Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til elementer som trenger liten kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til elementer som trenger liten kasse

    min lillebror har i dag en soundstream T4 basser i en relativt stor kasse

    nå vil han ha noe mindre for å kunne få utnyttet plassen i bilen bedre, hva er alternativene hvis han skal prøve å komme på samme nivå når det gjelder lyd

    klarer 2 stk 12" slimelementer av ymse merke å matche?

    bilen er en volvo 945 med relativt god plass men pga div hobbyer trenger han som sagt nesten hele bagasjerommet, og da må kassa på nesten 100 liter ut

  • #2
    Du gjør det ikke lett for oss da.. "samme nivå når det gjelder lyd"? Hæ?
    Snakker du om kvalitet eller dB? Begge?

    Comment


    • #3
      Originally posted by epifant View Post
      Du gjør det ikke lett for oss da.. "samme nivå når det gjelder lyd"? Hæ?
      Snakker du om kvalitet eller dB? Begge?
      hehe er vel en blanding av begge deler, seff lydkvalitet veier jo mere enn db.
      men han vil også ha muligheten til å guffe på så det rister godt og kiler i nakkehårene hvis dere skjønner

      Comment


      • #4
        Earthquake SWS sine suber får uendelig mye skryt av "alle" her på forumet hvertfall.. Jeg har ikke erfaring med de selv, men etter det jeg har lest her inne, så har jeg ingen problemer med å anbefale de=)

        Personlig syntes jeg de koster litt for mye, men nå er det ikke jeg som skal betale for dette heller da..
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

        Comment


        • #5
          Vel, ett element i relativt stor kasse vil gi bra med nivå nedover i frekvens, så å matche det med mindre kasse og samme forsterker blir tricky i beste fall... Peerless XXLS-elementene skal ha god følsomhet ved lave frekvenser og bra slaglengde. Ikke koster de allverdens heller, ~1600,-

          Comment


          • #6
            Å få samme lydtrykket som med T4 i stor kasse skal meget godt gjøres, det er en av mine favoritt elementer.

            Det beste jeg kan anbefale er Soundstream Reference RFW10 som spiller bra i så små lukkede kasser som 14 liter pr 10" Har 2 stk på lager som går for 1300,- pr stk på tilbud. 2 stk i hvert sitt kammer på ca 21 liter er glimrende.
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              Originally posted by Engen Audio View Post
              Å få samme lydtrykket som med T4 i stor kasse skal meget godt gjøres, det er en av mine favoritt elementer.

              Det beste jeg kan anbefale er Soundstream Reference RFW10 som spiller bra i så små lukkede kasser som 14 liter pr 10" Har 2 stk på lager som går for 1300,- pr stk på tilbud. 2 stk i hvert sitt kammer på ca 21 liter er glimrende.
              skal videreformidle dette, ja den t4 bassern er rimelig heftig.

              men nå har han jo hengt seg opp i JL audio 13tw5 så aner ikke hva det blir til jeg.

              men har du mange igjen av disse soundstream elementene?

              Comment


              • #8
                Polk Audio DB elementene er jo også noe å tenke på! 12"ern trenger ca 25l lukka kasse og 10" skal ha 18l..
                De elementene spiller ihvertfall rimelig heftig i fabrikkassa fra polk! Hadde 2x12" kassa for et par år siden!
                Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

                Comment


                • #9
                  Hva med disse elementene http://planethifi.no/catalog/product...roducts_id=513
                  har ingen erfaring med disse men de trenger iallefall ikke noen stor kasse.
                  Mvh Thor Helge N. Rønning
                  Alfa Romeo 156 1.8 TS
                  Citroen Xantia Racerbil
                  Alpine Ground Zero Focal

                  Comment


                  • #10
                    Husk at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom slim-elemnter og hvor liten kasse de skal ha.
                    Earthquake SWS er vel et godt eksempel på det, de spiller grisebra, men ikke i små kasser.
                    Jeg holder en knapp på Soundstream RFW-10, disse spiller veldig bra i små kasser, men trenger litt effekt.
                    (hvilket gjelder alle elementer som skal spille dypt i små kasser)

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dag Johansen View Post
                      Husk at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom slim-elemnter og hvor liten kasse de skal ha.
                      Earthquake SWS er vel et godt eksempel på det, de spiller grisebra, men ikke i små kasser.
                      Jeg holder en knapp på Soundstream RFW-10, disse spiller veldig bra i små kasser, men trenger litt effekt.
                      (hvilket gjelder alle elementer som skal spille dypt i små kasser)

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      brodern har en MTX 1000D vet ikke om denne holder til eventuelt 2 slike jeg?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Marius__ View Post
                        brodern har en MTX 1000D vet ikke om denne holder til eventuelt 2 slike jeg?
                        Jeg kjenner ikke forsterkeren, men ut i fra navnet tipper jeg den er på tusen-ish watt og da er den helt sikkert kraftig nok.
                        Har han en stk T4-12 i dag tror jeg ikke han blir skuffet med 2stk. RFW-10.

                        Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Dag Johansen View Post
                          Jeg kjenner ikke forsterkeren, men ut i fra navnet tipper jeg den er på tusen-ish watt og da er den helt sikkert kraftig nok.
                          Har han en stk T4-12 i dag tror jeg ikke han blir skuffet med 2stk. RFW-10.

                          Mvh
                          Dag Johansen

                          ja han har 1 stk T4-12 i dag ja

                          den gir 800watt rms i 2 ohm mener jeg

                          Comment

                          Working...
                          X