Announcement

Collapse
No announcement yet.

focal diskant spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • focal diskant spørsmål

    Har ett spørmål ang. diskant fra focal. Har jo idag polyglass 165v2 frontsett. Diskanten som fulgte med det settet er vel ikke kjent for å være den beste så lurte på å bytte den ut med en diskant fra ett eldre focal power (gul midbass)sett. Så lurer igrunn på om det vil ha noe for seg? (Mener den var bronsefarget denne diskanten) og ser ut til å passe i diskantkoppene jeg har. Og hvilket delefilter burde jeg bruke. Skulle tro det fra power serien var noe bedre? og vil det ha stort og si at dette var ett sett med 5.1/4 midbass og ikke 6.5" som jeg har idag? Skal prøve å få med meg noen konkuranser på tampen av året for å kunne være med i nm. Men pr.dags dato har jeg bare samme frontsett som ifjor og må stille i adv. så må prøve å gjøre det beste ut av det. Har absolutt ikke tid til å bygge om nå så får bare være som det er ut sesongen.
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    Er bare å forte seg på konk nå.. Det skal jo MYE til at du ikke skulle kvale til nm, du trenger 2 konkurranser og bli blandt de 10 beste i hver konk. Sjelden det er over ti i hver klasse ja...
    Moro om du dukker opp! Er konkurranse i kristiansand til neste helg..

    Anng. diskanten, så aner jeg ikke hvem som er best, men det er bare å koble på den du har liggende og høre det. Bruk det delefilteret som allerede er koblet til og sjekk om du hører forskjell til det bedre.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      jeg kunne kanskje tjene noe på å dele det aktivt? siden jeg har 2 kanaler ledig så er det jo fort gjort å dra noen høytaler kabler bakover. Har forresten alpine 9887R spiller.
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

      Comment


      • #4
        det er jo bare å prøve det så finner du ut!

        Comment


        • #5
          Hm.. Ville vel kanskje delt aktivt ja?
          Uansett burde det vel kanskje være best med delefilteret for 6,5" - slik at du ikke risikerer at du struper midbassen med et delefilter for en 5,25"? Bare en tanke.

          Men som allerede nevnt - det er jo bare å prøve seg frem
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #6
            får se om jeg kjøper noe kabel å strekker bakover. i værstefall er det jo bare koble til delfilterene bak igjen.
            Diskantene heter forresten tn45.
            Last edited by biffen071278; 07-08-2009, 20:39.
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment

            Working...
            X