Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital Design VS B2 audio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg har egentlig ikke plass til stort, men tror ikke jeg kommer til å gå under 12" igjen. Egentlig har jeg lyst til å prøve meg på 15", men om jeg skulle ha det minste håp om å kunne skjule det jeg har baki bagasjen så er 12" det største jeg har plass til, i hvert fall slik det står nå. Så to stk 12" er for min del mest anvendelig.

    Forsterkermessig tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre noen ny investering på en stund. Et par tusen watt RMS ser jeg for meg burde holde, også om jeg skulle finne på å ville riste bilen, meg selv og eventuelle passasjerer litt.

    For øyeblikket har jeg en kasse på 70 liter brutto til HX300'ene mine, som jeg forsåvidt er litt usikker på om er helt korrekt bygd/porta, men dette tror jeg blir rundt det jeg kan ha baki der, av rent praktiske grunner. Det er klart reservehjulet kunne blitt ofret for mer plass, men føler meg litt utrygg uten reservehjul av en eller annen grunn, hehe!
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

    Comment


    • #32
      Da hadde jo 2stk 1512 eller 2512 vært ypperlig. Det er anbefalt med 50 liter pr element, så 35 liter blir vel litt i det minste laget. Men tuner du kassen til rundt 40hz eller over kan det bli godt med trøkk, men ikke meget pen lyd tror jeg. Liker selv å tune til rundt 35hz, og trenger da litt størrelse på kassen for at det skal låte bra. Men har du plass til 1stk 15" og kan bygge en ny kasse på rundt 70-85 liter vil du få godt med dypbass, og stort lydtrykk.

      Og har du i tillegg 2 KW å rutte med er du jo kjempebra i gang på forsterkersiden
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #33
        BUMPer denne jeg,

        hva mener folket. høres jo ut som det er b2 audio som er best her? kunne gjerne tenkt meg de DD 1508 hørt at de har en utrolig slag lengde ? samt det er litt tøft med 2x 8" i en golf 3. eller hva syns folket? kanskje litt brutalt med en 15"?
        Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

        Comment


        • #34
          blir aldri for brutalt

          Comment


          • #35
            Jeg tror du ikke vil bli skuffet om du går for 2stk 1508, jeg har dette selv og det spiller helt hinsides hva du vil forvente av et par 8 tommere. De fleste som har hørt bilen uten å vite hva som står baki har gjettet på 2x12" Dørplatene påframdørene flexer ca en halv centimeter selv med vinduene rullet ned.. De spiller veldig kontant og presist (kjapt som noen vil kalle det), og har bra trøkk helt ned i bunn. Kan hjertelig anbefales
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #36
              Hovedplanen er jo at jeg skal få mest mulig DB for penga, og som lest på flere topics så mener folk at DD er overprisa? og utifra hva det DD har sagt og B2audio så anbefaler de 15" fremfor 2x8" men som sagt er SLAG og mest DB for penga som spiller rolle her, og jeg har nå heller drøyet kjøpet for å heller få råd til å få bygdkasse i bilen.

              annen ting skal vel ha nytt batteri, hva er det å anbefale? til altså en Vw golf 3 1,9 TDK skal altså på enheten den 15" eller noe annet. helst at batteri har også muligheten til å få 2x15" hørt mye bra om odyssey?

              og ang sikring og kabler, til forsterker holder vel med kabling nå har jeg vel 35m2 oppgradere det til 50mm2?
              sikring som jeg har er en 60A. kanskje litt liten? oppgradere dette til en 100A eller 120A?

              dempingsmateriell, er det å anbefale til ikke aller billigst mulig men en grei pris inkl kvalitet ?
              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

              Comment


              • #37
                Du får bruke søkefunksjonen på forumet, kansje du finner lærerikt stoff.

                Comment


                • #38
                  Uansett hva valget faller på, så holder begge de nevnte merkene en god kvalitet.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #39
                    Problemet med begge merker er at de er håpløse på tekniske data.
                    Av det lille som finnes er det umulig å kåre en vinner, noe som antageligvis hadde vært umulig med alle data på bordet også.
                    Når alt kommer til alt er det som skiller disse to kvalitetsmerkene (og mange andre gode merker): følsomhet, krav til kassestørrelse, utstrekning i dypbassen osv.
                    Den ene kan kanskje spille like høyt som den andre i en halvparten så stor kasse, men trenger da kanskje mye mer effekt osv.
                    Tror jeg får kjøpe en av hver og teste opp mot min referanse(r)!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Dag Johansen View Post
                      Problemet med begge merker er at de er håpløse på tekniske data.
                      Av det lille som finnes er det umulig å kåre en vinner, noe som antageligvis hadde vært umulig med alle data på bordet også.
                      Når alt kommer til alt er det som skiller disse to kvalitetsmerkene (og mange andre gode merker): følsomhet, krav til kassestørrelse, utstrekning i dypbassen osv.
                      Den ene kan kanskje spille like høyt som den andre i en halvparten så stor kasse, men trenger da kanskje mye mer effekt osv.
                      Tror jeg får kjøpe en av hver og teste opp mot min referanse(r)!

