Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spenning faller ved tilkobling av forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spenning faller ved tilkobling av forsterker

    Jeg har ett problem med forsterkeren (planet audio p600.5s). Når jeg måler spenning på kablene har jeg 12V på power og remote, men når jeg kobler til forsterkeren faller spenningen på power til ca 4V mens remote fortsatt er 12V. Protection lyset kommer på, men ikke powerlyset. Er forsterkeren defekt eller skyldes dette noe annet?

  • #2
    Tar jeg ikke helt feil så skal ikke remote kabelen ha 12V, den skal bare gi signal fra spiller til forsterker. Du må måle mellom pluss og minus, gjør det ved batteriet deretter måler du ved forsterker.
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

    Comment


    • #3
      Originally posted by CReaL View Post
      Jeg har ett problem med forsterkeren (planet audio p600.5s). Når jeg måler spenning på kablene har jeg 12V på power og remote, men når jeg kobler til forsterkeren faller spenningen på power til ca 4V mens remote fortsatt er 12V. Protection lyset kommer på, men ikke powerlyset. Er forsterkeren defekt eller skyldes dette noe annet?
      Mål om du har god jording til forsterkeren. Har du dårlig jord kan du måle 12v når den er ubelastet og når du belaster den øker motstanden og spenningen synker. Selv om det er spenning der er det ikke sikkert att det er strøm der. Du kan også måle motstanden mellom pluss og minus i forsterkeren din for å kontrollere att det ikke er noe tull der.
      Remoten skal være 12V

      Comment

      Working...
      X