Announcement

Collapse
No announcement yet.

beste 13cm/17cm Component system?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • beste 13cm/17cm Component system?

    hei er på ser etter et comopnent system som er bra, kravene er at det ska spille høyt rent og tåle litt effekt, har sett lit på Rockford Fosgate T152S og Infinity Kappa® 50.7CS og noe fra jbl power serien, lurer på om dette er noe serlig. eller er det andre merker som passer bedere??
    VW Golf II Gti 16v

  • #2
    Kommer litt an på budsjettet ditt, men ville da sett på Focal K2P serien, Hertz HSK 130 eller HSK 165, Fusion PP-CM525, PP-CM65, eller Fusion NV-CM525 eller NV-CM65. Men har du plass til 6" + 4" + diskant så bær du se på Hertz HSK 163, Fusion PP-CMST1 eller Fusion NV-CMST1, disse spiller alle høyt og pent. Men smaken er forskjellig og det er kun du som vet hva du vil ha, så derfor anbefaler jeg deg å gå å lytte på litt forskjellig i flrer butikker før du bestemmer deg.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by InstallBay View Post
      Kommer litt an på budsjettet ditt, men ville da sett på Focal K2P serien, Hertz HSK 130 eller HSK 165, Fusion PP-CM525, PP-CM65, eller Fusion NV-CM525 eller NV-CM65. Men har du plass til 6" + 4" + diskant så bær du se på Hertz HSK 163, Fusion PP-CMST1 eller Fusion NV-CMST1, disse spiller alle høyt og pent. Men smaken er forskjellig og det er kun du som vet hva du vil ha, så derfor anbefaler jeg deg å gå å lytte på litt forskjellig i flrer butikker før du bestemmer deg.
      har hørt på Jbl Power serien syntes det spilte ganske bra. kunne selfølgeli spilt litt høyere. har tenkt å bruke mellom 2-3k på forntsett og kanse ett i bakdørene også. vet ikkke helt hva som er best i den prisklassen, mn har sett lit på Hertz og Focal men spiller disse høyt da?
      VW Golf II Gti 16v

      Comment


      • #4
        Både Focal og Hertz spiller høyt, men det er viktig å legge litt arbeid i monteringen og helst dempe dørene, hvertfall direkte bak elementene. Da vil du få mye bedre midbassrespons.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          HSK163.3 har jeg på tilbud til 3000,-

          http://www.engenaudio.com/Produkter/Hertz/Hertz.htm
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #6
            Originally posted by InstallBay View Post
            Både Focal og Hertz spiller høyt, men det er viktig å legge litt arbeid i monteringen og helst dempe dørene, hvertfall direkte bak elementene. Da vil du få mye bedre midbassrespons.
            hjelper det mye å dempe dører osv på lyden?

            noen forslag til hvilke subber jeg bør velge?
            har tenkt å kjøpe RF sine forsterkere: Power T600-4 med 4*150w rms i 2hom til høytalerene og Power T1500-1BD 1*1000w rms i 2ohm til subb/subber.
            lønner det seg å kjøpe en bra subb i stede for 2 littt dåligere? har tenkt å bruke anlegge i en Bmw e46 sedan. subbkassen har jeg tenkt at skal vere lokket? som hovedenhet har jeg tenkt å bruke en Pioneer AVH-P5900DVD.
            VW Golf II Gti 16v

            Comment


            • #7
              Originally posted by Knudsen View Post
              hjelper det mye å dempe dører osv på lyden?
              Det er et must for å få god lyd i bilen.

              Du får mye mer igjen lydmessig ved å legge 1000-1500,- mindre i frontsettet, og heller brukt de på dempemateriale.
              Honda Civic
              Audison Thesis

              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

              Comment

              Working...
              X