikke tatt noen bilder, skal gjøre det i morgen! Ble ganske fustrert, var såå spent på å høre litt godlyd i bilen, strukket kabler og alt, så passet ikke elementet. Er ikke helt sikker på om jeg plasserte dørpanelet helt riktig når jeg skulle feste det med elementet montert, håper det er tilfellet så jeg slipper å anskaffe nytt mindre element. Også mulig det går å kappe ned litt på skruefestene til adapteret på dørtrekket, og kappe ned de på selve adapteret. Kanskje det blir ca 1 cm mer å gå på da..

          Men sånn i tilfelle, noen som har forslag til et tilsvarende element med litt mindre dybde? Ikke over 2000,- prisklassen.


          Mvh
          Kenneth
          98' Audi A3 1,8

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dag Johansen View Post
            Aha, så adapteren sitter på dørtrekket og ikke på selve døra?

            Mvh
            Dag Johansen
            Korrekt
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              hmmm.. jeg har montert akkurat det samme settet med adaptere i akkurat samme bil.. det gikk fint det, ikkke god plass men det var plass, sikker på at du har fått at på riktig plass?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kenny View Post
                Jeg fikk i dag noen ting jeg hadde bestilt meg, bl.a Hertz HSK 130 frontsett. Jeg har en audi a3, og i den må man ha et adapter for å få den til å passe, pga originalt er det bare 3 skruehull til høyttaler (tåpelig originalløsning spør du meg) og det tok sin tid før jeg fant ut hvordan jeg fikk av hele dørsiden. Monterte fast adapteret, som er ca 1 cm dypt, og da høyttaleren utenpå den igjen, satt som støpt. Men når jeg skulle ha på dørsiden igjen passet den ikke nederst til venstre, der høyttalern sitter, den var for dyp..
                Er det noen modifikasjoner jeg kan gjøre for å få den til å passe? Er snakk om ca 1 cm.. Mounting Depth på høyttalern er 63 mm. Skal ut igjen nå å prøve igjen, vil den ikke på, skal den på!


                Mvh
                Kenneth
                Flere kunder av meg har montert samme settet i a3, og det gikk helt fint.
                Noe må du ha gjort gæli
                Honda Civic
                Audison Thesis

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                Comment


                • #9
                  Hmm, merkelig. Jeg skal ut igjen å prøve i dag. Kanskje adapteret var montert feil vei? Kan ta noen bilder så kan dere bedømme hva som kan være feil.
                  98' Audi A3 1,8

                  Comment


                  • #10
                    Her er 2 bilder av adapteret, var det et slik dere også brukte?


                    Shot with N93 at 2007-08-16


                    Shot with N93 at 2007-08-16
                    98' Audi A3 1,8

                    Comment


                    • #11
                      Fikk ikke prøvd i dag, ble noen timer med å strekke strømkabel fra batteri til bagasjen isteden. Vanskelig for en nybegynner!
                      98' Audi A3 1,8

                      Comment


                      • #12
                        Fikk det til i går, måtte bytte skruene jeg hadde brukt på adapteret til dørsiden, de hadde for høyt hode så høyttalern ikke kom helt inntil. Var VELDIG trangt å få på dørtrekket, men det gikk.
                        98' Audi A3 1,8

                        Comment


                        • #13
                          knall så er det bare få satt igang å spille

                          Comment

                          Working...
                          X