Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuning av kasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuning av kasse?

    Hei

    Har bygget meg en kasse til min pioneer ts-w3001d4 på 45,37 liter. ( Anbefalt er 45,3 liter)

    Denne skal portes men vet ikke hvordan eller hvor mange jeg skal ha. Skal kun høre på musikk med dette samt ha godt med trøkk

    Skal bestille frontsett og diverse fra elutstyr om et par dager så hadde vært fint om noen kunne regnet seg ut til hvordan port/porter jeg må ha
    Attached Files
    Last edited by zr900turbo; 25-08-2009, 01:48.

  • #2
    Hva med å prøve uten port først? Funker oftest bedre til musikk med lukket kasse i bil. I den kassen du har bygget, så vil du få en pen kurve ved å kjøre den lukket, men om du ønsker mere boom, så vil en port på Ø10cm og lengde 42cm gi en tuning på 32hz. Ø10cm port med lengde 22cm gir en kjempe peak ved 42hz og vil låte høyere, men ikke spes pent.

    Den beste løsningen er etter min mening å bruke dette elementet i lukket kasse til musikk!
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      ja, kan prøve uten port først

      Comment


      • #4
        Men er 2 stk Ø5 og 21 cm porter det samme som Ø10 og 42 cm port?

        Comment


        • #5
          Prøv og bruk Port size calculator, så slipper du og vere avhengig av andre

          http://www.carstereo.com/help/Articles.cfm?id=31

          Comment


          • #6
            Takk

            Fant ut at Hertz sin konkurranse port gjør at kassen blir tunet til 36,5 Hz Så tror jeg går for den

            Comment

            Working...
            X