Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBL GTi 12", hvilken forsterker anbefales?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JBL GTi 12", hvilken forsterker anbefales?

    Hei!

    Har kommet borti en kar(nesten nabo faktisk) som selger 2x12" JBL GTi i en spesialbygd lukka kasse(25mm mdf), han skal ha 6000kr for den og det frister no helt ***** å gå for den! Hørte på den i går, og til og med i den panser-bmw'en hans så tok bassen ordentlig balletak!

    Hvilke krefter må til for å dra dette beistet på en god måte? Vurderer å kjøpe elementer+kasse, og selge det ene elementet og sette det andre i en litt større porta kasse..

    Alt av batteri etc. i bilen min er orginalt, og det ligger 25mm2 kabel klart til oppkobling, holder det med en forsterker som er på ca. 1000w rms i 2\4ohm for å få litt ordentlig trykk?

    Kan legge til at han som har kassa nå bruker en rockford T40001BD som han kjører i 1ohm, gelebatteri og spesialbestilt sikringsholder på 300A osv.. Jeg er kun interessert i å legge kabler og smelle inn kassa uten å oppgradere batteri osv..
    Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

  • #2
    Hjelper om du forteller hvilke elementer det er. Altså JBL "modell" 12". Også spolekonfigurasjonen
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Som jeg har skrevet så er det GTI elementene! Doble 6-ohm spoler..
      Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

      Comment


      • #4
        Tror nok det skal gå fint med 1000watt RMS, det brukes ikke så veldig mange watt ved musikkspilling.
        Med mindre du skrur opp det du klarer og sitter med høreselsvern :P

        Se om du får tak i en forsterker til rundt din prisklasse du kunne lånt, og lån kassa av gubben og test.
        Om han vil selge så er nok ikke det noe problem
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by thomzi View Post
          Som jeg har skrevet så er det GTI elementene! Doble 6-ohm spoler..
          La ikke merke til det jeg hehe. Er det disse: http://strommen-bilradio.no/product_...oducts_id=1075

          Hvis det er 2 slike i en kasse for 6 lapper hadde jeg ikke nølt ett sekund

          Men skal du ha ordentlig futt i dem ville jeg kjørt på med 2 kilowatt RMS. Det er hvis du skal ha virkelig trøkk ut av dem
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Originally posted by thomzi View Post
            Hei!

            Har kommet borti en kar(nesten nabo faktisk) som selger 2x12" JBL GTi i en spesialbygd lukka kasse(25mm mdf), han skal ha 6000kr for den og det frister no helt ***** å gå for den! Hørte på den i går, og til og med i den panser-bmw'en hans så tok bassen ordentlig balletak!

            Hvilke krefter må til for å dra dette beistet på en god måte? Vurderer å kjøpe elementer+kasse, og selge det ene elementet og sette det andre i en litt større porta kasse..

            Alt av batteri etc. i bilen min er orginalt, og det ligger 25mm2 kabel klart til oppkobling, holder det med en forsterker som er på ca. 1000w rms i 2\4ohm for å få litt ordentlig trykk?

            Kan legge til at han som har kassa nå bruker en rockford T40001BD som han kjører i 1ohm, gelebatteri og spesialbestilt sikringsholder på 300A osv.. Jeg er kun interessert i å legge kabler og smelle inn kassa uten å oppgradere batteri osv..
            Jeg solgte for kort tid siden 4 stk av den nyere utgaven for 8000 kr

            Men prisen på 6000 er egentlig bra den også, men vil tippe der er rom for noe pruting siden hans også har vært til salgs en stund på finn.no.

            W12GTi krever endel effekt for at det skal bli noe særlig trøkk av de, er ikke spesielt lettdrevet, men med nok effekt spiller de vanvittig bra!

            Comment


            • #7
              Vurderer denne: http://www.sonicelectronix.com/item_...Xi+1210D.html#

              Kommer på ca. 2500kr inkl. frakt og moms
              Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

              Comment


              • #8
                Det vil nok gi et helt kurrant trøkk, og du kan nok menge deg med dem andre som har bil som rister med den forsterkeren. Men som sagt, 2 kw ville vært helt knall på de subbene
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Jeg har sett/hørt va en slik brutus forsterker kan klare, men jeg husker ikke om det var 1200 eller 1500 av en eldre serie jeg hørtel. Den ble brukt til å lage lyd i noen Audiobahn subber om jeg ikke husker helt feil.

                  Forsterkeren var tung, noe som jeg mener tyder på kvalitet, med mindre det var noen solide kobber kjøllere/klumper inne i den.

                  Det er en stund siden som sagt, men jeg tror den leverer det den lover og gjør jobben helt greit..
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    disse subbene trenger MYE kraft!
                    for det første trenger du MYE strøm!
                    holder ikke med 25mm2..
                    en kompis av meg hadde 2 batterier, 2x50mm2 kabel og 2 stk rockford t10001bd forsterkere og det holdt ikke..
                    *VW Passat 2,0 TDI*
                    VW Golf II 1,8 - solgt
                    Nissan Cherry GTT - kjilt
                    VW Golf III VR6 - solgt

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Svendsen View Post
                      disse subbene trenger MYE kraft!
                      for det første trenger du MYE strøm!
                      holder ikke med 25mm2..
                      en kompis av meg hadde 2 batterier, 2x50mm2 kabel og 2 stk rockford t10001bd forsterkere og det holdt ikke..
                      mulig det hadde noe med fuckford forsterkerene å gjøre?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Svendsen View Post
                        disse subbene trenger MYE kraft!
                        for det første trenger du MYE strøm!
                        holder ikke med 25mm2..
                        en kompis av meg hadde 2 batterier, 2x50mm2 kabel og 2 stk rockford t10001bd forsterkere og det holdt ikke..
                        Vel... Han som har anlegget har 1 batteri ekstra, t4000 forsterker og ligger dønn stabilt på litt over 14 volt når subbene trykka som faen.. Har også en kompis med 1x 10" jbl gti og 25 eller 35mm2 kabel+en soundstream forsterker som kjører 800-900w rms i 2ohm og det holder i massevis
                        Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                        Comment

                        Working...
                        X