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      Får jo bare takke jeg vedrørende kommentarene om produktenes kvalitet. Men Dag, vi har tech support hvor det er mulig å få mer info på produktene våre. Selvfølgelig hadde det vært lettere å ha alt tilgjengelig, men vi har faktisk de mest vanlige t/s data på alle elementene våre i motsetning til andre på siden.

                      Men for å hjelpe deg litt på på vei kan du jo snoke litt her

                      http://www.soundtec.se/index.php?pag...mart&Itemid=53

                      og her

                      http://www.soundtec.se/index.php?pag...mart&Itemid=53

                      Glemte å si at vi altid kan finne en bra pris på et element til deg da
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by daywalk3r View Post
                        Hovedplanen er jo at jeg skal få mest mulig DB for penga, og som lest på flere topics så mener folk at DD er overprisa? og utifra hva det DD har sagt og B2audio så anbefaler de 15" fremfor 2x8" men som sagt er SLAG og mest DB for penga som spiller rolle her, og jeg har nå heller drøyet kjøpet for å heller få råd til å få bygdkasse i bilen.

                        annen ting skal vel ha nytt batteri, hva er det å anbefale? til altså en Vw golf 3 1,9 TDK skal altså på enheten den 15" eller noe annet. helst at batteri har også muligheten til å få 2x15" hørt mye bra om odyssey?

                        og ang sikring og kabler, til forsterker holder vel med kabling nå har jeg vel 35m2 oppgradere det til 50mm2?
                        sikring som jeg har er en 60A. kanskje litt liten? oppgradere dette til en 100A eller 120A?

                        dempingsmateriell, er det å anbefale til ikke aller billigst mulig men en grei pris inkl kvalitet ?
                        Vil du ha mest DB for penga, tror jeg du skal slite lenge med å finne noe som spiller fetere til prisen enn DD1515. 1stk DD1515 vil nok utkonkurrere 2stk DD1508 pga membranareal. Og motoren som sitter på er meget effektiv og perfekt for en "middelvektklasse" 15". Er vel et par her på forumet som kan uttale seg om hvor sykt dem spiller i forhold til prisen

                        Jeg har testet dem, og dem kan f.eks. ikke sammenlignes med Dynabel DY9815. Selv om DY9815 veier 30kg, har 3 stackede ferritmagneter osv, så trenger ikke det å ha så mye betydning. DD1515 moser DY9815, og prisen er omtrent lik

                        (sier ikke at DY9815 er et dårlig element eller at det gir lite for penga. Bare så jeg ikke blir pepret her Sier bare at jeg har testet begge og at DD er bedre. Og det ville jeg ikke sagt med mindre jeg var sikker på det, for det ville garantert kommet frem før eller siden hehe)

                        DD er på ingen måte overpriset. Dem er satt ned meget mye, som du kan se på sidene våre, og ingen kan kalle DD overpriset med mindre dem har testet DD i anbefalte kassestørrelser og mål og funnet en annen sub som utkonkurrerer i DB i samme prisklasse if you get my drift

                        DD kan virke overpriset da vi har mange elementer folk har råd til og mange elementer folk absolutt aldri kommer til å få råd til, men slik er det nå ikke selvfølgelig

                        Men som sagt, er du ute etter "DB for the buck" er DD1515 et meget godt alternativ
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #42
                          Men Henrik, nå var det jo B2 VS DD som ble snakket om, ikke Dynabel VS DD.
                          Mvh
                          J. Holm
                          www.b2audio.com
                          http://facebook.com/b2audio

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Men Henrik, nå var det jo B2 VS DD som ble snakket om, ikke Dynabel VS DD.
                            Hehe seff

                            Men din HS15 koster vel 3999 hvis jeg husker rett? Og da blir det vanskelig å sammenligne DD1515 mot HS15 (som sikkert er litt kraftigere )
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #44
                              Stemmer det, men ser du på 3515 og HS15 som nok er mere likverdige, da er det jo en annen sak. Skal det være billigst mulig her og nå basert på veil. priser uten noen form for rabatter, ja....da er DD1515 jo et alternativ.
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment


                              • #45
                                Helt enig med deg selvfølgelig

                                Nevnte DD1515 siden han lurte på 2stk DD1508, men er lydtrykk av prioritet er DD1515 et billigere alternativ enn 2stk DD1508 når man ønsker mange DB

                                Men men. Trådstarter har vel kanskje nok info til å velge. Er jo bare å spørre oss begge hvis du lurer på noe, Daywalk3r
                                Tidligere importør for Digital Designs,
                                overtatt av www.dynaBel.no.

                                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                                Comment

                                Working...
                                X