Announcement

Collapse
No announcement yet.

mekke bil noen som er mekaniker her på forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mekke bil noen som er mekaniker her på forumet.

    Hei . jeg har en peugeot 406 turbo, 97 modell. denne bilen trenger ny clutch da utløserlageret har bråket en stund, men nå bråker det ikke lenger, men lukter litt svidd istedet. mao tørr jeg ikke kjøre lenger . på verksted skal de ha 10000 for jobben og ca 2200 for clutchen. Jeg har pengene ,men vil egentlig bruke de på noe annet istedet og håper at kanskje jeg kan finne noen som kan gjøre det for en Audison vrx1.500 her på forumet. jeg betaler delene selvsagt.(blå serie , ganske strøken m filter.)

  • #2
    Er det en diesel turbo? Hadde jeg bodd der nede skulle jeg ha gjort det for deg...

    Er vertfall noe dritt og ha ned kassa på diesel turboen, bensinmotorene er greie og skru på

    Comment


    • #3
      Originally posted by melancool View Post
      Hei . jeg har en peugeot 406 turbo, 97 modell. denne bilen trenger ny clutch da utløserlageret har bråket en stund, men nå bråker det ikke lenger, men lukter litt svidd istedet. mao tørr jeg ikke kjøre lenger . på verksted skal de ha 10000 for jobben og ca 2200 for clutchen. Jeg har pengene ,men vil egentlig bruke de på noe annet istedet og håper at kanskje jeg kan finne noen som kan gjøre det for en Audison vrx1.500 her på forumet. jeg betaler delene selvsagt.(blå serie , ganske strøken m filter.)
      Spør på bilforumet og tilby 2 lapper cash til mannen som vil ta jobben. Bedre det enn 10 lapper
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        Hmm... Samme jobb som jeg må gøre på min Citroen det. Vurderer å ta det selv, men må sette av litt tid til det kan du si.

        Men 10 lapper for den jobben? Jaja, kan jo være som Stianuno sier da at dieselbilene er litt værre å skru på. Verkstedet sier 4 timer på min 1.6 bensin. Da med en timepris på tusenlappen (i værste tilfelle) så ville det kommet på 4 lapper for jobben.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          dette er en bensinbil.

          det er snakk om en bensin bil ikke diesel. jeg har fått beskjed om at det er en 10 timers jobb og jeg har sjekket med 4 verksteder. peugeot er fransk og det hjelper sjelden.

          Comment


          • #6
            Bruker 4-5 timer på clutch skifte i en 2.0l bensin uten turbo, har aldri skiftet på bensin turbo så det vet jeg ikke, men har vanskeligt for og tro at det tar 10 timer!

            Kan sjekke Peugeot standartid på mandag hvis du vil...
            Last edited by Stianuno; 22-08-2009, 15:24.

            Comment


            • #7
              gjerne det

              Jeg fikk det svaret på peugeot skøyen i oslo. og mekonomen og to andre verksteder. Men sjekk gjerne . jeg kan lite om motormekking så jeg må bare stole på verkstedet. kjipt at ingen her på forumet kan gjøre jobben for en vrx 500. Det hadde paset bra nå.

              Comment


              • #8
                Standard tiden er 6,3 timer...

                Comment


                • #9
                  Kan ikke følge standardtimer på Peugeot, da de er litt mer "vrangstilte" enn andre biler.
                  Men, synes fortsatt 10 timer er litt mye da det faktisk er et Peugeot-verksted, og de har oppskrifter på hvordan de skal gå fram.

                  Haynes-boka er også et aktuelt hjelpemiddel for en billig penge, om du finner noen som vil skru, men ikke er helt sikker på bilen
                  2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                  Comment


                  • #10
                    Følger altid standard timer på peugeot verksted...

                    Comment

                    Working...
                    X