Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av høyttalere i P11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering av høyttalere i P11

    Hei. Jeg har tatt av dørtrekket, demontert høyttalerkassen og tatt ut høyttaleren.. gjett hvilken som er den nye.


    Nå skal jeg montere inn dette beistet som åpenbart ikke passer i original-kassen.



    Skal jeg bare lage en plate som jeg monterer i døra som "overgang" istedenfor å bruke denne teite plast-kassen? Det er min ide.. MDF-plate som jeg skrur i de orignale festene i døra også fester jeg høyttaleren til den. Så bare fyller jeg hulrommet i døra med dempematter og VOILA, ferdig... Enig?

    Tenkte å skjære bort det originale gitteret og lime inn det som fulgte med høyttalerene. Bedre luftstrøm igjennom det, og det ser bra mye penere ut.
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

  • #2
    Du må ha en real spacer i alle fall for og montere de i blekket.. I den første P11-144 min hadde jeg polk SR som bygger 6cm inn, montert med medfølgende spacer som bygget ut ca 1 cm og da fikk jeg såvidt pekefingeren mellom magneten og ruta...
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #3
      Originally posted by LLH View Post
      Du må ha en real spacer i alle fall for og montere de i blekket.. I den første P11-144 min hadde jeg polk SR som bygger 6cm inn, montert med medfølgende spacer som bygget ut ca 1 cm og da fikk jeg såvidt pekefingeren mellom magneten og ruta...
      Ah.. Selvsagt .Det er jo også noe å tenke på. Da har jeg litt mer å tenke på. Kanskje jeg "sandwicher" MDF slik at jeg får spacet høyttaleren helt ut til dørtrekket og dekselet, så får jeg montert dekselet ordentlig i rammen som følger med. Det blir nok helt sikkert tett og fint da. Takk for at du minnet meg på det!
      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

      Comment


      • #4
        Jeg bare spaca mine høytalere med MDF, funker finfint det.
        Det var i en P11.

        Men du bør "åpne" opp i dørtrekket, kutte vekk noe plastikk osv så høytalerene kommer inn i dørtrekket.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          hmm? mener og huske at jeg fikk en ganske rett "tunnel" fra høytaleren og bort til blekket. Uten og kutte i dørtrekket, annet og og spikke litt på lommen. men det er nå 2 år siden da
          sound.vision.soul

          Type R

          Comment


          • #6
            Må spikke litt på lomma ja , det jeg mente
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by neptyr View Post
              Jeg bare spaca mine høytalere med MDF, funker finfint det.
              Det var i en P11.

              Men du bør "åpne" opp i dørtrekket, kutte vekk noe plastikk osv så høytalerene kommer inn i dørtrekket.
              Du brukte den opprinnelige "kassen"? Det som er min plan nå. Og bare ta hull i dørtrekket for så å skru fast det gitteret som fulgte med høyttalerene i den "spaceren".
              Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

              Comment


              • #8
                Nei, den opprinnelige "kassa" gir en forferdelig plastikklyd.

                Kutt ut noen spacere i mdf , legg noe silikon/demping/pakning-ish-ting bak mdf'n og bolt tingne fast i blikket.
                Er så sykt mye bedre.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment

                Working...
                X