Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri lading!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri lading!?

    Batteriet mitt har flata ut for en eller annen grunn! Det er et Optima rød top, og så tok jeg en helt vanlig lader å satte på batteriet! Men ladern slo seg ut!? :S Så jeg lurer på om det er en spesiell lader jeg må bruke på tørr/gelebatteri? :S Har ikke hørt noe anna en at det skal gå med vanlig lader! Eller tar jeg helt feil!


    Trenger svar rimelig kjapt:S

    På forrhånd takk
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

  • #2
    rød optima har jeg også kvelda noen av...møkkabatteri...
    men prøv med en ctec multi 7000 lader.....f.eks.
    TEAM RE-LOUD
    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

    Comment


    • #3
      Originally posted by re-load View Post
      rød optima har jeg også kvelda noen av...møkkabatteri...
      men prøv med en ctec multi 7000 lader.....f.eks.
      Lettere sakt enn gjort det du!
      Vet ikke noen som har noe anna lader rundt om! Men kan prøve en gang til, var en anna fyr som satte på ladern. Kan godt hende han satte på polene feil og for den saks skyld:P
      Pioneer - Hertz - Zealum
      Prosjekt Volkswagen Passat 3B
      Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

      Comment


      • #4
        Faan, prøvde en gang til! Det som skjedde var følgende:

        1. Slo på ladern
        2. PLutselig sto den å dirra på 6(Husker ikke om det er ampere eller hva der er:O)
        3. slutta å drirre å den slår seg av
        4. så starter den med samme ulla igjenn!

        DAMN, skjønner ikke hva det kan være! Noen som vet hva eller har vært borti det samme? :S
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #5
          er det noen min/max bryter på laderen? sett denne til min i såfall..

          problemet er at laderen ikke klarer strømmen som skal til når batteriet er så flatt som det tydeligvis er.

          Comment


          • #6
            Mange elektroniske ladere klarer ikke å tilføre et flatt batteri strøm. Det beste er å ta med batteriet til en batteributikk, som bruker likerettere for lading. De kan lade opp batteriet for deg igjen og det koster nok ikke over 100 kr engang, verdt å forsøke før du evt kjøper nytt
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by InstallBay View Post
              Mange elektroniske ladere klarer ikke å tilføre et flatt batteri strøm. Det beste er å ta med batteriet til en batteributikk, som bruker likerettere for lading. De kan lade opp batteriet for deg igjen og det koster nok ikke over 100 kr engang, verdt å forsøke før du evt kjøper nytt
              Ja litt kjipt å begynne å jøpe nytt siden det har stått i bilen i bare noen få uker! Får i alle fall gå å klage da! Men skal se om jeg får lånt bedre lader fra et verksted her på øra!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #8
                Du kan sjokklade det en liten stund (~ 17v ~) for å få opp spenningen til et visst nivå, så kan du lade den videre med en vanlig lader.

                Pass på så du ikke sjokklader det for lenge, da du kan skade batteriet.
                Honda Civic
                Audison Thesis

                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                Comment


                • #9
                  Originally posted by RiZLa View Post
                  Du kan sjokklade det en liten stund (~ 17v ~) for å få opp spenningen til et visst nivå, så kan du lade den videre med en vanlig lader.

                  Pass på så du ikke sjokklader det for lenge, da du kan skade batteriet.
                  Skal ta med batteriet på verksted om Mandan! Har et reservebatteri som står på lading nå som skal inn i bilen! Skal se om en skikkelig lader får til å fikse batteriet! Vis ikke skal jeg faan meg ha penga tilbake! Er jo ikke en måned gammelt en gang! Da blir det Kinetik som skal inn, for jeg forventer at et splitter nytt batteri ikke skal begynne å fucke seg opp etter under en måneds enkel bruk!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment

                  Working...
                  X