Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkel på seteryggen i calibra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vinkel på seteryggen i calibra?

    hei

    lurer på om noen vet hvor stor vinkel det er i baksete ryggen i en opel calibra?

  • #2
    Mål høyden fra toppen av sete og rett ned... Og dybden i bunn..
    Så tar du høyden delt på dybden... da får du tangens til vinkelen...og så tar du invers tangens, og fu har vinkelen
    Tommy D
    Seat Toledo

    Pioneer, Genesis, Alpine

    Comment


    • #3
      evt om dette er til kasse bygging, så kan du ta papir og brette det til arket har 2 rette linjer og en skrå. Bruk en gammeldags vinkelmåler, eller bruk papiret til byggingen
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        tipper 60-65 grader. men dette er jo ENKELT å finne ut av selv da!!

        Comment


        • #5
          Jupp, de færreste sitter og husker vinkler på bakseterygger:P


          Trenger bare en Mdf plate og en bord bit eller lignende..

          Med mine fantastiske paint skills har jeg laget en enkel illustrasjon..



          svarte streker=sete og gulv
          grønn: bordbit eller lignende
          rød: mdf plata du bruker som mal eller hva du nå enn gjør med den:P

          sett den røde mot baksetet, legg den grønne inntil baksetet og den røde og lag en strek på den røde.. Enkleste metoden ever. Uanasett da så har du fått forholdet mellom gulv og sete, Bare sørg for at rød plate er stor nok sånn at om gulvet ikke er helt plant så har du rom for og rette opp iigjen fronten til og bli i lodd og toppen til og bli i vater. eller hvilken som helst vinklel du vil for den sags skyld.


          Mange muligheter og det og faktisk vite antall grader inngår ikke i noen av dem:P
          Last edited by LLH; 12-08-2009, 23:15.
          sound.vision.soul

          Type R

          Comment


          • #6
            tror ikke det kan gjøres enklere enn dette; ta ett mål bak seteryggen. sett målene inn her http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm trykk deretter på 'find volumen' knappen og 'find plater' så kommer vinkelen opp også.

            Comment


            • #7
              takk for svar Men har seg slik at jeg ikke har tilgang til bilen før om en uke eller 2

              Comment


              • #8
                Spør den som har bilen i denne uka eller 2 til å ta målene for deg, om du tror personen er nøyaktig
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  hehe, joda men stoler ikke på min far når det gjelder di målene

                  Comment

                  Working...
                  X