Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybygging av anlegg i en VW golf2, forhandlere se her!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybygging av anlegg i en VW golf2, forhandlere se her!

    hei, så og si ny på dette forumet har drevet med anlegg siden jeg var 14 til nå (18) jeg har nå bestemt meg for å gå STORT innkjøp av HEFTIG anlegg som skal i en VW golf 2, det skal bli bygd pent og ordentlig "showcar" rett og slett. jeg har hatt mye bra og dårlig av anleggsmerker, RF,Dynabel, Sony, Pioneer, clarion, kenwood, audiobahn,SPL osv osv. MEN nå skal jeg ha noe som være ekstremt, noe dra seg langt på DB-drag jeg tenker 140-150 DB? jeg er klar for lydisolere hele bilen. så det jeg trenger dere og forhandlere til er å finne BESTE muligheten for meg og min golf 2 1,8 GTI.

    det jeg ønsker meg:
    komponettsett foran og 2sett coxial foran/bak. 6,5? + forsterker som drar dette med kvalitet og pen lyd
    sub 8,10 eller kanskje 12 + bassbygd kasse bak i bagasjerommet - dag johansen?
    monoforsterker, GZ,Dynabel, soundstream?
    kabler,batteri foran og bak?
    cdspiller/mulitimediaspiller

    Budsjett: 25 000-30 000kr


    PS: bilen er nå blitt ferdig bygd motor, godkjent med senkesett og og GTI motor. Bilen venter bare på anlegg

    Og dere forhandlere, send meg PM eller epost av hva dere har og tilby

    Epost: blueboy314@hotmail.com
    Last edited by daywalk3r; 26-07-2009, 13:56.
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

  • #2
    du kan kjøpe subbene mine 4stk dynabel DY9815 15" subbere.. spiller 147,5 db ved 37hz i en 500L kasse..

    hadde alt i en golf 2
    bilstereo pensjonist!

    golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

    Comment


    • #3
      Originally posted by rfboy View Post
      du kan kjøpe subbene mine 4stk dynabel DY9815 15" subbere.. spiller 147,5 db ved 37hz i en 500L kasse..

      hadde alt i en golf 2
      hei, takk for tilbudet, men er ikke interessert i 15"
      Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

      Comment


      • #4
        okey, den er god
        bilstereo pensjonist!

        golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

        Comment


        • #5
          Originally posted by daywalk3r View Post
          hei, takk for tilbudet, men er ikke interessert i 15"
          Hvorfor ikke, om jeg tør spørre?
          Alpine 137BTi
          B² Audio = Lyd


          '97 E39 528

          Comment


          • #6
            Originally posted by daywalk3r View Post
            Tror ikke den e-postadressen funker, fikk i alle fall feilmelding på den. Kanskje du mangler en L?
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Ehm, først og fremst er det stor forskjell mellom 140 og 150 dB. Byggingen bør være relativt velstrukturert og godt planlagt om du sikter på 150dB, hvertfall i forhold til 140dB som er relativt lett å oppnå i en Golf 2.

              Når det gjelder utstillingsaspektet, så kan jeg ikke huske å ha sett en "showcar" som spiller ~150dB, og samtidig har en installasjon egnet for utstilling (unntatt dersom det er en vegginstallasjon, da), selv om det sikkert finnes (?).

              Som en siste ting, så er det et par ting som skurrer for meg når du sier både komponentsett + 2 sett coaxial foran og bak, og samtidig kvalitet og pen lyd. Det spiller nok høyt, men for meg høres det ut som et eneste stort faseproblem, som ikke vil spille særlig pent.

              Et skikkelig godt komponentsett foran, kombinert med en heftig tokanals (eller brokoplet firekanals) forsterker ville vært mitt valg. Skal du beholde originaldashbordet, kan du ha mellomtonen til et treveis komponentsett i dashen. Treveis har potensiale til å spille litt høyere enn et tilsvarende toveis sett.

              Når det gjelder bassen i bagasjen, er det greit å vite hvor mye plass du vil ofre for bassens skyld. Skal du ha bagasjeplass igjen ved siden av basskassa - eller skal du "dra den helt ut" og ha en gigantisk kasse utover der baksetene er i dag?

              Comment


              • #8
                Originally posted by B2 Audio View Post
                Tror ikke den e-postadressen funker, fikk i alle fall feilmelding på den. Kanskje du mangler en L?
                hei, stemmer nok det :/ var litt rask med å skrive
                Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Keltern View Post
                  Hvorfor ikke, om jeg tør spørre?
                  liker ikke helt bassen du får fra en 15" syns det blir for "durre" bass liker de slaga du får fra 10 og 8"
                  Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    da har du hørt 15" i feil kasser
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by daywalk3r View Post
                      liker ikke helt bassen du får fra en 15" syns det blir for "durre" bass liker de slaga du får fra 10 og 8"
                      Som Eirik sier, da har du hørt 15" med feil kasse / feiljuster / for lite effekt.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by neptyr View Post
                        Som Eirik sier, da har du hørt 15" med feil kasse / feiljuster / for lite effekt.
                        Skal vel klare å motbevise den teorien at 15" spiller shait når jeg får HX380` n min i passaten.
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment

                        Working...
                        X