Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med valg av annlegg i MB 190E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med valg av annlegg i MB 190E

    Hei har en 190E som jeg skal oppgradere litt, kan si med en gang det ikke er aktuelt å ha noe som helst sub i bilen da jeg er glad i å ha plass i trunken. Vill ha komponentsett i dørene å en form for lyd bak, ikke noen god erfaring med 6x9 til nå men kan jo altids prøve igjen. Lurer på hvilket oppsett ville dere gått for her? kombinert med hvilken forsterker? regner med jeg må ha en 4 kanaler vertfall ?

  • #2
    hva med ett free air element i hatthylla?
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

    Comment


    • #3
      er litt fersk på området, hva definerer et "free air element" ? egen gruppe eller ?

      Comment


      • #4
        Jeg tror du har plass til et 5,25 toms element i framdøren, har jeg ikke rett? Eller har du i døren og i dashen, eller var det bare i dashen?

        *evigheter siden jeg har vært i en 190...*

        Hadde jeg vært deg, ville jeg gått for et komponent sett framme. Og brukt en god del penger på dette, og en forsterker til å drive dette.

        Har du ikke spiller, er det det første du kjøper deg.

        Om du vil ha høytalere bak, gjør du det.

        Free air element er vel en sub som ikke "trenger" en kasse..

        Jeg ville sett på merker som: Hertz, Focal, Morel, UsAmps, Audison, Alpine og Pioneer. (De to siste er spillere.) Hva har du tenkt å bruke på anlegget? og er du villig til å kjøpe saker litt etter litt, er mulig å få ganske bra saker om man gjør det slik
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          det er ett element man ikke trenger kasse til. er vel ikke mange som har det men mener focal har en sånn 11".http://www.iceaudio.no/index.php?fun...r&vnr=X11V5442
          Man monterer rett å slett høytaleren i hatthylla uten kasse. sikkert ikke like effektiv som en i kasse men langt bedre en 6x9
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment


          • #6
            har spiller fra før. Har heller ikke noe i dørene fra før så dette må lags står noe 4" coax greier i dashen that's it så det greieste ville jo vært å hatt et komponentsett som ikke bygger så mye i dybden for da slipper jeg å bygge ut dørdekslene så mye. Ang mye jeg vill bruke på annlegg nå så er det så lite så mulig da det står litt andre ting på handlelisten før det blir noe seriøs bygging (handler deler til vinteren) Må bare beklage om det er vanskelig å forstå mine ønsker :P. Kan også nevne i hattehyllen så ligger det en stål avstiver rett under som ikke er morsom å kappe i så her er det igrunn også greit med elementer som ikke bygger mye i dybden .

            Comment


            • #7
              er hvertfall en 190 utenfor blokken har som har ett basselement montert i hatthylla ser jeg.. men vet ikke om han har kuttet noe...
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                vet det er veldig mangen som kapper hull der, har gjort det selv på en av de tidligere bilene mine for å få plass til 6x9, men da denne bilen skal brukes litt mer aktivt på bane o.l så vill jeg ikke lage til unødvendige flexe punkt

                Comment


                • #9
                  Hvis du skal ha sub i hattehylla må du fjerne førstehjelp skrinet, da får du fint plass til en 8" eller en slim 10"

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har en 190E selv nå og jeg har 4" forran. 5,25 blir veldig trangt og kanskje ikke mulig. Bak har jeg ett 3 Veis komponentsett med 6,5" og det klarte jeg akkuratt å få plass til uten å kutte noe noe metall under. Du får en 10" ned i hattehyllen der førstehjelpsskrinet er men den må da være slim verson for att den ikke skal crache med ruta. HVordan budskjett hat du?
                    Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                    Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                    Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                    Comment


                    • #11
                      En bekjent kjøpte 1stk DDCX4 og 1stk DDCX6.5 fra Digital Designs, og spilte bedre enn våres forventninger med tanke på kasse og slikt. Du får si ifra om det skulle være av interesse å prøve ut

                      EDIT: Ikke CX6.5, men CX6x9
                      Last edited by DD-Henrik; 01-06-2009, 23:25.
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        er ikke 6,5" i dørene orginalt så isåfall må du lage noe
                        Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                        Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                        Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                        Comment


                        • #13
                          Får kjøpt slike dørtrekk med rom til 6,5" til 190E, koster flesk nytt, men så det lå ett ute til salgs for litt siden.

                          Eller så kan du jo støpe selv i glassfiber, sett det har ligget en DIY her på forumet.

                          Comment


                          • #14
                            hei hei, dørdekslene blir bygget om til å passe 6.5 eller 5.25. Budsjettet er ikke sprekt blir litt build as i go

                            Comment

                            Working...
                            X