Announcement

Collapse
No announcement yet.

2-veis komponentsett som spiller heavy-metal osv GODT?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2-veis komponentsett som spiller heavy-metal osv GODT?

    Heisann!

    Jeg må ha noen nye fronthøyttalere, som faktisk klarer å få heavy metal og slike ting i bilen til å låte pent! Spiller også mye trance i bilen, så jeg har en variabel musikksmak kan man si!

    Noen som veit om et sett som passer bra? Tenkte rundt 2-3k, men om dere veit om noe som er helt sjukt bra til mine ønsker, kom gjerne med det!
    Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

    Brenden Consulting:
    - Lager websider

  • #2
    tja, jbl power sitt frontsett spiller tøft syns jeg. kan få det til å spille grisehøyt også. pent kan nok diskuteres, men hva som låter pent i mine ører trenger ikke låte pent i dine ører. men uansett så er nok ikke dette av det mest pent spillende. mere partyfaktor.

    Comment


    • #3
      Jbl komponent sett har jeg hatt en gang, jeg skulle hore spille dem da jeg hadde fått ett nytt og bedre komponent sett. De tålte utrolig mye, og det endte med at jeg solgte dem videre

      For 2-3k tror jeg det meste ville spille metal bra, men (nå kommer vill gjetting fra min side) jeg ville kanskje sett på "harde" diskanter til komponent settet da. Focal kommer til hodet mitt når jeg tenker meg om. Dra rundt med en metal plate, og hør din musikk på høytalerene. Ta det som låter best i dine øre.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Originally posted by AnaXyd View Post
        Heisann!

        Jeg må ha noen nye fronthøyttalere, som faktisk klarer å få heavy metal og slike ting i bilen til å låte pent! Spiller også mye trance i bilen, så jeg har en variabel musikksmak kan man si!

        Noen som veit om et sett som passer bra? Tenkte rundt 2-3k, men om dere veit om noe som er helt sjukt bra til mine ønsker, kom gjerne med det!
        Mye metall har jo helt forferdelige innspillinger. Så på en måte vil veldig gode høyttalere lettere avsløre dårlige innspillinger i form av dårlig lyd. Byttet ut høyttalerne i stua som kostet 10k og kjøpte et par til 60k og mye heavy metal låter dårligere dessverre. Gode innspillinger låter derimot vesentlig bedre

        Jeg har Hertz HSK 165 i bilen og er godt fornøyd med det. Men på veldig dårlige innspillinger høres det for å si det slik.
        Alpine
        Audison
        Hertz
        Soundstream

        Comment


        • #5
          Tror nok du heller bør satse på en spiller med gode justeringsmuligheter, så du får justert EQ`en til hver musikktype, det hjelper mye når det er snakk om å få frem god notene. En god høyttaler er ikke til mye hjelp hvis den ikke er rett innstilt.
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            Tror nok du heller bør satse på en spiller med gode justeringsmuligheter, så du får justert EQ`en til hver musikktype, det hjelper mye når det er snakk om å få frem god notene. En god høyttaler er ikke til mye hjelp hvis den ikke er rett innstilt.
            Mvh Werner Harstad

            Comment


            • #7
              God lyd er relativt, det som er bra i noens øyne kan være dårlig i andres øyne. Dra til en bilstereosjappe og ta med deg en cd med metalsanger med gode lydinnspillinger, gode høytalere avslører lett om innspillingen er bra eller ikke. Da tar du de høytalerne du synes låter best, til 2-3k er nok alt bra uansett.

              Comment


              • #8
                Originally posted by berniebp87 View Post
                Tror nok du heller bør satse på en spiller med gode justeringsmuligheter, så du får justert EQ`en til hver musikktype, det hjelper mye når det er snakk om å få frem god notene. En god høyttaler er ikke til mye hjelp hvis den ikke er rett innstilt.
                Man skal vel helst ha jevn frekvenskurv over hele spekteret, uansett musikk Tror ikke det er mange som stiller EQ for hver sang gitt
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by spade View Post
                  Mye metall har jo helt forferdelige innspillinger. Så på en måte vil veldig gode høyttalere lettere avsløre dårlige innspillinger i form av dårlig lyd. Byttet ut høyttalerne i stua som kostet 10k og kjøpte et par til 60k og mye heavy metal låter dårligere dessverre. Gode innspillinger låter derimot vesentlig bedre

                  Jeg har Hertz HSK 165 i bilen og er godt fornøyd med det. Men på veldig dårlige innspillinger høres det for å si det slik.
                  Jeg har også et Hertz HSK 165, godt fornøyd.

