Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalling av ny sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefalling av ny sub

    Hei
    Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny sub, for å bygge meg en ny kasse, samt å få mer ut av anlegget.
    Jeg kjører med en Sony HU, CDX GT620U, som jeg kjøpte i Januar. Jeg kjøpte den når min forrige tok kvelden, og BRS i Trondheim er nærmeste nabo, det var de som anbefallte denne . Den har 3 utganger og alle tilkoblinger, USB og AUX.

    Videre har jeg Hertz HSK 165 brokoblet på en Genesis Fivechannel. Det er på subkanalen jeg skal ha noe litt bedre nå, jeg tenkte jeg skulle kjøre belastningen ned i 1 eller 2 Ohm og trenger anbefallinger på sub som ikke er så dyr. Jeg er student, så pengene er et problem. Byggematerialer er ikke noe problem, da jeg kan få dette på universietet eller hjemme i sommer. Jeg har kjøpt stereobitene litt etter litt som en løsning på pengeproblemene.

    Et element som har god dokumentasjon er en fordel, da jeg vil gjerne lære videre om bygging av kasser og lydparametre. Jeg er på 4 året med siv.ing. studie, og har en god teknisk innsikt, men mest på mekaniske systemer.

    Bilen det gjelder er en Ford Sierra, kombikupe.

    Mvh
    Kristoffer Kåsin
    __________________________________________________ __________
    Kristoffer Kåsin
    Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

  • #2
    Du skal ha noe bedre sier du... Ja, i forhold til hva da?

    Seas, Focal, Ground Zero, Helix, Pioneer.... ja.. Det finnes litt å ta av

    Fortell hva du har fra før av så skal nok noen kunne komme med noe fornuftig, tilpasset din lommebok.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Typhon View Post
      Du skal ha noe bedre sier du... Ja, i forhold til hva da?

      Seas, Focal, Ground Zero, Helix, Pioneer.... ja.. Det finnes litt å ta av

      Fortell hva du har fra før av så skal nok noen kunne komme med noe fornuftig, tilpasset din lommebok.
      Jeg har en Arizona Eagle båndpasskasse nå. Den ble kjøpt til 18årsdagen til søstera mi. Jeg bruker denne da ho har brent monoblokka si i russebilen. Det er en ferdigkjøpt enhet. Min gamle Audiobahn ble ødelagt når jeg tryna i trappen med den i hendene. Men ingen av disse har imponert noe særlig.

      Musikken jeg hører på er ganske variert, men mye rock, og endel radio til og fra jobben på sommeren. Merker at anlegget ikke takler f.eks Rage against the machine så veldig bra idag. Det kan komme av innstilligene også, men der tenkte jeg å prøve meg litt frem etterhvert.

      Er ganske interessert i å prøve ut forskjellige løsninger, f.eks 2 billige subber eller 1 litt dyrere. Kommer også ann på hvor mye plass en kasse vil trenge i forsjelllige konfigurasjoner.
      __________________________________________________ __________
      Kristoffer Kåsin
      Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

      Comment


      • #4
        Har en Fusion sak du kan få for en 300+ frakt, spiller helt kurrant i en lukka kasse på 25liter
        Kjøpt billig av engen her ei gang.

        Er dobbelspola sak på 2x2ohm tror jeg.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          re12sx har en i bilen selv 60l kasse dog men spiller knall har 2 så har en ekstra send pm event spiller meget godt

          Comment


          • #6
            Ett og annet å velge i her også

            http://installbay.no/index.php?cPath=109_114
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Hvordan ville 2 Hertz ES 250D spilt på Genesis forsterkeren min? Eller burde jeg opp på ES 300D? Eller kanskje HX serien i stedet. Hvordan er Seas Lotus subene i forhold til pris?

              Kan noen si noe om hvilken størrelse jeg trenger på suben(e)? Liten kasse er jo en fordel, selv om det ikke er kritisk for valget.

              Hvordan er disse Image dynamics subene som Affeak selger? En stk. Dual 2ohm 12" kunne jo ha passet til en pris til 600 kr.
              __________________________________________________ __________
              Kristoffer Kåsin
              Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

              Comment

              Working...
              X