Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har erfaring med sonicelectronix?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har erfaring med sonicelectronix?

    Hei.
    Kanskje litt feilplassert, men eg viste ikkje kor eg skulle plassere denne her.

    Men det er lurer på er; er det noen som har erfaring med http://www.sonicelectronix.com ?

    Vurderer og kjøpe Hifonics XXV-Thor, 6 meter 50mm2 kabel, og noe småtteri.
    Men som dere ser, så er det ikke så lite penger det er snakk om, så eg vil gjerne vite om det er noe og stole på. Ser ut som en seriøs side, men er ikke sikkert.

    Hifonics XX-Thor koster 19.995 hos www.hifonics.no
    Denne nettsiden har ikkje XX-Thor lenger, men de har en dyrere. XXV-Thor.

    På denne nettsiden har de XX-Thor for 4575.- (inkl. 25% moms) + ca 1200 i frakt.
    XXV-Thor koster 5556.- (inkl 25% moms) + frakt. Ikke store forskjellen, men de har jo ikke XX- serien lengre. Hva er forskjellen egentlig?

    Men for å være på den sikre siden, stemmer det at kursen er 6,1? Er det eg har regnet med nå.

    I så fall er det MYE for pengene.

    Takker for svar.
    Mvh. Larsi
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

  • #2
    litt feil plassert ja.. hehe. men men, det årner seg nok..

    Må det være hifonics? Eller er 3000+ watt målet? Isåfall, se her: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=338 Tror ikke du får nesten 4000watt noe billigre.. Brukt riktig nok, men heller det en og handle fra andre siden av dammen og få de kjipeste ventetidene på eventuelle garanti saker..
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      Tror heller eg handler over dammen ja
      Av en eller annen grunn så liker eg ikkje RF sine forsterkere.
      Også er Hifonics`en billigere i lengden. tjener jo xxxx antall penger om eg selger den igjen senere i tid.

      3000w rms i 1ohm = perfekt til mitt bruk. I og med at eg har en sub som krever litt, så det er målet ja. Og selvsagt minimalt med penger, men likevel legge litt i det for å få kvalitet.
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Larsi View Post
        Tror heller eg handler over dammen ja
        Av en eller annen grunn så liker eg ikkje RF sine forsterkere.
        Også er Hifonics`en billigere i lengden. tjener jo xxxx antall penger om eg selger den igjen senere i tid.

        3000w rms i 1ohm = perfekt til mitt bruk. I og med at eg har en sub som krever litt, så det er målet ja. Og selvsagt minimalt med penger, men likevel legge litt i det for å få kvalitet.
        Hvorfor ikke høre med Eltek eller en forhandler om tilbud på 2 stk Dynabel BF7501? Da har du 4500wrms i 2 ohm. Eller 2500w rms i 1 ohm pr amp. Du MÅ ikke ha akkurat 3000wrms, jo mere jo bedre
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #5
          et lite tips... til ting som er så enkelt å finne frem som dollar kursen i usa... bruk google eller noe kanskje???
          siden ikke kursen er 100% lik hver dag så blir det så teit å sette inn et svar her så jeg gir deg svaret på google..

          USD to NOK <-- LINK
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tommen View Post
            Hvorfor ikke høre med Eltek eller en forhandler om tilbud på 2 stk Dynabel BF7501? Da har du 4500wrms i 2 ohm. Eller 2500w rms i 1 ohm pr amp. Du MÅ ikke ha akkurat 3000wrms, jo mere jo bedre
            Han har jo ikke mulighet til å koble i 2 ohm, og i 4 ohm gir to linkede forsterkere 3000W RMS igjen. Uansett tror jeg det bør tenkes på mer strøm før man bryr seg om mer watt.

            Uansett har Engenaudio tilbud på Soundstream XXX-6500D som leverer over 4000W RMS ved vanlig spenning i 1 ohm.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #7
              var litt "høye" priser i forhold til det eg kan få Hifonics`en. Men som er det jo i usa, som sagt.

              Kunne godt tenkt meg den Soundstream forsterkeren, men er redd det blir for mye!? Nå er ikke eg proff i dette her, så må dere si meg om det er for mye, hehe

              Ellers så har eg Maxxima 900 Svart batteri som ekstra, og muligens eg kjøper et til.

              Alt av kabler skal oppgraderes fremme.
              Dynamo -> Starter (+)
              Starter -> Batteri (+)
              Motorblokk -> Batteri (-)
              Karroseri -> Batteri (-)

              Men er det noen som synes eg bør gå for Hifonics forsterkeren hos sonicelectronix?

              Venligst ikke kom med andre forslag hvis det ikke er bedre enn Hifonics`en i effekt, prisen kan strekkes en smule.
              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

              Comment


              • #8
                Det blir aldri for mye, du justerer jo bare med gain. Ellers blir jo et stakkars maxxima veldig lite for slike effekter.
                Alpine
                Audison
                Hertz
                Soundstream

                Comment


                • #9
                  Eg har maxxima bak, og det orginale fremme.

                  Hvis eg kjøper et maxxima til, så blir det et fremme og et bak, eller begge bak og orginalt fremme hvis det er mulig.
                  It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                  Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                  Comment


                  • #10
                    du bør kjøre like batterier hvis du har 2 eller mer..
                    hvorfor?

                    forskjellig indre motstand i batteriet vil føre til at batteriene lader hverandre ut.

                    så ifølge posten din over her lønner det seg med et fremme og et bak.. eller begge bak og IKKE noe fremme
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment

                    Working...
                    X