                  Comment


                  • #10
                    Takk for svar! HSK165 så veldig bra ut, ihvertfall med tanke på prisen! Denne skal vurderes sterkt hos meg.

                    Så litt på Space K6L også, noen som har noen formeninger om denne?
                    Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

                    Brenden Consulting:
                    - Lager websider

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by spade View Post
                      Mye metall har jo helt forferdelige innspillinger. Så på en måte vil veldig gode høyttalere lettere avsløre dårlige innspillinger i form av dårlig lyd. Byttet ut høyttalerne i stua som kostet 10k og kjøpte et par til 60k og mye heavy metal låter dårligere dessverre. Gode innspillinger låter derimot vesentlig bedre

                      Jeg har Hertz HSK 165 i bilen og er godt fornøyd med det. Men på veldig dårlige innspillinger høres det for å si det slik.
                      Låter ikke hertz hsk søppel uansett inspilling?
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Erik André View Post
                        Låter ikke hertz hsk søppel uansett inspilling?
                        Nei, men det kommer mye søppel via tastaturet ditt.....
                        Alpine
                        Audison
                        Hertz
                        Soundstream

                        Comment


                        • #13
                          er vel ikke bare tastaturet mitt som spyr ut mye søppel på dette forumet, har nemlig til gode å ha hørt et hertz sett (borsett fra ml500) som låter bra.. Men skriver man dritt om fence audio, rockford fosgate eller noe som ikke har "aksept" på forumet så er det greit..

                          Samme tråd (focal låter hard) ler så jeg griner, når focal låter hard er det gjort noe alvorlig feil, de har nemlig gitt brukeren frihet til å velge.. de leverer med delefilter med demping av diskant 6db.. Men så selger jo focal 50 ganger mer høyttalere enn hertz også da.. så ja finnes da en del brukere som syns det å dempe noe i DB er uhørt.. så at focal låter hardt er like mye eller mer søppel enn at hertz låter søppel i mine øyne.

                          Har hørt utrykk som focal diskant er som strikkepinner.. men når jeg hører på hertz og det spiller triangel som to strikkepinner som blir slått sammen, klinger ikke ut i det hele tatt så vet ikke jeg vilken høyttaler som burde blitt kalt strikkepinner..

                          Men for guds skyld, bevis meg det motsatte og jeg skal trekke mine ord tilbake.. enn så lenge låter hertz søppel i mine ører.. og da snakker jeg om tonal riktighet og ikke personlig preferanser
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                          Comment


                          • #14
                            Sorry karer, men må bare si dritt om både det ene å det andre, er en grunn til at Erik kjører focal i sin bil og "spade" kjører hertz... Dere har ikke samma dama heller.. Kalles for forskjellig smak.. Uansett, jeg veit at dere elsker å diskutere det såå xD

                            Selv om jeg verken har hatt hertz eller focal, har jeg mere lyst på focal...
                            Selv om jeg har en "dårlig" SONY (mange mener de er dårlig) spiller, så har jeg en sånn "treble" justering om diskanten blir kvass

                            Mvh Even S. Jensen
                            Mvh Even S. Jensen
                            Tlf 41091189
                            Digital Designs, nothing is even close!

                            Comment


                            • #15
                              Du kan jo heller bevise med målinger av frekvensgang at Hertz ikke spiller tonalt riktig?

                              At jeg synes det spiller bra og du synes det spiller dårlig er derimot personlige preferanser og kan ikke bevises eller motbevises.

                              Jeg hørte jo bilen til Jonny B mens det sto Hertz i den og jeg syntes det spilte veldig bra. En kjapp titt på sidene til Emma viser at han slo deg på lydpoeng i NM det året også. Med såvidt jeg husker midbass og mellomtone fra Hi-Energyserien.

                              Uansett har jeg ikke sett at trådstarter skal sitte å finlytte til triangler i stille omgivelser, men spille metall og trance. Jeg har aldri sagt at HSK 165 er high-end, men til daglig bruk og moro funker det bra. Men hvis du f.eks. hører Linkin Park - Hybrid Theory som er spilt inn med forvrening så hører du forvreningen altfor godt. Siste plata fra Metallica også. Hører man mye på så dårlige innspillinger kan det være en ide å kjøpe noe som er dårligere og "maskerer" forvrengningen mer.

                              For drøye 2000 så gjør du uansett ikke et bomkjøp med HSK 165.
                              Alpine
                              Audison
                              Hertz
                              Soundstream

                              Comment

                              Working...
                              X