Announcement

Collapse
No announcement yet.

innspilling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • innspilling

    Har kjøpt meg to nye komponentsett. Lurte på om det er sundt for høyttalerne å bli innspilt på et inne-stereoannlegg, eller om de ikke takler det?
    Alpine 9855r
    x2 Dynabel BF2252
    Seas Lotus Reference

  • #2
    Er vel generelt en dårlig ide, siden komp settet normalt er 4 ohm mens innehøytalere ofte går opp til 8 ohm..

    Så det er vel egentlig ikke noe god ide om du har høytalere koblet til forsterker fra før, eventuelt at forsterker ikke takler lavere enn 6 ohm, noe som er høvelig normalt for stueanlegg.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      kjør ett par i serie på hver utgang, da blir det 8 ohms last på forsterker..
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        fleste hjemme forsterkere i dag takler vel 4ohm, mitt frontsett lå å spilte på hjemme stereon mens jeg bygde bilen. Ikke noe som har tatt skade av det.

        er jo bare for å få bevegelse i elementet, ikke dra på hvis du ikke har bygd kasse til de da, mine lå bare rett på gulvet nemlig
        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

        Comment


        • #5
          med så råe elementer som du har så gjør d vel ikke noe at di ligg løs på gulve
          Focal
          Mosconi
          Pioneer

          Comment


          • #6
            du for ta turen til bodø til helga, er på city nord på lørdagen så kan du få høre på de "råe" elementene

            er vel "bare" bare 30 mil å kjøre ca
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

            Comment


            • #7
              Jeg banner høyt pga jeg har jobb helg i helga. Så jeg kan ikke ta turen til Bodø, selv om jeg så veldig gjerne skulle ønske det. :|
              Sture Vedal

              Comment

              Working...
              X